معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: رتبه آموزش و پرورش استان اردبیل در بحث کنکور در سال تحصیلی گذشته بیست و دوم است.
کد خبر: ۲۲۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶ 28 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، شهداد عبداللهی عصر امروز در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: رتبه استان در کنکور سال 88 بیست و پنجم، سال 89 رتبه بیست و سوم، سال 90 رتبه نوزدهم، سال 91 رتبه چهاردهم، سال 92 رتبه شانزدهم و سال 93 و 94 رتبه بیست و دوم کشور بوده است.

وی به سه عامل مؤثر در موفقیت کنکور اشاره کرد و گفت: بحث توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی باید مورد توجه قرار گیرد به طوریکه اکثر دانش‌آموزان ما به رشته‌های تجربی گرایش دارند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان به محدودیت پذیرش دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی اشاره کرد و افزود: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان باید به سمتی باشد تا توسعه متوازن شکل بگیرد.

عبداللهی ضرورت تعیین سهمیه مناطق و نواحی را به همراه بررسی وضعیت کنکور به شکل مدرسه به مدرسه یادآور شد و تصریح کرد: به جای اینکه دانش‌آموزان ما به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش حرکت کنند، اغلب دانش‌آموزان به رشته‌های تجربی سوق پیدا می‌کنند.

وی ضرورت توجه به آراستگی، زیبایی و فیزیکی هنرستان‌ها را به همراه ارتقا کیفی تجهیزات یادآور شد و بیان کرد: در این راستا با تأمین اعتبار مناسب اقدامات خوبی آغاز شده است.

عبداللهی اضافه کرد: سال گذشته در مسابقات علمی، کاربردی و مهارتی کشوری، پنج راه یافته داشتیم در حالی که امسال این تعداد به 13 نفر افزایش یافته است.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته در کنکور سراسری 18 هزار و 462 نفر از این استان شرکت کرده بودند که بیش از 10 هزار و 635 نفر آنها در رشته تجربی تحصیل کرده بودند، ادامه داد: جالب است که از این تعداد چهار هزار دانش‌آموز پیش دانشگاهی و مابقی شش هزار نفر پشت کنکوری‌های سال‌های گذشته بودند.

عبداللهی گفت: برخی از فارغ‌التحصیلان رشته علوم تجربی حتی با رتبه دو تا سه هزار موفق به ورود به رشته‌های پزشکی نشده و گرفتار مشکلات و ناهنجاری‌های روحی‌، روانی شدند که در این زمینه باید کاری را انجام داد.

راه‌اندازی پایگاه‌های تست‌زنی در شهرهای اردبیل

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل به بحث کیفیت آموزشی و پرورشی نیز اشاره کرد و افزود: پایگاه تست‌زنی در همه شهرها در تابستان برگزار می‌شود و ما در تعطیلات نوروزی نیز طرح مطالعات را در چهار مدرسه اجرا کردیم.

عبداللهی به اجرای موفق طرح درس‌پژوهی برای 12 ماده درسی لازم‌التعلیم با همکاری 6 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: قرار است استاندار اردبیل 100 میلیون تومان به این پروژه اعتبار اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: ‌امیدواریم با توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی به ویژه در سال تحصیلی جدید بتوانیم کارهای مطلوبی را در این حوزه انجام دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار