رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در يزد خبر داد؛
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور یکی از خدمات صندوق نوآوری را ارائه تسهیلات با نرخ سود 14 درصد به شرکت‌های دانش بنیان ذكر و اعلام كرد: با توجه به پایین آمدن نرخ سود بانک‌ها، این رقم به 12 درصد کاهش یافته و این روند کاهش با توجه به کمتر شدن سود بانک‌ها و متناسب با آن ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۹۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 07 March 2016
به گزارش تابناک یزد، "بهزاد سلطانی"  در نشست مشترک با مدیران شرکت‌های دانش بنیان استان و شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوري يزد با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی استان، گفت: در حال حاضر 67 شرکت دانش‌بنیان در استان یزد فعالیت دارند که این تعداد سه درصد شرکت‌های دانش بنیان کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وي با بیان این که این آمار نسبت به  نرخ جمعیتی 1.4 درصدي این استان در كشور مطلوب است، اظهار كرد: استان‌های کمی در کل کشور وجود دارند که از این وضعیت مناسب برخوردار هستند.

سلطانی افزود: تاکنون 48 طرح از سوی شرکت‌های دانش بنیان استان یزد به صندوق ارائه شده که از این تعداد  29 طرح مصوب شده و مبلغ هفت میلیارد تومان به آن‌ها تعلق گرفته است.

وی تصریح کرد: استان یزد، پتانسیل بالایی برای ایجاد اشتغال دارد که می‌توان با استفاده از این پتانسیل‌ها و حمایت مسئولین استانی شرایط فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را ایجاد کرد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با بیان اين که یکی از خدمات صندوق نوآوری، ارائه تسهیلات با نرخ سود 14 درصد به شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: خبر خوش این که با توجه به پایین آمدن نرخ سود بانک‌ها، این رقم به 12 درصد کاهش یافته و این روند کاهش با توجه به کمتر شدن سود بانک‌ها و متناسب با آن ادامه خواهد داشت.

وی افزود: البته صندوق خدمات دیگری از جمله وام قرض الحسنه چهار درصد و تامین دفاتر کاری را نیز به شرکت های دانش بنیان ارائه می کند.

سلطانی با بیان این که در حال حاضر دو هزار و 163 شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که 61 درصد آن شرکت‌های نوپا هستند، اظهار كرد: تاکنون يك هزار و 363 طرح توسط این شرکت‌ها به صندوق معرفي شده‌اند و از این تعداد 838 طرح مصوب شده است.

وی افزود: مبلغ 500 میلیارد تومان برای این تعداد طرح اختصاص داده شده که نشان دهنده آسان‌گیری صندوق نسبت به طرح‌های ارائه شده است.

سلطانی تصریح کرد: صندوق در سال 93 مبلغ 103 میلیارد مصوب داشته که این رقم در سال 94 به 400 میلیارد افزایش یافته است.

وی با اشاره به این که معیارهای دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها در سایت معاونت علمی عنوان شده است، گفت: ثبت شدن در اداره ثبت شرکت‌ها، تعاونی یا خصوصی بودن، ارائه طرح‌های اقتصادی و دانش‌بنیانی و نداشتن سابقه منفی حرفه‌ای از شروط استفاده شرکت‌های دانش بنیان از صندوق نوآوری و شکوفایی است.

سلطانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به اهمیت دانش بنیانی، اظهار كرد: باید لشکر دانش‌بنیان در کشور فعال شود و بعد از چند سال به بزرگترین قدرت اقتصادی کشور تبدیل شوند.

"داریوش پورسراجیان" رئیس پارک علم و فناوری یزد نیز با بیان این که در زمینه دریافت تسهیلات یزد در رتبه هفتم قرار دارد، ابراز امیدواری كرد كه با تعامل صندوق و فعالیت بیشتر شرکت های دانش بنیان استان این رتبه ارتقا یابد.

گفتنی است، در پایان نيز شرکت‌های دانش‌بنیان استان مسائل و مشکلات خود را با رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و هیات همراه مطرح کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار