به گزارش تابناک آذربایجان غربی، استانداری آذربایجان غربی در دومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  استان که در سالن شهید نیکخواه استانداری ترتیب یافت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: همانگونه که در سال جاری توجه به تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران مورد توجه مدیران استان بود در سال آینده نیز تکریم خانواده معظم شهدا باید در اولویت برنامه های کاری مدیران استان قرار گیرد.

سعادت با بیان نقش شهدا در تامین امینت و آرامش جامعه تاکید نمود : شهدای استان آذربایجان غربی برای تامین امنیت و ایجاد وحدت و انسجام ملی جان خود را فدا کردند و همیشه و در همه حال مردم را به عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و حفظ وحدت و همدلی توصیه نمودند.

وی حفظ امنیت و حراست از کیان اسلامی را ادامه دادن راه شهدا دانست و تاکید کرد : دشمنان ایران اسلامی همیشه سعی در خدشه دار کردن امنیت کشور را دارند که به برکت خون شهدا و ایثارگریهای نیروهای نظامی و انتظامی و همکاری مردم امنیت پایدار در سراسر ایران اسلامی برقرار است .

وی دوقطبی کردن جامعه را از جمله توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب عنوان کرد و گفت: دو قطبی شدن جامعه سم مهلکی برای جامعه است که مردم در این زمینه باید هوشیار عمل کنند.

وی در ادامه با تقدیر از حضور و مشارکت مردم در انتخابات اخیر ادامه داد: رسانه های غربی سعی داشتند ، در جامعه فضای دو قطبی ایجاد کنند که با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و  هوشیاری مردم این اتفاق نیفتاد و توطئه های آنان نقش بر آب شد.

وی در ادامه سخنان خود به فرجام رسیدن برجام را از جمله اتفاقات مبارک سال 1394 دانست و گفت: در سال دولت و ملت ، همدلی و همزبانی شاهد به ثمر نشستن برجام بودیم.

در این جلسه پیام مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور ایثارگران نیز با تقدیر از حمایت های همه جانبه استاندار آذربایجان غربی از اجرای برنامه های حوزه شاهد و ایثارگر، گفت: شهدا با نثار خون خود در دفاع از کیان اسلامی به شهادت رسیدند و امروز وظیفه ما قدردانی از خانواده های معظم شهدا و ایثار گران و زنده نگه داشتن نام و یاد و ایثارگریهای آنان است .

فعال مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان آذربایجان غربی در این جلسه گزارشی از فعالیت های شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  ارائه کرد.