یک مسئول در دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان:
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: پیام 13، 14 و 15 خرداد چیزی نیست جز سه مطلب مهم و آن اینکه هر کس در راه خدا جهاد کند اسمش در تاریخ گم نمی‌شود، همیشه در تاریخ به نیکی از او یاد خواهد شد و عاقبت به خیر می‌شود.
کد خبر: ۲۳۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲ 28 May 2016
حجت‌الاسلام محرمعلی شیرمحمدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان اظهار کرد: در ایام شعبانیه هستیم که یادآور امتداد خط امامت و ولایت است که در این ماه شاهد مناسبت‌های مختلف از جمله ولادت با سعادت منجی عالم بشریت، حضرت امام زمان (عج) هستیم.
 
وی با بیان اینکه خدای متعال در قرآن‌کریم در مورد کسانی که از جان و مال خویش در راه خدا می‌گذرند لفظ اولیای الهی را استفاده کرده است، گفت: خدای متعال در سوره صف فرموده این افراد نه از گذشته خود غمگین هستند و نه از آینده خود هراسی به دل دارند، زیرا آن‌ها با خدا معامله کرده‌اند.
 
حجت‌الاسلام شیرمحمدی تصریح کرد: نمونه بارز اولیای الهی را در رفتار و منش امام خمینی (ره) می‌توان دید که در زمان رحلت خویش عبارت «با دلی آرام و قلبی مطمئن» را به کار بردند و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که از لحظه وفات خود با این آرامش نام ببرد.
 
وی افزود: در اثر همین تعالیم دینی و همانند زینب کبری (س) که به توصیه برادرش پس از واقعه جان‌سوز عاشورا در برابر دشمن اندکی ناله و ابراز ناراحتی نکرد تا دشمن شاد شود، امام خمینی (ره) در زمان شهادت پسرش حاج مصطفی، نه تنها اشک نریختند، بلکه کلاس درس خود در حوزه علمیه را تعطیل نکردند تا مبادا دشمن به خود امیدوار باشد یا نقطه ضعفی به دست بگیرد.
 
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی لرزه بر پشت استکبار جهان انداختند و این مسئله با حضور مردمی میسر شد که حکومت پهلوی از آن همانند سپاه یزید غافل بود و نمی‌دانست که هر قطره خون که در راه اسلام ریخته می‌شود هزار برابر آن در برابر کفر و ظلم و جور قد علم خواهد کرد تا از اسلام دفاع کند.
 
حجت‌الاسلام شیرمحمدی خاطرنشان کرد: مکتب اسلام در ایران اسلامی نه تنها شهدای بزرگی همچون چمران، بهشتی، باکری، رجایی و باهنرها را تربیت کرده است، بلکه امروز نه تنها در منطقه بلکه در جهان شاهد امنیت ایران اسلامی هستیم، این در حالی است که اخیرا در روسیه، آمریکا و انگلیس شاهد انفجارهایی بودیم و دلیل این امر چیزی نیست جز اینکه اسلام انسان‌هایی تربیت کرده است که امنیت و آسایش مردم را به پول نمی‌فروشند، ولی در آن کشورها مسئله جور دیگری است.
 
وی با اشاره به اینکه در روایات متعدد از امنیت به عنوان یکی از نعمت‌های بزرگ یاد شده است، تصریح کرد: این امنیت به دلیل فعالیت فی‌سبیل‌الله افرادی است که بدون هیچ چشم‌داشتی در راستای دفاع از کیان ایران اسلامی تلاش می‌کنند و در سایه این امنیت امروز برنامه‌های مختلف دینی و مذهبی برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار