براساس جدول زمان بندي اعلام شده و براساس قانون ، تبليغات رسمي نامزدهاي مرحله دوم دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي از بامداد امروز پنجشنبه دوم ارديبهشت ماه در غرب هرمزگان آغاز شد.
کد خبر: ۲۱۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴ 21 April 2016
به گزارش جنوب ایران،‌ رقابت بر سر راه یابی یک گزینه از غرب هرمزگان در مرحله دوم انتخابات وارد مرحله تازه‌ای شده و از ساعت 8 صبح امروز پنج شنبه تبلیغات رسمی کاندیداها نیز شهرهای بندرلنگه،‌ بستک و پارسیان و کیش آغاز شد.

رقابت میان احمد جباری نماینده دو دوره پیاپی در این منطقه و خالد زمزم‌نژاد است که توانسته‌اند به مرحله دوم راه‌یابند.

 اين تبليغات تا ساعت هشت صبح پنج شنبه نهم ارديبهشت(24 ساعت قبل از برگزاري انتخابات) ادامه خواهد داشت.

احمد جباری اگر چه از سوی جریان اصولگرایی در این منطقه مورد حمایت قرار گرفته اما طی سه ساله اخیر مواضعی منطقی و همراه با دولت یازدهم در مجلس در پیش گرفت و حتی در دفاع از گزینه‌های پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی و نیرو در مجلس سخنرانی کرد و در فرآیند استیضاح وزیر راه در کمیسیون عمران نیز به عنوان مخالف جدی در کنار دولت ایستاد تا استیضاح آخوندی منتفی شد.

در مقابل خالد زمزم نژاد اگر چه نام آشنایی در میان نیروهای سیاسی استان هرمزگان نیست اما کاندیدای مورد حمایت جمعی از اصلاح طلبان است که امید دارند به دنبال موجی که در کشور برای رای به لیست موسوم به امید به راه افتاده،‌ وی به مجلس راه پیدا کند.

از میان کاندیداهای مطرح غرب هرمزگان در دور اول این انتخابات نیز خبر می‌رسد که عمده چهره‌ها به سوی احمد جباری تمایل پیدا کرده‌اند و قرار است تا بزودی بیانیه‌ای رسمی را برای هواداران خود در حمایت از احمد جباری صادر کنند.

در مجموع 258 شعبه اخذ رای در 3 شهرستان غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، پارسیان و بستک در نظر گرفته شده است که 50 شعبه در پارسیان، 133 شعبه در بندرلنگه و 75 شعبه در بستک کار جمع آوری مردمی را بر عهده دارند و شمار واجدین شرایط در این منطقه نیز 180 هزار نفر برآورد شده است. یک هزار نفر امنیت انتخابات را در این منطقه بر عهده دارند و 5 هزار نفر عوامل اجرایی در غرب هرمزگان هستند.

غرب هرمزگان متشکل از سه شهرستان بندرلنگه، بستک و پارسیان مجموعا دارای بالغ بر 250 هزار نفر جمعیت است که بیش از نیمی از آن در شهرستان بندرلنگه زندگی می‌کنند.

نتایج انتخابات در هرمزگان:
حوزه انتخابیه بندرعباس: حسین هاشمی 177 هزار و 826 رای - احمد مرادی 136 هزار و 935 رای - محمد آشوری 127 هزار و 369 رای
حوزه انتخابیه میناب: سید مصطفی ذوالقدر 75 هزار و 175 رای
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
درودبرجباری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار