با دوسوم کاهش توزیع در مشهد
بنزین سوپر در جایگاه‌های کشور کمیاب شد که علت این امر ترکیب بنزین سوپر با بنزین معمولی برای بالابردن عدد اکتان بنزین معمولی است.
کد خبر: ۲۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۵ 13 April 2015
از اواخر سال گذشته عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌های کشور کم شد، به طوری که برخی از دارندگان خودرو نسبت به این موضوع گلایه‌مند بودند. با شروع سفرهای نوروزی نیز همچنان این مشکل وجود داشت به طوری که در برخی از شهرهای مسافرپذیر از جمله مشهد و برخی از شهرهای شمالی کشور نیز بنزین سوپر به ندرت در جایگاه‌های این شهرها یافت شد.
با اتمام سفرهای نوروزی هنوز مشکل کمبود بنزین سوپر در بسیاری از جایگاه‌های عرضه سوخت وجود دارد به طوری که این مشکل نیز در مشهد تشدید شده است.در همین رابطه رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خراسان رضوی با بیان اینکه توزیع بنزین سوپر در مشهد، دوسوم کاهش یافته است، گفت: مسئولان اعلام می‌کنند که این مسئله به دلیل کاهش عرضه توزیع بنزین سوپر از مرکز صورت گرفته است. قاسم کامرانفر افزود: این مسئله موجب شده تا جایگاه‌داران نتوانند پاسخگوی نیاز شهروندان باشند، ضمن اینکه این مسئله موجب زیان خود جایگاه‌داران نیز شده است.
با این حال ‌محمد‌مهدی قرایی، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌رضوی نیز از تداوم توزیع بنزین سوپر درجایگاه‌ها خبرداده و عنوان کرد که در این‌باره مشکلی وجود ندارد.همچنین یک مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: بنزین سوپر دارای اکتان ٩٥ است به همین دلیل متقاضیان این نوع بنزین اکثرا دارندگان خودروهای خارجی هستند که نیازمند بنزین با اکتان بالا می‌باشند.
وی ادامه داد: پس از آنکه بحث تولید بنزین اصلاحی در کشور آغاز شد بنزین تولیدی با اکتان بالا با بنزین معمولی ترکیب شد تا حداقل اکتان بنزین از ٨٧ به بیش از٩٠برسد به همین دلیل بنزین سوپر درکشور کمیاب شده است.
این منبع آگاه خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد بنزین سوپر به طور جداگانه عرضه شود طبیعتا حجم بنزین اصلاحی تولیدشده کاهش خواهد یافت و مشکلات متعددی را ایجاد خواهد کرد.
برچسب ها: بنزین سوپر ، مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار