کد خبر: ۲۲۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴ 14 May 2016
به گزارش ایرنا معصومه ابتکار شنبه شب در آئین افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در زاهدان اظهار داشت: 1200 فیلم به این جشنواره رسیده که از این تعداد 400 فیلم بین المللی، با کیفیت خوب مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی بیان کرد: تلاش و همدلی برای حفظ محیط زیست پیام این جشنواره است که نه تنها برای مردم ما بلکه در سطح منطقه و بین المللی نیز بسیار مهم است.
وی تصریح کرد: این جشنواره بصورت همزمان در تمام استانهای کشور برگزار می شود.
وی ادامه داد: امروزه همه مردم خواهان تلاش برای حفظ محیط زیست هستند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: سینما یکی از موثرترین شیوه برای اصلاح نگاه، فرهنگ و شیوه زندگی انسانهاست.
ابتکار گفت: برای اینکه از محیط زیست محافظت شود باید تلاش جدی صورت گیرد و این کار فقط از طریق فرهنگ و سینما انجام شدنی است.
وی تصریح کرد: سینما برای اثر بخشی فکری و اندیشه انسانها می تواند گامهای اساسی بردارد و مسئولان فرهنگی نباید از این امر غفلت کنند.
وی اظهار امیدواری کرد که با شکل گیری یک جریان سازی سیاسی سال آینده نیز این جشنواره در سیستان و بلوچستان برگزار شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز در این آئین گفت: پس از 10 سال بی مهری در نهایت با تلاش های انجام شده و عنایت دولت جشنواره فیلم سبز در استان به اجرا در آمد.
سعید محمودی افزود: امروزه تاثیر پذیری نسل جوان ما از فرهنگ محیط زیست و آموزش های زیست محیطی برای تصمیم گیری در سطوح مختلف بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه انسان محور توسعه پایدار است افزود: اگر مشکلاتی در حوزه تخریب محیط زیست وجود دارد به این دلیل است که آموزش در نسل های گذشته صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: باید آموزش های لازم برای فرهنگ سازی در مورد محیط زیست انجام شود تا دیگر شاهد تخریب آن نباشیم.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز شنبه به منظور اعطا دپیلم ذخیره گاه زیستکره تالاب هامون به اتفاق شماری از مسئولان سازمان ملل در ایران به سیستان و بلوچستان سفر کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار