با نزدیک شدن به پایان خط لیگ دسته اول بر بازی ها حساس و سرنوشت سازتر می شود.
کد خبر: ۲۱۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳ 25 April 2016
 با نزدیک شدن به پایان خط لیگ دسته اول بر بازی ها حساس و سرنوشت سازتر می شود. در حقیقت سرنوشت صعود و سقوط تیم ها به نتیجه ایی که آنها در این هفته های پیش رو کسب می کنند. فرقی هم نمی کند که این تیم ها هم اکنون چه رتبه ایی دارند زیرا نزدیکی امتیازها چه در صدر جدول و چه در قعر جدول باعث شده تا بازی های دسته اول در هفته های پایانی بیش از پیش حساس و سرنوشت ساز شود.
 
 هر چه رقابت های دسته اول به پایان خط نزدیکتر می شود بازی ها سرنوشت ساز و تعیین کننده تر می شود چه بازی مدعیان صعود و چه مسابقه تیم های قعر جدولی که برای بقاء تلاش می کنند. امروز شاهد 8 مسابقه حساس و نفسگیر که همگی مهم و سرنوشت ساز هستند خواهیم بود و دو مسابقه هم تقریباً جنبه تشریفاتی دارند تا جاییکه نتیجه این دیدارها نه برای آنها مهم است و نه برای سایر تیم ها.

بدون تردید یکی از مهمترین بازی های امروز دیدار تیم های مدعی مس کرمان و نفت آبادان است. نتیجه این دیدار که در کرمان برگزار می شود سرنوشت دو تیم را برای قرار گرفتن در حلقه مدعیان مشخص خواهد کرد. طبعاً تیمی که در این دیدار برنده شود نیمی از راه صعود به لیگ برتر برایش هموار می شود. دیگر بازی سرنوشت ساز امروز دیدار تیم های پاس و خونه به خونه است. تا جاییکه صعود خونه به خونه به لیگ برتر و بقای پاس در لیگ دسته اول به نتیجه این دیدار که در همدان برگزار می شود گره خورده است. سومین بازی حساس امروز رویارویی تیم های فجر سپاسی با خیبر است. شیرازی ها که پس از هفته ها در رده سوم جای گرفتند برای حفظ جایگاه سومی شان چاره ایی جزء پیروزی برابر خیبر ندارند زیرا نتیجه تساوی هم برای آنها خطرناک است. در بین مدعیان پیکان و ماشین سازی که جایگاه مستحکمی در رده اول و دوم دارند بازی های سختی با گیتی پسند و پارسه دارند. دو تیمی که برای ماندن در دسته اول نیاز به سه امتیاز بازی دارند و از سوی دیگر پیکان و ماشین سازی هم برای تثبیت جایگاه شان دوست ندارن امتیازی از دست بدهند. دیدار تیم های نساجی و مس رفسنجان که در قائمشهر برگزار می شد یکی از چند بازی سختی است که برای دو تیم و سایر مدعیان تعیین کننده است. مس در صورت برد احتمالی برابر نساجی شانس صعود تا رده سوم را دارد و نساجی از دایره مدعیان خارج می شود و برد نساجی شانس شمالی ها را برای صعود دو برابر می کند و کار مس را که یکی از بخت دارن صعود محسوب می شود سخت. دیدار تیم های داماش با فولاد یزد در رشت و مصاف شهرداری با آلومینیوم اراک در اردبیل هم از جمله بازی های حساس و سرنوشت ساز برای سه تیم داماش ، فولاد و شهرداری محسوب می شود. امروز شاهد برگزاری دو دیدار تشریفاتی هم خواهیم بود. یکی رویارویی تیم های نفت مسجد سلیمان با گل گهر و دیگری دیدار ایران جوان با آلومینیوم هرمزگان است. آلومینیوم هرمزگان که سقوط زودهنگامش به دسته دوم محرز شده و سه تیم دیگر هم نه شانس صعود دارند و نه خطر سقوط تهدیدشان می کند.
 
گیتی پسند اصفهان (15) – پیکان تهران (1) ؛ پیکان به دنبال سه امتیاز
 
نتیجه دیدار تیم های گیتی پسند و پیکان نه تنها برای هر دو تیم  اهمیت دارد بلکه برای سایر تیم هایی که شانس صعود دارند و یا در خطر سقوط به سر می برند مهم و تعیین کننده است. از یکسو پیکانی ها که از اواخر دور رفت صدرنشین لیگ شدند برای قطعی شدن صعودشان نیاز به 3 امتیاز بازی دارند و از سوی دیگر گیتی پسندی با توجه به اینکه خطر سقوط تهدیدش می کند دوست ندارد در این دیدار بازنده شده و در جمع 5 تیم پایین جدول جای بگیرد. به همین دلیل پیش بینی می شود هر دو تیم با شیوه ایی احتیاط آمیز برابر هم صف آرایی می کنند تا از کسب حداقل امتیاز محروم نشوند و قطعاً در این بین هر دو تیم نیم نگاهی هم به سه اتیاز بازی خواهند داشت و به همین منظور سعی می کنند با استفاده از اشتباه هم و فرصت به دست آمده صاحب برد شوند. برد پیکان در این دیدار باعث می شود تا این تیم یک گام دیگر به لیگ برتر نزدیکتر شود.
 
نتیجه دیدار رفت : پیکان تهران 2 – گیتی پسند اصفهان صفر
 
داماش گیلان (19) – فولاد یزد (18) ؛ فینال 6 امتیازی برای بقاء
 
با جرات می توان گفت دیدار تیم های داماش و فولاد یکی از حساس ترین بازی های هفته سی و پنجم محسوب می شود. در حال حاضر دو تیم با 34 امتیاز در قعر جدول جای گرفته و نامزد سقوط به دسته دوم هستند و طبعاً تیمی که در این دیدار برنده شود 37 امتیازی شده و برای بقاء فرصت مجددی به دست خواهد آورد و تیم بازنده در همان قعر جدول باقی مانده و چند گام دیگر به دسته دوم نزدیکتر می شود. داماش و فولاد سه بار به دیدار هم رفته اند که یکبار فولاد برنده بازی شده و دو بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.
 
نتیجه دیدار رفت : فولا یزد 1 – داماش گیلان صفر
 
پاس همدان (17) –  خونه به خونه بابل (5) ؛ نبرد حیاتی برای صعود و سقوط
 
بدون هیچ اما و اگری اکبر محمدی و حمید درخشان را باید از بدشانس ترین مربیان این دوره از بازی ها نامید. مربیانی که هرکدام با ماموریت خاصی از میانه راه روی نیمکت مربیگری تیم های پاس و خونه به خونه نشستند تا باعث خوشبختی آنها شوند ولی تا امروز بخت و اقبال با آنها یار نبوده و نتوانسته اند از عهده ماموریت ویژه ایی که داشتند برآیند و حالا در سخت ترین شرایط که هر دو تیم به پیروزی نیاز دارند به  مصاف هم می روند. محمدی در تلاش است تا پاس را در لیگ یک نگه دارد ولی امتیاز پاس برای ماندن در لیگ کافی نیست. همدانی ها برای حفظ خود در دسته اول باید از سد خونه به خونه عبور کنند تا در صورت توقف تیم هایی پارسه ، گیتی پسند و شهرداری بالاتر از آنها در رده چهاردهم قرار بگیرند و این در حالیست که خونه به خونه هم برای اینکه جایی بین سه تیم اول جدول داشته باشد چاره ایی جزء برد پاس ندارد زیرا در صورت توقف برابر این تیم بخت صعودش به لیگ برتر کمرنگتر از همیشه می شود.
 
نتیجه دیدار رفت : خونه به خونه بابل 1 – پاس همدان صفر
 
پارسه تهران (14) - ماشین ساری تبریز (2) ؛  ماشین نجات پارسه
 
جدال پارسه و ماشین سازی بیش از انکه برای ماشین سازان مهم باشد برای پارسه اهمیت ویژه ایی دارد. زیرا پارسه در صورت شکست برابر ماشین سازان در خطر سقوط به دسته دوم قرار می گیرد ولی ماشین سازی که با 4 اختلاف امتیاز نسبت به فجر سپاسی در رده دوم قرار دارد برای اینکه این فاصله را حفظ کند ، بعید است در دیدار با پارسه بی گدار به آب زده و با روش تهاجمی بازی کند. یاشیل ماشین برای اینکه دست خالی روانه تبریز شود قطعاً با ارایه بازی منطقی در پی شکار پارسه و کسب امتیاز برابر این تیم خواهد بود.
 
نتیجه دیدار رفت : ماشین سازی تبریز 1 – پارسه تهران 1
 
شهرداری اردبیل (16) –  آلومینیوم اراک (10) ؛ بازی سخت با جوانمردان اراک
 
 هر چقدر این نتیجه بازی برای اراکی ها تشریفاتی است و نتیجه آن به درد آلومینیوم نمی خورد در مقابل برای شهرداری چی ها اهمیت زیادی دارد. شهرداری برای اینکه تنها سهمیه اردبیلی ها را در لیگ دسته اول محفوظ نگه دارد چاره ایی جزء شکست دادن آلومینیوم ندارد. تیمی که با 20 تساوی صاحب رکورد ویژه ایی است و کمتر تن به باخت می دهد. این تیم با انکه از دو – سه هفته گذشته بازی هایش جنبه تشریفاتی داشته ولی با اینحال برابر حریفانش با تمام توان ظاهر شده و نشان داده اهل کم کاری نیست. با توجه به همین خصلت و روحیه حرفه ایی اراکی ها پیش بینی می شود شاگردان داود مهابادی در مقابله با شهرداری با تمام توان قدم به میدان بگذارند و در این صورت شهرداری که نیاز مبرمی به 3 امتیاز بازی دارد کار دشواری خواهد داشت.

نتیجه دیدار رفت : آلومینیوم اراک 3 – شهرداری اردبیل صفر
 
نساجی مازندران (8) –  مس رفسنجان (6)؛ آخرین بخت نساجی
 
 دیدار تیم های نساجی و مس رفسنجان یکی دیگر از 8 مسابقه سرنوشت ساز ایستگاه 35 محسوب می شود. دو تیمی که در نیم فصل دوم به حلقه مدعیان نزدیک شدند و امیدوارند بتوانند با کسب نتایج دلخواه به عنوان تیم سوم راهی لیگ برتر شوند. در حال حاضر مس 53 امتیاز دارد و در جایگاه ششم قرار دارد. این تیم با فجر سپاسی که در رده سوم جدول جای گرفت یک امتیاز فاصله دارد و به همین دلیل نسبت به نساجی 48 امتیازی که در مکان هشتم جاخوش کرده از شانس بیشتری برای صعود برخور دار است. اما با اینحال اگر امروز نساجی برابر میهمان رفسنجانی اش برنده شود 51 امتیازی می شود و چون سه بازی دیگر پیش رو دارد مجدداً در صف مدعیان رسیدن به لیگ برتر جای می گیرد. اما اگر بخت و اقبال با مس یار باشد این تیم برنده بازی با نساجی شود و از سویی و تیم های فجر سپاسی ، مس کرمان و خونه به خونه هم برابر حریفانشان متوقف شوند ، رفسنجانی ها برای اولین بار به رده سوم تکیه می زنند و پرچم صعود را به اهتزاز در می آورند.

نتیجه دیدار رفت : مس رفسنجان 4 – نساجی مازندران 1
 
فجر سپاسی شیراز (3) – خیبر خرم آباد (11) ؛ کلید فجر
 
 فجری ها به خوبی می دانند کوچکترین لغزشی آنها را از رسیدن به لیگ برتر باز می دارد. این تیم هم اکنون با حضور در جایگاه سوم یکی از سه سهمیه لیگ برتر در چنگش است و در حقیقت کلید خوشبختی فجر در دستان خودش است. فجر که تا رسیدن به لیگ برتر چهار گام نیاز دارد در گام نخست باید از سد خیبر خرم آباد عبور کند. تیمی که با درایت علی نیکبخت توانسته امتیازهای لازم برای باقی ماند در لیگ دسته اول را جمع و جور کند و این بازی و سه دیدار باقیمانده برایش حکم انجام وظیفه را دارد. اگر خیبر همانند بازی های قبلی اش بازی کند قطعاً فجری ها در شیراز روز سختی خواهند داشت و به راحتی نخواهن توانست صاحب سه امتیاز بازی شوند.

نتیجه دیدار رفت : خیبر خرم آباد 1 – فجر سپاسی شیراز 2
 
مس کرمان (4) – نفت آبادان (7) ؛ زور آزمایی میثاقیان و دست نشان

در یک دهه اخیر تمامی نبردهای اکبر میثاقیان و نادر دست نشان با هر تیمی و در هر جایگاهی که قرار داشتند جذاب و دیدنی بوده است ولی این بار جدال این دو مربی بیش از همیشه جذاب ، نفسگیر و البته تعیین کننده است. اول اینکه نفت و مس هر دو مدعی صعود به لیگ برتر هستند. دوم به خاطر نزدیک بودن امتیاز دو تیم است. مس 54 و نفت 52 امتیاز دارد و پیروزی هر کدام باعث عقب ماندن دیگری می شود. سوم به دلیل حضور نادر دست نشان روی نیمکت تیم مس است. مربی ایی که مس کرمان با او لیگ برتری شد و مدیونش است. با توجه به همین سه دلیل دیدار تیم های مس و نفت بیش از سایر بازی های امروز حساس و جذاب به نظر می رسد. مس کرمان و نفت آبادان که هر دو داعیه صعود به لیگ برتر دارند باید برنده این بازی شوند تا در سه هفته آینده با خیالی آسوده تر بازی کنند به ویژه مس که  دو بازی سخت با تیم های خونه به خونه و پیکان هم دارد.
 
نتیجه دیدار رفت : نفت آبادان 1 – مس کرمان 2
 
ایران جوان بوشهر (12) – آلومینیوم هرمزگان (20)؛ سقوط آلومینیوم به دسته سوم

نتیجه این بازی نه برای ایران جوان که امتیازهای لازم برای بقاء را جمع کرده مهم است و نه برای آلومینیوم که اولین تیم سقوط کننده به لیگ دسته دوم محسوب می شود و جالب تر آنکه نتیجه این دیدار بر خلاف سایر بازی ها در سرنوشت سایر تیم ها هم دخیل نیست ولی با اینحال طبق آیین نامه هر دو تیم مکلف هستند تا با تمام قوا در زمین مسابقه حاضر شده و برابر حریفانشان بازی کنند. در این بین کار آلومینیومی ها سخت تر هم به نظر می رسد. چون اگر این تیم که گفته می شود مدیران جدیدش علاقه ایی به تیم داری ندارند و حتی به بازیکنان شهرستانی شان اولتیماتوم داده اند تا خوابگاهشان را تخلیه کنند در رقابت ها حاضر نشود به جای سقوط به دسته دوم مستقیم به دسته سوم سقوط می کند.

نتیجه دیدار رفت : آلومینیوم هرمزگان صفر – ایران جوان بوشهر صفر
 
نفت مسجد سلیمان (9) – گل گهر سیرجان (13) ؛ نیمچه امیدواری نفتی ها
 
نفت مسجد سلیمان که تا دو هفته قبل پیشرفت خوبی داشت خودش را به جمع مدعیان صعود نزدیک کرده بود با دو شکست بدموقع از دایره مدعیان دور شد ولی با اینحال مسجد سلیمانی ها همچنان امیدوار هستند تا شاید یکی از پرچم داران صعود باشند و این هم به دلیل بازی های آسانی است که این تیم پیش دارد. نفت امروز با گل گهر بازی می کند که نتیجه بازی برایش مهم نیست و به همین دلیل پیروزی برابر چنین تیمی نباید کار سختی برای نفتی ها آنهم در خانه خودشان باشد. هفته بعد در بندرعباس با آلومینیوم این شهر بازی می کنند. تیمی که لقب اولین تیم سقوط کننده به دسته دوم را یدک می کشد و برابر همه تیم ها تسلیم شده است. نفت در هفته سی و هفتم میزبان خیبر و در هفته آخر هم با فولاد یزد دیدار می کند. با توجه به اینکه سایر مدعیان صعود ، نسبت به نفت بازی های سختی پیش رو دارند به همین دلیل نفت نیمچه امیدی به صعود دارد و این در صورتی است که این تیم بتواند هر 4 بازی خود را با برد پشت سر بگذارد و سایر تیم های بالاسری اش از 4 بازی خود کمتر از 4 امتیاز بگیرند. چیزی که فقط روی کاغذ احتمالش وجود دارد اما در عالم واقع بیش از یک خیالپردازی و رویا نیست.

نتیجه دیدار رفت : گل گهر سیرجان صفر – نفت مسجد سلیمان صفر
ورزش3
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :