تیم فوتبال نونهالان صبای قم با کشف استعداد بازیکنان نخبه و تشکیل تیم‌های مختلف موفق به کسب دومین قهرمانی متوالی خود در فوتبال قم و مجوز حضور در لیگ کشور شد.
کد خبر: ۲۲۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴ 04 May 2016
به گزارش تابناک قم، باشگاه صبا از سال 1387 به استان قم منتقل شد و تیم بزرگسالان این باشگاه امسال هشتمین سال حضور متوالی خود به عنوان نماینده قم در لیگ‌ برتر فوتبال ایران را سپری می‌کند، ضمن اینکه تیم‌های پایه باشگاه صبا در سه رده سنی نماینده قم در لیگ‌های پایه فوتبال کشور هستند و صبا به عنوان یک باشگاه تمام حرفه‌ای تلاش می‌کند تاثیرگذاری مثبتی در تحول فوتبال قم داشته باشد.

در سطح استان قم نیز صبا فعالیت چشمگیری در مسیر توسعه فوتبال قم دارد و در حالی که در فصل 95 – 1394 لیگ فوتبال رده سنی نونهالان زیر 14 سال باشگاه‌های استان قم 11 تیم با یکدیگر به رقابت پرداختند، این آینده‌سازان و استعدادهای فوتبال باشگاه صبا بودند که فاتح جام قهرمانی شدند.

با برنامه‌ریزی کمیته جوانان و استعدادیابی هیأت فوتبال استان قم، این دوره از مسابقات لیگ زیر 14 سال فوتبال نونهالان باشگاه‌های استان قم به شکل دوره‌ای به انجام رسید و در نهایت پشتوانه‌های آینده باشگاه صبای قم با شایستگی بالاتر از دیگر رقبا سکوی نخست را به خود اختصاص دادند.

دومین قهرمانی متوالی صبا در فوتبال باشگاه‌های قم

تیم فوتبال نونهالان باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم را در راه کسب مقام قهرمانی فوتبال باشگاه‌های استان قم محمد علیخانی مربی با دانش فوتبال استان قم هدایت کرد، ضمن اینکه امیرحسین قربانی و سعید محمد‌زاده مربیان دیگر این تیم بودند و صبا با سرپرستی علیرضا ساری این قهرمانی را کسب کرد و دومین سال متوالی فاتح رقابت‌های این رده سنی لیگ باشگاه‌های قم شدند.

فوتبالیست‌های صبای قم در هفته نخست لیگ به دیدار فینال رفتند و 4 بر صفر این تیم را شکست دادند. برتری قاطع و بی‌دردسر 8 بر صفر تیم صبا برابر آریا در بازی دوم صبا را 6 امتیازی کرد، ضمن اینکه صبا در هفته سوم 4 بر صفر کیان را در هم کوبید و در هفته چهارم با تیم سفیر گفتمان به تساوی بدون گل دست یافت.

تساوی صبا برابر اتحاد در هفته پنجم با نتیجه 2 بر 2 رقم خورد و صبا یک هفته بعد از تساوی برابر اتحاد با 3 گل هنگ را شکست دادند و صدر جدول را در اختیار گرفت، نبرد سخت صبا برابر عقاب، تیم آماده لیگ قم نیز با برتری 2 گله صبا به پایان رسید.

در ادامه این رقابت‌ها سه بازی پایانی برای صبای قم مهم‌ترین بازی‌ها بود و شاگردان محمد علیخانی در صبای قم در هفته هشتم با 4 گل سهیل را شکست دادند و سپس در یک بازی حساس و مهم برابر سیاه جامگان، تیم قدرتمند فوتبال قم در رده‌های پایه 3 بر یک صاحب برتری شدند.

صبا تنها تیم بدون شکست بازی‌های لیگ نونهالان قم

با توجه به حرکت سایه به سایه افشید در مسیر قهرمانی با صبا، دیدار هفته پایانی صبا و افشید در نقش یک فینال تمام عیار در راه تعیین قهرمان لیگ نونهالان به انجام رسید، مسابقه‌ای که دو تیم با توان توان در آن جنگیدند و صبا با پیروزی یک بر صفر در این بازی، فاتح لیگی شد که در آن فقط دو بار مساوی کرد و در بقیه بازی‌ها پیروز از میدان خارج شد تا تنها تیم بدون شکست بازی‌ها نیز لقب بگیرد.

با این نتایج صبا قهرمان بی‌رقیب لیگ فوتبال نونهالان زیر 14 سال قم در فصل 95 – 1394 بود، حتی با وجود اینکه افشید پا به پای آن‌ها پیش آمد اما در بازی رو در رو صبا این تیم را مغلوب کرد و ثبت دومین باخت در کارنامه افشیدی‌ها موجب قهرمانی صبا شد.

تیمی که متشکل از استعدادهای ناب فوتبال قم نظیر حامد کردی خان، دانیال مهرافروز، امیر حاج‌علی سلطانی، مهرداد مهرجردی، محمدحسین نبوی، امیرحسین قربان‌زاده، محمد سیدی، حسین بختیاری‌زاده، علی قدیانی، سجاد مسلمی، مهدی اسماعیلی، احمد ضیایی، علی زواریانی‌بخشی،‌ محمد دهقان‌پور، مهدی خوشدل، مصطفی سید خاوری، محمدحسین بختیاری مهر، علیرضا دست یافته، محسن ارشادی، یونس اشجاری، محمد بابایی، مهدی جلالی، مهدی رضایی، پارسا جهان‌آرا و مهدی رسولی بود بالاتر از 10 رقیب دیگر خود سکوی نخست لیگ نونهالان زیر 14 سال فوتبال قم را تصاحب کرد.

شناسایی استعدادهای بسیار خوب از بین بازیکنان فعال در آکادمی باشگاه  صبا

رضا علیخانی سرمربی تیم نونهالان فوتبال صبای قم در گفت‌وگو با فارس با اشاره به دومین قهرمانی صبا در لیگ قم، از کشف استعداد بازیکنان نخبه رده‌های سنی پایه در آکادمی فوتبال باشگاه‌های صبای قم خبر داد.

وی افزود: با مدیریت خوبی که در آکادمی فوتبال باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم وجود دارد و تلاش دلسوزانه دیگر دوستانم در کادر فنی تیم فوتبال نونهالان صبای قم توانستیم عنوان قهرمانی لیگ 95 - 1394 فوتبال نونهالان باشگاه‌های قم را کسب کنیم.

وی ادامه داد: در ابتدا عنایت خدای بزرگ و در ادامه همت، تلاش پیگیرانه همکارانم و مدیریت صحیح آکادمی باشگاه‌ صبای قم موجب شد تا از طریق تست‌گیری، استعدادهای بسیار خوبی را از بین بازیکنان فعال در آکادمی باشگاه شناسایی کنیم و به لیگ نونهالان قم برویم.

موفقیت صبا در کسب سهمیه حضور در لیگ نونهالان زیر 14 سال کشور

‌سرمربی تیم نونهالان فوتبال صبای قم اضافه کرد: در ادامه با برگزاری تمرینات منظم و کارهای تاکتیکی و تکنیکی با بازیکنان مستعدی که شناسایی شده بودند به آمادگی بسیار خوبی دست یافتیم و در مسابقات لیگ نونهالان باشگاه‌های قم برای دومین سال متوالی عنوان قهرمانی را کسب کردیم.

وی با بیان اینکه صبا با این موفقیت به مسابقات لیگ نونهالان باشگاه‌های کشور نیز راه یافت، بیان کرد: ما قبل از اینکه بازی‌ها را به پایان برسانیم سهمیه حضور در رقابت‌های لیگ رده سنی نونهالان زیر 14 سال باشگاه‌های کشور را به دست آورده بودیم.

علیخانی راجع به کیفیت برگزاری رقابت‌های لیگ نونهالان باشگاه‌های قم، بیان کرد: نظم خوبی در برنامه‌‌ریزی و برگزاری مسابقات پایه فوتبال باشگاه‌های قم ایجاد شده، زیرا بازی‌ها با تلاش کمیته جوانان و استعدادیابی هیات فوتبال استان قم بر اساس زمان‌بندی از پیش تعیین شده طبق برنامه به انجام رسید و تیم‌ها در جریان زمان دقیق برگزاری بازی‌ها بودند و به همین دلیل بهتر به کارهای آماده‌سازی خود پرداختند.

تقدیر از برنامه‌ریزی کمیته جوانان و استعدادیابی هیأت فوتبال قم

وی یادآور شد: یکی از اتفاقاتی که در سال‌های قبل در حین برگزاری رقابت‌های لیگ نونهالان باشگاه‌های قم می‌افتاد، کناره‌گیری یا غیبت ناگهانی تیم‌ها از میانه راه بازی‌ها بود و این موضوع به کیفیت برگزاری لیگ و برنامه‌ریزی بازی‌ها لطمه می‌زد اما در لیگی که به تازگی آن را پشت سر گذاشته‌ایم، کمیته جوانان و استعدادیابی هیأت فوتبال استان قم برنامه‌ریزی خوبی انجام داده بود و تمام تیم‌ها تا هفته پایانی بدون وقفه بازی‌های خود را برگزار کردند و این مهم زمینه برگزاری با کیفیت‌تر لیگ 95 – 1394 را نسبت به دوره‌های قبل فراهم کرده بود.

‌سرمربی تیم نونهالان فوتبال صبای قم اضافه کرد: در مجموع بازی‌ها به خوبی برگزار شد و زحمات و تلاش‌های کمیته داوران هیأت فوتبال قم نیز در این مسیر موثر بود زیرا شاهد قضاوت مطلوب داوران بودیم و داوران جوان فوتبال قم نشان دادند که کارهای خوبی در این بخش توسط هیأت انجام شده است.

وی در ادامه خواستار توجه هیأت فوتبال استان قم به زمان برگزاری دوره‌ بعدی رقابت‌های لیگ فوتبال نونهالان زیر 14 سال قم شد و ابراز کرد: با توجه به اینکه لیگ‌های پایه فوتبال کشور در بهمن یا اسفند هر سال آغاز می‌شود، چنانچه هیأت فوتبال برای زمان شروع بازی‌‌ها برنامه‌ خود را تغییر بدهد، به موقع و با آمادگی مطلوب می‌توانیم در لیگ باشگاه‌های کشور نیز شرکت کنیم.

علیخانی تصریح کرد: به همین دلیل تیم نونهالان صبا نتوانست در سال 94 در مسابقات لیگ نونهالان باشگاه‌های کشور حضور پیدا کند زیرا از یک سو تمرینات را کمی دیر شروع کردیم و از سوی دیگر در میانه راه بازی‌های لیگ استان بودیم که بازی‌های لیگ کشور آغاز شد.

اجرای برنامه‌های آموزشی و استعدادیابی در باشگاه صبا

عباس کشوری‌فرد مدیر آکادمی فوتبال باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم نیز می‌گوید: آکادمی باشگاه صبا با برنامه‌ریزی در زمینه اجرای برنامه‌های آموزشی و استعدادیابی از مهر ماه سال 1394 رسما فعالیت خود را با بهره‌گیری از مربیان با دانش فوتبال قم آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: پایگاه اصلی آکادمی فوتبال باشگاه صبا در مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم دایر است و در آغاز ثبت نام از نونهالان و استعدادهای علاقمند به فوتبال وارد کارهای آموزشی ویژه رده‌های سنی 8 تا 16 سال شدیم و آموزش‌ها را تا تشکیل تیم‌های پایه صبا در رده‌های سنی مختلف ادامه دادیم.

مدیر آکادمی فوتبال باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم، خاطرنشان می‌کند: تلاش ما این است که به غیر از مقر آکادمی که در مجموعه حیدریان قم است، چند پایگاه دیگر در سایر نقاط شهر قم برپا شود تا هم ثبت‌نام علاقمند آسان‌تر صورت بگیرد و هم اینکه دسترسی به برنامه‌های آکادمی به راحتی میسر شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار