رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح کرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: زایمان طبیعی در قم طی دو سال اجرای طرح تحول سلامت افزایش و سزارین نیز کاهش یافته است.
کد خبر: ۲۲۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴ 06 May 2016
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه در مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما طی سخنانی بیان کرد: طرح تحول سلامت برکات بسیاری برای کشور داشته که یکی از آنها در حوزه زنان و مامایی بوده است.

وی گفت: در شهر مقدس قم با همت والای مجموعه کادر درمانی و زنان و زایمان در زمینه اجرای طرح تحول در این بخش همانند دیگر بخش‌ها توانسته‌ایم به نتایج مطلوبی برسیم که از تلاش‌ها و خدمات صورت گرفته و زحمات ماماها تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به موضوع سیاست افزایش جمعیت کشور افزود: در راستای سیاست جمعیتی که توسط مقام معظم رهبری بیان شد، قم در این زمینه در رأس استان‌هایی بود که توانست به این موضوع تحقق ببخشد و میزان موالید را طی دو سال اجرای طرح تحول سلامت افزایش دهد.

ایرانی‌خواه گفت: یکی از شاخص‌های موفقیت درمانی در موضوع مادران باردار، سلامت مادر باردار است که با لطف خداوند بعد از 15 سال، موفق شدیم میزان مرگ و میر مادران باردار را به صفر برسانیم.

وی گفت: یکی از شاخص‌های دیگر موضوع افزایش زایمان طبیعی است که در این زمینه نیز استان قم توانسته در افزایش زایمان طبیعی و کاهش میزان سزارین تلاش کند که این نتیجه کار متعهدانه ماماهاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: جایگاه زنان و زایمان و همچنین موضوع ارتقای مسائل آموزشی در این حوزه مورد تأکید ما بوده که در این راستا توانسته‌ایم رتبه نخست را در سراسر کشور کسب کنیم.

ایرانی‌خواه ابراز کرد: باید با یک نگاه والاتر به این موضوع بکوشیم تعاملات میان ماما و متخصصان را افزایش داده و با یک کار تیمی اقدامات را پیش ببریم و اگر ارتباط‌ها تنگاتنگ‌تر باشد، قطعا تلاش‌های شما تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار