امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز از اظهار نگرانی مقام معظم رهبری از وضعیت فرهنگی در دیدار با خبرنگارن رهبری گفت: در چند سال گذشته این چندمین بار است که رهبری از وضعیت فرهنگی اظهار نگرانی می‌کنند که مسئولان باید به این مسئله جدی وارد شوند.
کد خبر: ۱۹۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 11 March 2016
امام جمعه تبریز از اظهار نگرانی مقام معظم رهبری از وضعیت فرهنگی در دیدار با خبرنگارن رهبری گفت: در چند سال گذشته این چندمین بار است که رهبری از وضعیت فرهنگی اظهار نگرانی می‌کنند که مسئولان باید به این مسئله جدی وارد شوند.

به گزارش تابناک تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به نوزدهمین نشست نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و دیدار با مقام عظمای ولایت، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار خبرگان با ایشان فرمایشات پراهمیتی را بیان کردند و وظایف همگان را مشخص کردند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری درباره انتخابات هفت اسفند گفت: حضور معنادار و پرشکوه مردم در انتخابات هفتم اسفند و اعلام قاطعانه پایبندی و وفاداری خود به نظام اسلامی، رقابتی بودن، برگزاری در کمال آرامش، سلامت انتخابات بدون هیچ شائبه‌ای و رفتار نجیبانه رأی‌نیاورندگان انتخابات اخیر با رفتار نانجیبانه فتنه‌گران 88 را از جمله ویژگی‌های انتخابات هفتم اسفند بود.

خطیب جمعه تبریز بار دیگر با مقایسه رفتار نجیبانه رأی‌نیاورندگان انتخابات اخیر با رفتار نانجیبانه فتنه‌گران 88، افزود: برخلاف رفتار نانجیبانه کسانی که در سال 88 رأی نیاوردند و با به راه انداختن فتنه برای کشور هزینه به وجود آوردند و دشمن را به طمع انداختند، در این انتخابات کسانی که رأی نیاوردند، به پیروز انتخابات تبریک گفتند که این موضوع بسیار با عظمت و با ارزش است.

آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری که از خبرگان رهبری خواستند انقلابی بمانند، انقلابی فکر کنند و انقلابی عمل کنند، تصریح کرد: لازم است در انتخاب رهبر آینده ملاحظات، رودربایستی‌ها و مصلحت اندیشی‌ها کنار گذاشته شوند و فقط خدا و نیاز کشور و اصل حقیقت، در نظر گرفته شود، درغیراینصورت و با کوتاهی در این مورد، قطعاً در اساس کار نظام و کشور مشکل به وجود خواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف مشخص شده مسئولان دولتی از سوی امام خامنه‌ای اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور، سه وظیفه و اولویت اصلی «اقتصاد مقاومتی»، « ادامه پرشتاب حرکت علمی کشور» و « مصون سازی فرهنگی کشور، ملت و جوانان» باید اولویت مسئولان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته این چندمین بار است که رهبر معظم انقلاب  از وضعیت فرهنگی  و دانشگاه‌های اظهار نگرانی می‌کنند که مسئولان باید این مسئله را جدی بگیرند.

آیت‌الله مجتهدشبستری اظهار داشت: فرمایشات رهبری چون از دل برخواسته بود بر دل‌ها نشست و من به امام خامنه‌ای اطمینان می‌دهم همه مخاطبان این فرمایشات خبرگان رهبری، مجلس، مسئولان و اقشار مختلف مردم عزم راسخ خواهند داشت در اجرای رهنمودهای شما کوچک‌ترین سستی‌ به خود راه ندهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به نشست شورای وزیران کشورهای شورای خلیج فارس اشاره کرد و گفت: در این نشست حزب‌الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: عربستان و هم‌پیمانانش پس از شکست توطئه‌های خود در سوریه، عراق و یمن، رویایشان انتقام‌گیری از محور مقاومت است که نوک تیز حملاتشان را به سمت حزب‌الله لبنان قرار داده‌اند.

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: رژیم آل‌‌سعود پس از به قدرت رسیدن ملک سلمان به شدت از افزایش قدرت ایران نگران است و این رژیم باید بداند که حزب‌الله لبنان با پایداری و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی به سال‌ها رخوت و سستی اعراب در برابر اشغالگران صهیونیست پایان می‌دهد.

وی اظهار امیدواری کرد: حزب‌الله لبنان به عمر رژیم صهیونیستی و سعودی پایان دهد و در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خرافی بودن روز چهارشنبه سوری، خاطرنشان کرد: چهارشنبه سوری همه ساله ضررهای اجتماعی، مضرات جانی و مالی به بار می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه چهارشنبه سوری هیچ امتیازی نسبت به سایر روزهای سال ندارد، خاطرنشان کرد: از دیگر عواقب چهارشنبه سوری ترقه بازی‌هایی است که هر ساله ده‌ها نفر بر اثر این اقدامات آسیب می‌بینند و این رسم علاوه بر خرافه بودن یادآور آتش پرستی است.

آیت‌الله مجتهدشبستری به سالروز رحلت یادگار امام راحل اشاره کرد و گفت: حجت‌الاسلام حاج احمد آقای خمینی فرزند امام راحل، شخصیتی ولایتمدار بود که در پشتیبانی از ولایت فقیه از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

وی به سالروز تأسیس بنیاد شهید نیز اشاره کرد و گفت: خدمت‌رسانی و تکریم خانواده شهدا، وظیفه مسئولان است و کسی حق کوتاهی در این مسیر را ندارد چرا که شهدا، ایثارگران و جانبازان و خانواده آنان،حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی دارند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه جامعه امروز بیش از گذشته نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، خاطرنشان کرد: زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما جاری و ساری و زنده است دشمنان قادر به انجام هیچ کاری نخواهند بود.

آیت‌الله مجتهدشبستری امنیت حاکم در نظام اسلامی ایران در سطح جهان را مهم دانست و گفت: این همه امنیت به برکت خون شهدا و پیروی مردم هشیار و انقلابی از ولایت به دست آمده است که باید قدردان این نعمت باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: راه شهدا راه غیرت و سربلندی است و سرافرازی ایران اسلامی به برکت ایثار و فداکاری شهداست و شهدا با الهام از نهضت جاوید کربلا توانسته‌اند عاشقانه از اسلام و قرآن دفاع کنند و ثمره این ایثارها و جانفشانی‌ها بیداری اسلامی امت اسلام در جهان است.فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار