مصطفی رحماندوست:
نویسنده و شاعر کودک و نوجوان با اشاره به اینکه اثر نویسندگان باید رنگ و بوی بومی داشته باشد تا موجب رضایت‌مندی مخاطبان قرار گیرد، عنوان کرد: در دنیای امروز، بومی‌گرایی اولین دروازه جهانی شدن قصه‌هاست.
کد خبر: ۲۳۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 28 May 2016
 مصطفی رحماندوست در جمع شعرای حوزه شعر کودک و نوجوان استان هرمزگان با بیان اینکه با چهار هدف در عرصه کودک و نوجوان را دنبال می‌کنم، افزود: درصدد شاد کردن فرزندان کشورم هستم، با این هدف که روی پای خود بایستند و به دیگران متکی نباشند، قدرت خلاقه داشته باشند و برای هر مشکل چند راه حل بیابند و بدانند هیچ انسانی محور نیست و بر دیگران برتری ندارد و تفاوت‌ها را به رسمیت بشناسند همه جنگ و جدال‌های جهانی و تنگ‌نظری‌های احمقانه، حاصل این ایده است که هر شخص می‌گوید خودم و معتقد است همه قوانین باید با من همگون باشد.

وی اظهار کرد: آنچه به این احساس صدمه می‌زند، خودباوری بیش از حد و تکبر است که انسان را به سقوط اخلاقی می‌رساند تا برای رها شدن از تکبر و خود برتر بینی، دیگران را به رسمیت بشناسد.

این نویسنده تصریح کرد: در جامعه ما افراد برای غمگین شدن آمادگی بیشتری دارند تا شاد بودن؛ طی تحقیقی متوجه شدم که برای غمگین شدن ۹ عضله چهره حرکت می‌کند، در حالی که برای شاد شدن ۷ عضله به حرکت درمی‌آید، چرا ما حاضریم انرژی بیشتری خرج کنیم و غمگین باشیم، اما برای شادی آمادگی زیادی نداریم؟

رحماندوست ادامه داد: بگذارید از دید مذهبی بگویم؛ انسانی که معتقد است خدا روزی می‌رساند و خدا او را کفایت می‌کند و «یرزقوا من حیث لا یحتسب» است و هیچ حساب و کتابی هم دین و ایمان در روزی ندارد، به طوریکه اگر کافر هم باشیم روزی را خدا می‌رساند. کسی که معتقد به این مسئله است، چرا اینقدر در حال جمع‌آوری است؟

وی خاطرنشان کرد: پیامبر می‌فرماید: بچه‌ها را به این دلیل دوست دارم که هیچ‌چیز ذخیره نمی‌کنند و دیگر اینکه اگر گریه کنند زود آشتی می‌کنند و شاد می‌شوند، ما که به این مسائل معتقدیم باید تفکر عمیق اندیشیدن و تغییر نگاه و دیدگاه را با تشویق به کودکان تزریق نماییم.

این نویسنده و شاعر کودک و نوجوان با اذعان به اینکه شعر، لطیف‌ترین هنر است، جایگاه هنر شعر را در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر دانست و عنوان کرد: در کشور ما شاعر شدن بسیار سخت است، ولی نه، حرفم را پس می گیرم، شاعر شدن آسان و شاعر شناخته و ماندگار ماندن سخت و دشوار است.

رحماندوست اظهار کرد: کار شعر و ادبیات بر خلاف مسائل سیاسی از بین بردن معضلات و آسیب‌های اجتماعی است، ولی این تاثیر مانند مسکن و گذرا است و این دیدگاه باید در نگاه بچه ها تقویت شود.

سراینده «صد دانه یاقوت» انتساب اشعار "یار مهربان" و "باز باران" را به خود اشتباهی محض دانست و تصریح کرد: همانطور که این انتساب اشتباهی آشکار از سوی بعضی شبکه‌های اجتماعی است، شایعه نمایندگی اینجانب برای مجلس شورای اسلامی نیز اشتباهی سهوی است و من هرگز نماینده مجلس نبوده‌ام.

وی با اظهار تأسف از نبود توجه کافی به فرهنگ مطالعه در خانواده‌ها افزود: باید کتابخوانی در فرهنگ ما به مد و پز تبدیل شود نه اینکه کتاب نخوانیم و در گرداب این آفت بزرگ فقط پز کتابخوانی بدهیم اهداف ما در افق ۱۴۰۴ هرگز محقق نمی شود و برای نیل به هدف مهم اینکه حرف اول علمی منطقه خاورمیانه را بزنیم باید سرانه مطالعه بالا رود در غیر اینصورت اهداف ۱۴۰۴ محقق نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست از مصطفی رحماندوست، شعرای استان که در حوزه شعر کودک و نوجوان فعالیت داشتند با اهدای لوح، تجلیل شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار