معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه های ملی و بین المللی تا پایان سال در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب گفت: این مجموعه به دلیل موقعیت دسترسی قطب اقتصادی تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 01 May 2016
مجتبی عبدالهی روز یكشنبه در نشست خبری آمادگی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تصریح كرد: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب از طریق بزرگراههای تهران - قم و تهران - ساوه، مترو و ریل راه آهن جمهوری اسلامی قابل دسترسی است و به همین دلیل می تواند یك قطب اقتصادی محسوب شود.

وی اظهار كرد: افتتاح این مجموعه گام بلندی برای ورود به عرصه تجارت جهانی است.

عبدالهی افزود: نقش این مجموعه نمایشگاهی در حوزه اقتصاد بسیار حائز اهمیت است و می تواند ارتباطات بین المللی را تسهیل كند.

وی با اشاره به برگزاری سه نمایشگاه ملی، بین المللی و برند در این مجموعه خاطر نشان كرد: نمایشگاه ها در زمینه صادرات فرهنگ، بهینه سازی تولید و توسعه تجارت بین المللی نقش اساسی دارند.

به گفته عبدالهی پس از افتتاح این مجموعه و برگزاری نمایشگاه كتاب، مجموعه شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه های ملی و بین المللی رزرو شده است.

* وسعت مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب 163 هكتار است

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینكه مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب وسعتی 163 هكتاری دارد گفت: در فاز دوم این وسعت را به 300 هكتار می رسانیم.

وی ابنیه ساختمانی در این فضا را در حال حاضر 200 هزار هكتار دانست و خاطر نشان كرد: فضای نمایشگاهی، مراكز تجارت، همایش ها، هتل، ساختمان اداری و سالن های سمینار از جمله فضاهای ساختمانی و محوطه چهارباغ فضایی تفریحی دارد.

عبدالهی تاكید كرد: بر اساس افق 1404 فضای ساختمانی مجموعه شهر آفتاب به 970 هزار مترمربع خواهد رسید.

وی افزود: سطح اشغال مجموعه شهر آفتاب 20 درصد و فضای تفریحی و باغ راه 80 درصد در نظر گرفته شده است.

* حمل و نقل عمومی آماده خدمت رسانی به بازدیدكنندگان نمایشگاه كتاب است

معاون شهردار تهران با اشاره به افتتاح ایستگاه مترو طی چند روز گذشته گفت: در حال حاضر قطارها با سر فاصله 30 دقیقه به ایستگاه شهر آفتاب می رسد كه در دوره برگزاری نمایشگاه این زمان به پنج و گاهی به سه كاهش می یابد.

وی افزود: ایستگاه شهر آفتاب به خط یك مترو متصل است كه از شمال پایتخت (تجریش) به جنوب می رسد و به زودی تا فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) امتداد پیدا خواهد كرد.

عبدالهی گفت: ون و تاكسی در قسمت شرقی و ایستگاه های اتوبوس در غرب مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب نیز پیش بینی شده است.

وی در خصوص پاركینگ برای خودروهای شخصی نیز گفت: زمین 40 هكتاری در محدوده حرم مطهر امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده كه بازدیدكنندگان می توانند با استفاده از ون، تاكسی و خودروهای برقی به صورت رایگان خود را به نمایشگاه كتاب برسانند.

وی همچنین از برپایی 45 كیوسك پذیرایی با ارائه غذاهای گرم و سرد خبر داد و گفت: همچنین امكانات برای اسكان و پذیرایی پنج هزار دانشجو با كارت دانشجویی در این مجموعه فراهم شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار