کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت مازندران
کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت مازندران از حضور این کارشناسان در 80 درصد بیمارستان‌های دولتی این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹ 02 May 2016

به گزارش تابناک مازندران،  سیدتقی هاشمی در همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در قائم‌شهر، اظهار کرد: از نظر بهداشت حرفه‌ای، استرس شغلی، کارخانه‌ها را به مانند دیگر آلاینده‌ها در شرایط غیراستاندارد قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه کارشناسان بهداشت حرفه‌ای باید با عمل به وظایف قانونی خود در زمینه سالم‌سازی محیط کار در گزارش استرس‌های شغلی در کارخانه‌ها نیز به درستی عمل کنند، تصریح کرد: کارگران در محیطی عاری از آلاینده‌های غیراستاندارد،فعالیت موثرتر همراه با سلامتی دارند.

کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت مازندران تصریح کرد: کارگران فشار زیادی را برای پاسخگویی به خواسته‌های مدرن محیط کار خود تحمل می‌کنند و افزایش رقابت و انتظار عملکردی، خطرهای روانی فراوانی را بر آنها تحمیل کرده است.

هاشمی با اشاره به اینکه بهداشت حرفه‌ای، استرس را چالش همگانی عنوان کرده است، اظهار کرد: واحدهای بهداشت حرفه‌ای برنامه‌هایی را در سال جدید در دستور کار قرار داده‌اند.

وی با اعلام خبر راه‌اندازی سامانه جامع بازرسی بهداشت حرفه‌ای، تصریح کرد: بهداشت حرفه‌ای با کمبود نیرو روبه‌رو است اما با این وجود، کارخانه‌ها باید در سال 4 بار بازدید شوند.

کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت مازندران همچنین تاکید کرد: از دیگر برنامه‌های واحدهای بهداشت حرفه‌ای کنترل و حذف صنایع آزبستی است که در صورت فعالیت تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه از جمله موارد مورد توجه در امتیازدهی به بیمارستان‌ها حضور کارشناسان بهداشت حرفه‌ای در آن مراکز بهداشتی است، افزود: 80 درصد بیمارستان‌های دولتی و 100 بیمارستان‌های خصوصی مازندران کارشناسان بهداشت حرفه‌ای دارند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار