مدیرکل محیط زیست فارس گفت: توسعه‌های شتاب‌زده در گذشته سبب از بین رفتن بخشی از جنگل‌های زاگرس شده و امروز مردم تاوان آن را پس می‌دهند.
کد خبر: ۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۷ 01 February 2015

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگارتسنیمدرشیراز، اظهار داشت: محیط زیست فارس برای توسعه استان همراهی زیادی با بخش‌های مختلف از جمله صنعت داشته است و براساس ماده 188 قانون برنامه پنجم توسعه در زمینه استقرار، استعلام موردی از محیط زیست برای واحدهای صنعتی به جز صنایع بزرگ از سال دوم حذف شده است.

وی با بیان اینکه محیط زیست فارس براساس قانون عمل می‌کند، گفت: حذف استعلام برای استقرار واحدهای صنعتی سبب کاهش ارباب رجوع در ادارات و تسهیل کار آنان شده است.

ابراهیمی کارنامی افزود: در بخش بهره‌برداری واحدهای صنعتی نیز کنترل آلودگی به عهده محیط زیست است که برای تسهیل کار مردم این امر به عهده واحدهای شهرستانی گذاشته شده است.

مدیرکل محیط زیست فارس با اشاره به ادعای برخی در استان مبنی بر اینکه طولانی شدن روند دریافت استعلام توسط محیط زیست سبب کند شدن چرخ صنعت استان شده است، خاطرنشان کرد: تمام کارهای محیط زیست فارس براساس قانون است و دوستانی که مدعی کند شدن چرخه صنعت فارس توسط محیط زیست هستند برای اثبات ادعای خود مصداق بیاورند.

وی تصریح کرد: محیط زیست فارس از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای توسعه فارس استفاده می‌کند ولی خارج از قانون قدم بر نمی‌دارد و این همان قانونی است که در مجلس توسط نمایندگان تصویب شده است.

ابراهیمی کارنامی بیان کرد: اگر اشکالی در قوانین وجود دارد باید در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود نه اینکه سازمانی را مورد هجمه قرار دهند و مسئولان محیط زیست فارس در محلی بی‌طرف حاضر به مباحثه با این افراد هستند.

مدیرکل محیط زیست فارس با بیان اینکه باید دقت داشت که توسعه براساس ضوابط و اصول محیط زیست باشد، افزود: توسعه‌های شتاب‌زده در گذشته سبب از بین رفتن بخشی از جنگل‌های زاگرس شده و امروز مردم تاوان آن را پس می‌دهند.

وی با بیان اینکه محیط زیست به منافع عمومی و آینده می‌اندیشد، اظهار داشت: استان فارس ظرفیت عظیمی در طبیعت‌گردی دارد و این امر اشتغال پایدار و درآمد پایدار را به همراه دارد و با همکاری سازمان میراث فرهنگی می‌توان اقدامات موثری را در این زمینه انجام داد.

مدیرکل محیط زیست فارس با تشکر از نمایندگان و مسئولان فارس گفت: محیط زیست فارس با نمایندگان مجلس همسوست و هیچ مشکلی با مسئولان ندارد اما در چهارچوب قانون فعالیت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار