کد خبر: ۲۰۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 05 April 2016


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دولت یازدهم از ابتدا تا کنون تلاش‌های زیادی را انجام داده است، گفت: سال 95 سال خروجی ملموس این اقدامات خواهد بود و قطعا نتیجه این تلاش‌ها شامل حال زنان نیز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، شهیندخت مولاوردی در همایش زنان، خودباوری و ارتقای جامعه که امروز سه شنبه(17 فروردین)در کانون امام علی(ع)کرج برگزار شد گفت: رهبری در پیامی که سال گذشته بیان کردند؛ اقتصاد را چالش مهم کشور دانستند و راه برون رفت از آن را همدلی میان دولت و ملت عنوان کردند.

وی افزود: اما متاسفانه علی رغم شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی، برخی‌ها در عمل به این شعار پایبند نبودند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال جاری را با نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند، تصریح کرد: این نشان می‌دهد که همچنان اقتصاد یکی از چالش‌های مهم کشور است و برای حل آن همچنان به همدلی و همزبانی میان دولت و مردم نیازمندیم.

این مسئول ادامه داد: این تصور درستی نیست که وقتی سال به پایان می‌رسد، عنوان آن سال نیز باید به فراموشی سپرده شود؛ زیرا در ادامه این مسیر به همدلی و همزبانی هر چه بیشتر دولت و ملت نیازمندیم.

معاون رئیس جمهور دولت یازدهم را میراث‌دار توسعه ای نامتوازن که از سال‌های قبل ناشی می‌شود دانست و گفت: نمی‌توان انتظار داشت که دولت یازدهم بتواند همه مشکلات را در چند سال کوتاه حل کند.

مولاوردی همکاری تمامی قوا برای حل مشکلات کشور را ضروری عنوان کرد و با اشاره به اینکه توسعه نامتوازن سال‌های گذشته ابعاد مختلف جامعه را تحت تاثیر قرار داده است گفت: برای تحقق سیاست‌هایی که یکی از مولفه‌های آن درون زا و مردم نهاد بودن است همه باید کمک کنیم و از همه ظرفیت‌ها بهره مند شویم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه مردم نهاد بودن سیاست‌های توسعه کشور به هشت معنی عدم مسئولیت دولت نیست، تاکید کرد: وظیفه دولت در این راه تسهیل و زمینه سازی و حذف قوانین مزاحم و دست و پاگیر از سر راه است.

وی با تاکید بر اولویت های دکتر روحانی در مسیر توسعه کشور اعلام کرد: توسعه صادرات غیر نفتی و ایجاد فرصت های شغلی جدید علی رغم اینکه در سال‌های گذشته در اولویت دولت یازدهم بوده امسال نیز در دستور کار قرار دارد.

مولاوردی درادامه به موضوع برجام به عنوان یکی از دستاوردهای سال 94 اشاره کرد و گفت: با به نتیجه رسیدن برجام، تحریم‌ها به مرور لغو خواهند شد؛ اگرچه هنوز به مرحله مشاهده آثار ملموس لغو تحریم‌ها نرسیده‌ایم.

این مسئول خروج ایران از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد بدون درگیری نظامی و تغییر نظام را دستاوردی بزرگ دانست و عنوان کرد: این موضوع می تواند در تبدیل شدن ایران به یک قدرت ممتاز منطقه ای موثر باشد.

این معاون رئیس جمهور ادامه داد: برجام حاصل حمایت رهبری، درایت رئیس جمهور، تلاش تیم مذاکره کننده و دعای مردم بود و فضای مساعدی را برای تحقق برنامه های اقتصادی دولت در جهت مقاوم شدن در برابر تهدید های بیرونی و درونی ایجاد کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه زنان در جامعه امروز پرداخت و با بیان اینکه زنان نیمی از سرمایه انسانی جامعه را تشکیل می دهند گفت: با توجه به شاخص های توسعه، رشد دانش آموختگی، بهداشت، امید به زندگی و خودباوری که امروز در میان زنان وجود دارد؛ زنان آمادگی لازم برای نقش آفرینی در توسعه کشور را در خود احساس می کنند.

مولاوردی اضافه کرد: در سال های گذشته، نظام سرمایه گذاری زیادی برای دانش آموختگی نسل جوان انجام داده است؛ به همین دلیل این انتظار وجود دارد که در به کارگیری این نسل نیز اقدام شود.

معاون دکتر روحانی در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه جامعه ما نیازمند بهره گیری از این سرمایه است گفت: زنان در اقتصاد مقاومتی نقش های متعددی بر عهده دارند که یکی از آنها نقش مادری است و می تواند در فرهنگ سازی، اصلاح الگوی مصرف و روی آوری به مصرف کالاهای داخلی موثر باشد.

وی افزود: همه این اقدامات می تواند از خانواده شروع شود و به جامعه تسری یابد.

مولاوردی با انتقاد از سوق پیدا کردن زنان به سمت تبدیل شدن به نیروی کار غیر رسمی با دستمزد پایین به دلیل نیازهای مالی تصریح کرد: ارتقای اعتماد به نفس زنان و اعتماد دولت به زنان و زنان به دولت با توجه به اینکه زنان نقش خود را در شرکت های دانش بنیان و کارآفرینی به خوبی نشان داده اند؛ می تواند به ارتقای جایگاه زنان در بازار کار کمک کند.

وی اعتماد دولت به زنان را مهم دانست و اضافه کرد: همانگونه که زنان نقش خود را در خلق حماسه های سیاسی همواره ایفا کرده اند؛ این ظرفیت در خلق حماسه های اقتصادی نیز نباید نادیده گرفته شود؛ زیرا نادیده گرفتن آن نه تنها ضرر به جامعه زنان بلکه ضرر به کل جامعه است و مانند پرنده ای است که قصد دارد با یک بال پرواز کند.

مولاوردی با بیان نقش معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد: این معاونت در ادامه سیاست های قبلی، در سال جاری نیز با توجه به شعار سال تلاش های بیشتری را در توانمندسازی سیاسی و اقتصادی زنان انجام خواهد داد.

این مسئول اضافه کرد: وضعیت کنونی به گونه ای است که مردان بیشتر به موقعیت های سیاسی واقتصادی دسترسی دارند؛به همین در برنامه ششم توسعه بحث تعادل جنسیتی در این خصوص گنجاندهشده است کهامیدواریم با تصویب مجلس، الگوی متعادلی در نقش مردان و زنان و تشریکمساعی میان آنها برای توسعه کشور داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه دولت برنامه‌های خاصی را برای زنان کل کشور و همچنین استان البرز در نظر گرفته است گفت: سال 95 سال خروجی های ملموس اقدامات دو سال گذشته دولت تدبیر و امید خواهد بود و قطعا آثار آن شامل حال زنان نیز خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار