بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۹۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶ 09 March 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


دل صدا و سیما از دست دولت خون است

در جلسه اصحاب رسانه با مدیرکل روابط عمومی صداوسیما، اطلاعات برنامه‌های صداوسیما در نوروز 95 اعلام و مطالبی در پاسخ به اظهارات اخیر سخنگوی دولت بیان شد.

در این نشست که به میزبانی اداره کل روابط عمومی صداوسیما برگزار شد، اطلاعات برنامه‌های نوروز 95 شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی و مراکز استان ها اعلام شد.

دکتر داود نعمتی انارکی، مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در ابتدای سخنان خود، ضمن خیر مقدم به نمایندگان رسانه‌ها که در این نشست حضور داشتند، گفت: تمام تلاشمان این است که بتوانیم ارتباطی دوسویه را با رسانه‌ها داشته باشیم و اخبار سازمان را در سطحی وسیع و گسترده برای اطلاع مردم در اختیار رسانه ها قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه جنس فعالیت‌های روابط عمومی و رسانه‌ها یکی است، اظهار امیدواری کرد که در سال آینده بیشتر بتوانیم به درخواست خبرنگاران درباره تعامل با رسانه ملی پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه اطلاعات ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه‌ها و مراکز در یک بسته جامع خبری از طریق پست الکترونیکی برای همه رسانه‌ها ارسال شده است، گفت: ممکن است برخی تغییرات جزئی مثلا در نام برنامه و یا ساعت پخش آن‌ها پیش بیاید که هرگونه تغییر سریعا به رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با اطلاع‌رسانی دقیق، بتوانند شرایطی را فراهم کنند تا مردم عزیز با برنامه‌ریزی مناسب بتوانند برنامه‌های مورد نظر خود را ببینند و یا بشنوند.

مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اظهارات اخیر دکتر نوبخت، سخنگوی دولت درباره بودجه رسانه ملی و موارد دیگر مانند یک جانبه‌نگری رسانه، گفت: اظهارات ایشان نوعی فرافکنی محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: ای کاش ایشان به جای این فرافکنی و بیان عباراتی مانند سفره دل پر خونم را در مورد صداوسیما باز نکنم و اینکه صد درصد اعتبارات صداوسیما پرداخت شده است، به بیان واقعیت‌های مربوط به بودجه صداوسیما می‌پرداختند.

دکتر نعمتی افزود: ادعای جناب دکتر نوبخت درباره پرداخت کامل اعتبارات صداوسیما در سال 94 صرفا درباره بودجه جاری سازمان است، ولی باید به صراحت بگویم 2/3 رقم بودجه عمرانی رسانه ملی تا کنون پرداخت نشده است و همین موضوع باعث شده که انجام پروژه‌های عمرانی متوقف شود.

مدیر کل روابط عمومی صداوسیما درباره بخش دیگری از اظهارات نوبخت که گفته بود، میزان بودجه سال 95 رسانه ملی از سال 94 بیشتر هم شده است، تصریح کرد: واقعا چنین موضوعی تحقق نیافته است و آمار و ارقام نشان می‌دهد که افزایش بودجه صداوسیما برای سال 95 تنها یک درصد بوده است، در حالی که بودجه دیگر دستگاه‌های فرهنگی بین 30 تا 40 درصد رشد را نشان می‌دهد.

نعمتی یادآور شد: با توجه به افزایش 12 درصدی حقوق و مزایا، در واقع کمک دولت به رسانه ملی کاهش نیز داشته است.

مدیر کل روابط عمومی صداوسیما در ادامه با بیان این نکته که دولت، رسانه ملی را موظف کرده است بیش از 50 درصد نیاز مالی خود را درآمدزایی داشته باشد، گفت: رسانه برای تحقق آن به موضوع مزایده آگهی‌ها می‌پردازد و برنده مزایده نیز مشخص می‌شود، اما می‌بینیم که فشارها به بانک‌ها آغاز می‌شود که خود را از این موضوع کنار بکشند و این طرح را به شکست می‌کشانند.

وی تصریح کرد: با این وضعیتی که برای رسانه پیش آمده باید اظهار کرد که سفره دل صداوسیما پر از خون است که هنوز گوشه‌ای از آن بیان نشده است.

وی درباره عملکرد صداوسیما در ایام تصویب برجام و مذاکرات هسته‌ای، خاطرنشان کرد: میزان پرداختن به موضوع برجام از نگاه موافقان و مخالفان آن، بارها در گزارش‌های مختلف و با ذکر دقیق آمار و جزئیات و نام برنامه‌ها اعلام شده است، آماری که نشان از پرداختن حدود 2 برابری به نظرات موافقان برجام داشته است و در این خصوص مردم بهترین داور محسوب می شوند که فارغ از هرگونه سیاسی کاری به ارزیابی منصفانه عملکرد رسانه می پردازند.

دکتر نعمتی افزود: تلاش رسانه ملی در موضوعات مختلف مرتبط با دولت، همراهی و همدلی است و حضور مسؤولان محترم سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در برنامه های مختلف و تشریح عملکرد آن‌ها نشان از این همراهی دارد و اگر انتقادی نیز در برخی برنامه‌ها نسبت به برخی عملکردها می‌شود، منبعث از وظیفه ذاتی رسانه در پرداخت دقیق به موضوعات است، همان‌طور که رسانه‌های مختلف نیز نسبت به عملکرد رسانه ملی بعضا نقد حرفه ای و نه تخریبی دارند و از سوی رسانه ملی و مدیران مورد توجه قرار می گیرد.


واکنش لاریجانی به پرونده بابک زنجانی

آنقدر در بازگرداندن پول‌هاي ناشي از فروش نفت امروز و فردا شد كه سر انجام در روز ۱۶ اسفند بابك زنجاني به اتهام افساد في الارض از طريق اختلال در نظام اقتصادي و به قصد ضربه زدن به نظام، به اعدام محكوم شد.

برخي گفتند كه اين حكم يك راه حل دارد وآن اينكه زنجاني هرچه زودتر بدهي‌اش را پرداخت كند، اما رسول كوهپايه‌زاده وكيل زنجاني اين تحليل را رد مي‌كند و مي‌گويد قوه قضائیه نگاهي فراتر از اين دست تاكتيكي عمل كردن‌ها دارد اما چرا بابك زنجاني بدهي‌اش را تسويه نمي‌كند؟ 

كوهپايه‌زاده معتقد است گره اصلي در بازپرداخت بدهي بيش از دو و نيم ميلياردي زنجاني، مشكلات ناشي از عدم لغو كامل تحريم‌هاي بانكي ايران است. چه اينكه اگر بانك كارگزار زنجاني اعلام آمادگي مي‌كرد، اين پول زودتر از اينها به كشور باز مي‌گشت. اما به هر روي وكيل پرونده بابك زنجاني، اميدوار است كه حكم زنجاني با بازگشت پول‌ها و تسويه بدهي وي، شكسته شود.

شكستن حكم؛ آري يا خير؟

روز گذشته مصطفي پورمحمدي وزير دادگستري نيز در اين خصوص اظهار داشت: اگر بابك زنجاني همكاري كند، در حكمش تاثيرگذار است. البته پورمحمدي اين را هم اضافه كرد كه حرف، شعار و شماره حساب دادن و خواستن يعني كلاهبرداري جديد. وي با اشاره به صدور حكم اعدام براي بابك زنجاني از سوي دادگاه بدوي درباره اينكه آيا امكان تغيير اين حكم وجود دارد؟ گفت: اگر وي همكاري كند در حكمش تاثير مي‌گذارد، ولي تاكنون نديديم كه وي همكاري كند. 

وزیر دادگستری افزود: هر زمان كه ما پول را در حساب بانكي‌مان ديديم مي‌گوييم كه وي همكاري كرده است. در همين رابطه همچنين غلامرضا مهدوي وكيل شركت نفت مي‌گويد: در حال حاضر حكم در مرحله بدوي قرار دارد و طبق قوانين قابل تجديد نظرخواهي است. اگر در اين فاصله ابلاغ حكم قطعي متهم بدهي خود را پرداخت كند قطعا قضات در حكم تجديد نظر خواهد كرد.

چالش بابك زنجاني در مجلس

ديروز مجلس هم تحت‌ تاثير حكم اعدامي بود كه براي بابك زنجاني صادر شده است. علي لاريجاني رئيس مجلس در واكنش به نطق ميان دستور حسيني صدر كه از قول بابك زنجاني درباره شخصي به نام «ميم.سين» صحبت كرد گفت: آخرش هم ما نفهميديم اين ميم سين كيست! مويد حسيني صدر در نطق خود در جلسه علني ديروز مجلس گفت: آقاي رئيس‌جمهور درباره حكم اعدام مفسد اقتصادي گفتند كه يك فرد به اعدام محكوم شده اما پول‌هاي نفت كجا رفته و چه كساني از اين مفسد حمايت كردند؟ 

بايد ريشه را پيدا كرد وگرنه فساد از بين نمي‌رود. وی با تاكيد بر اينكه فساد با اعدام بابك زنجاني تمام نمي‌شود، بايد ريشه فساد را پيدا كرد ادامه داد: بابك زنجاني در دادگاه گفت كه «ميم سين» ۵ ميليارد دلار پول نفت را نداده است. آقايان مسئول ناظر، «ميم. سين» كيست؟ بابك زنجاني گفت كه «ميم.سين» ام‌الفساد است و در همه جا ريشه دارد و به خيلي‌ها وصل شده است و ما داريم به اين باور مي‌رسيم كه «ميم.سين» همه جا نفوذ كرده است. وي همچنين گفت: مي‌گويند امثال «ميم.سين» به مجلس نماينده كه نه، نفر مي‌فرستد و مي‌گويند هزينه‌هاي سرسام‌آور انتخاباتي بعضي‌ها را تامين كرده است. 

مي‌گويند «ميم.سين» خيلي‌ها را خريده است. اين عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس افزود: پول‌هاي كثيف حتي جان ما را تهديد مي‌كند! آقاي رئيس‌جمهور و آقاي لاريجاني، اگر با امثال «ميم.سين» برخورد نكنيد مي‌ترسم كشور مافيايي شود و ديگر انتخابات سالمي برگزار نشود. اميدوارم در مجلس بعدي ريشه فساد مالي و امثال «ميم.سين»ها خشكانده شود.




از اول فروردین دریافتی کارمندان دولت یکسان می شود

جامعه > مشکلات مردم - سخنگوی دولت درباره سوالات برخی مخاطبان سرویس مشکلات مردم در خصوص یکسان سازی حقوق کارمندان دولت توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین پس از اینکه برخی کاربران سرویس مشکلات مردم گفتند چه زمانی حقوق کارمندان دولت یکسان سازی می شود، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در این باره توضیح داد: از اول فروردین کارمندانی که از فوق العاده بند 10 ماده 68 استفاده نکرده اند، از این بند برخوردار شوند. 

وی درباره یکسان سازی حقوق کارمندان توضیح داد: شاید یکی از دلایل اینکه ما درباره تصویب بودجه 95 در مجلس اصرار داریم، موضوع تطبیق حقوق و همسان سازی کارمندان دولت است.
گفتنی است مجلس شورای اسلامی اصرار دارد به جای تصویب بودجه سال 95، لایحه بودجه 2 ماهه کشور (دو دوازدهم) را از دولت دریافت و تصویب کند.



جنجال قانون ازدواج مجدد زنان در ژاپن

قانون تازه وضع شده در ژاپن درباره ازدواج مجدد زنان، جنجال‌هایی به‌راه انداخته است.
روزنامه جمهوری اسلامی: قانون تازه وضع شده در ژاپن درباره ازدواج مجدد زنان، جنجال‌هایی به‌راه انداخته است.

فرانس 24 به مناسبت روز جهانی زن (18 اسفند) گزارشی از قوانین مربوط به زنان در یکی از دموکراتیک‌ترین کشورهای جهان یعنی ژاپن ارائه داده است.

با اصلاح قوانین زنان و خانواده در ژاپن، زنان برای ازدواج مجدد با مرد دیگری، باید 100 روز صبر کنند.

این قانون که سه‌شنبه به تصویب کابینه «آبه» رسید، مورد حمله گروه‌های حقوق بشری و حتی سازمان ملل قرار گرفته است. قانون قبلی در ژاپن که توسط دادگاه عالی منسوخ شد، زنان را مجبور می‌کرد شش ماه برای ازدواج مجدد صبر کنند.



حداقل دستمزد سال آینده کارگران ۸۱۲ هزار تومان

اقتصاد > بازارکار - تسنیم نوشت: در سال ۹۵ دستمزد کارگران ۸۱۲هزار و ۱۶۴ تومان برای تمام سطوح شد که افزایش ۹۹هزار و ۷۳۹ تومانی نسبت به مزد سال ۹۴ را ثبت کرد.

جلسه شورای عالی کار در حالی شب گذشته با حضور نمایندگان کارکنان، کارفرمایان و دولت تشکیل جلسه داد که دستمزد بیش از 11 میلیون کارگر را ساعت 2.5 بامداد تعیین کرد.

دستمزد سال آینده کارگران 14 درصد برای تمام سطوح افزایش یافت و سایر مولفه های حقوقی افزایش یا کاهشی نسبت به سال قبل نداشت هاست.

بر این اساس بن خواروبار ثابت همان 110هزار تومان سال گذشته و حق سنوات نیز همان رقم سال 94 است. حق مسکن نیز نسبت به سال قبل تغییری نداشته است اما در سال قبل حق مسکن به 40 هزار تومان افزایش یافته بود که کارفرمایان این مصوبه را اجرایی نکردند و تنها 20 هزار تومان بابت حق مسکن به کارگران پرداخت کردند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار به تسنیم گفت کارفرمایان وعده داده اند امسال این مصوبه را اجرایی کنند که بر این اساس بابت حق مسکن 40 هزار تومان پرداخت خواهد شد.

با این اوصاف با افزایش 14درصدی دستمزد کارگران امسال از 712هزار و 425 تومان به 812هزار و 164 تومان برای سال 95 رسید.

بر اساس این گزارش حق پایه سنوات روزانه 1 هزار تومان، حق اولاد/ فرزند 81.216 هزار تومان شده است که این دو رقم نیز نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

بر این اساس جمع دریافتی افراد مجرد 972.165 هزار تومان و افراد متاهل با یک فرزند 1053.38 هزار تومان و حداقل مزد روزانه 27.072 هزار تومان شده است.




موضع روحانی درباره ممنوع الکاری شجریان
خبرآنلاین: استاد محمدرضا شجریان در گفت‌وگویی به بیان برخی ناگفته‌ها درباره اصول و ارزش‌های اخلاقی خود، ممنوعیتش از کار در ایران و موضع رئیس‌جمهور و علی جنتی در این‌باره سخن گفته است.

موضع روحانی درباره ممنوع الکاری «شجریان»

گزیده‌ای از صحبت‌های محمدرضا شجریان با ماهانه مهرنامه در ادامه می آید:

* همراهی با مردم همیشه هزینه داشته است اما من کاری را از روی مصلحت و منفعت انجام نمی‌دهم که منتظر فایده باشم.

* در بسیاری از مواقع هم با علم به اینکه این ماجرا می‌تواند برایم مشکلاتی به وجود بیاورد انجامش داده‌ام.

* هیچ وقت چه در کار هنری و چه در رفتارهای اجتماعی‌ام علتی باعث نشده است تا کاری برخلاف آنچه دوست دارم و فکر می‌کنم رفتار درستی است - همراهی با مردم - انجام دهم.

* شاید می‌توانم بگویم خیلی وقت‌ها درباره خیلی مسائل ریاضت کشیده‌ام تا از اصولم کوتاه نیایم و به هر روی جامعه متوجه این ماجرا شده است.

* به همین خاطر است که حالا به نظر می‌رسد به من اعتماد دارند. علت این ماجرا به خاطر همین واکنش‌ها و رفتارهایی است که شاید خیلی‌های دیگر آن را انجام نمی‌دادند.

* از انجام کار هنری محرومم و مخاطبانتان از بهره بردن آن محروم شده‌اند. من از این مسأله خوشحام نیستم اما اینکه روی اصولم و آن چیزی که فکر می‌کردم درست است پافشاری کرده‌ام مسأله‌ای نیست که حتی با این قیمت از آن ناراضی باشم.

* حالا می‌بینم همین ماجرا برای من تبدیل به یک سرمایه اجتماعی بزرگ شده است؛ هرچند که تاوانش را هم داده‌ام.

* رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد مخالف ممنوعیت من از کار هستند. گروه‌هایی هستند که با اسم‌های مطرح مشکل دارند. برای خودشان خبرگزاری، روزنامه و رسانه هم دارند. علت اینکه مشکلشان با من چیست، نمی‌دانم؛ همانطور که نمی‌دانم چرا تا این اندازه کینه‌توزانه رفتار می‌کنند.

* چیزی که در این میان مشخص است اینکه این آدم‌ها نه من را از نزدیک دیده‌اند و نه چیزی از هنر می‌دانند. هیچ! فقط کارشان این است که آدمی را نفی کنند. این مایه تاسف است که کسانی که با هنر هیچ سر آشتی ندارند ... اما راهی جز آشتی با هنر وجود ندارد.

* آدم‌ها ممکن است روزی متوجه این ماجرا بشوند که اشتباه کرده‌اند و از اشتباه خودشان برگردند. در این صورت است که امید می‌تواند وجود داشته باشد وگرنه کسی که فکر می‌کند دارد کاری را درست انجام می‌دهد هیچ‌وقت رویه‌اش را عوض نمی‌کند.

* امیدی که شما از آن حرف می‌زنید بستگی به افرادی دارد که صاحب اختیار هستند و می‌توانند دستور دهند. به هر حال درست یا غلط بودن تصمیمات را همیشه تاریخ قضاوت خواهد کرد.

* من چندین و چند اثر صوتی و تصویری دارم اما 6 تا 7 سال است که مجوزی برای کارهایم صادر نشده است و نمی‌توانم منتشر کنم. این آثار همراه با گروه شهناز و ارکسترهای بزرگ و گروه‌های دیگر است. حالا منتظرم روزی مخاطبان آنها را بشوند.

* انتشار آلبوم در خارج از کشور فایده‌ای ندارد. شاید بازده مالی داشته باشد اما بازدهی هنری ندارد. به خصوص در شرایطی که موسیقی ما با آن مواجه است و یک اثر که برای هنرمند کلی هزینه مادی و هنری داشته است روی سایت‌هایشان می‌گذارند و همه هم آن را به صورت مجانی دانلود می‌کنند.

* هیچ‌کس از رادیو و تلویزیون گرفته تا سایت‌ها و غیره حق ندارد هنر را به نفع خودش مصادره کند. حقوق مؤلف و مصنف باید درست شود.

* تمام جبهه‌گیری‌ها علیه من از همان زمان (اعتراض به پخش از تلویزیون) شروع شد. در رسانه‌هایشان هرچه خواستند نوشتند. حتی رئیس صداوسیما حرف‌های زیادی زد؛ در حالی که اینها هیچ کدامشان نه سر پیاز هستند و نه ته پیاز. متاسفانه این کینه‌توزی‌ها و این پیش‌داوری‌ها در کشور ما فراوان است و شما جایگاهی ندارید که شکایت کنید و قانون از شما دفاع کند.



تصاویر/ ضیافت شام اعضای مجلس خبرگان


ضیافت شام اعضای مجلس خبرگان شامگاه سه شنبه با حضور آیت‌الله محمد یزدی و اعضاء مجلس خبرگان برگزار شد. 

 




























































 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار