به منظور حفظ آمادگی و ارتقای توان مقابله با بحران ، رزمایش امداد و نجات و اطفای حریق و مبارزه با آلودگی دریا در اسکله نفتی شرکت پالایش نفت بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 01 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس سه شنبه در حاشیه برگزاری این رزمایش گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های این رزمایش برگزاری همزمان سه عملیات امداد و نجات ، اطفاء حریق و جلوگیری از آلودگی دریا بود که با همکاری و هماهنگی گروهای امدادی و عملیاتی با موفقیت انجام شد.

هاشم نامور افزود: این رزمایش به منظور شناخت نقاط آسیب پذیر و پیامدهای ناشی از انفجار و آتش سوزی و آلودگی نفتی دریا با حضور نیروهای آتش نشانی ، بهره برداری ، حراست ، ایمنی ، طب صنعتی ، محیط زیست و پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و همکاری منطقه ویژه اقتصادی و صنایع فلزی برگزار شد.

وی اضافه کرد: ارتقاء و سنجش آمادگی کارکنان آتش نشانی ، افزایش توان عملیاتی و قدرت تصمیم گیری مسئولان در شرایط اضطراری ، ارزیابی توانایی و سرعت عمل گروه های امدادی و بهره برداری ، اطمینان از آماده به کار بودن وسایل و تجهیزات و شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارزیابی عملکرد از مهم ترین اهداف برگزاری رزمایش است.

این مسئول اظهارکرد: در این رزمایش ، اشکال در تاسیسات اسکله ، نشت نفت خام به دریا ، آتش سوزی ، سقوط نفرات به دریا ، اعزام تیم های امدادی از پالایشگاه به اسکله و کنترل حریق و نجات مصدومان برنامه ریزی شده بود.

نامور گفت: براساس هدف از پیش تعیین شده در هنگام عملیات جداسازی بازوهای بارگیری و تخلیه مواد موجود در بازوها ، به دلیل نمایش ندادن دقیق لِوِل سنج ، مواد نفتی به دریا ریخته می شود که در این هنگام نفرات عملیات اقدام به بستن خروجی مواد می کنند و در این حین پمپ سلاپس بدلیل نامعلومی دچار حریق شده و موجب سقوط افراد به دریا می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: حضور به موقع تیم های آتش نشانی و امداد و نجات در محل حادثه و و نجات نفرات از دریا و کنترل و اطفاء حریق و انجام اقدامات اولیه لازم از سوی همکاران اورژانس و انتقال مصدومان به مرکز طب صنعتی از دیگر برنامه های تعیین شده در این رزمایش بود.

نامور افزود: اطلاع رسانی سریع به اداره آتش نشانی ، اطلاع رسانی به رئیس شیفت ، مسئولان ارشد بهره برداری و اداره HSE ، انجام اقدامات اولیه برای اطفای حریق ، استفاده از حلقه نجات برای کمک به نفرات در دریا ، استفاده از مواد نفت روب برای جلوگیری از گسترش آلودگی در دریا از جمله اقداماتی است که نیروهای بهره برداری در اسکله نفتی در هنگام حادثه باید انجام دهند.

نامور افزود: در یک سال گذشته 21 مانور در غالب طرح های پدافند غیرعامل و مقابله با شرایط اضطرار و به منظور حفظ آمادگی و افزایش توان در پالایشگاه بندرعباس اجرا شده است.

اسکله نفتی شرکت پالایش نفت بندرعباس در فاصله شش کیلومتری جنوب پالایشگاه قرار دارد و نفت خام مورد استفاده پالایشگاه به طور مداوم توسط سه فروند نفتکش 90 هـزار تنی (650 هزار بشکه ای) از جزیره خارک حمل و از طریق این اسکله به مخازن پالایشگاه بندرعباس منتقل می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار