نماینده بیرجند در پاسخ به سوالات مردمی
نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالات مردمی، پرونده‌ پروژه‌ها و قراردادهای مختلفی را بازخوانی کرد.
کد خبر: ۱۸۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 19 February 2016
دیدار مردمی نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان امروز در مسجد الحسین(ع) جوادیه بیرجند برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر عبادی پس از ایراد سخنرانی در این جمع صمیمی، به سوالات مردم بیرجند پیرامون موضوعات مختلف پاسخ داد.

تعداد زیادی از مردم شهر بیرجند که در این جلسه حضور یافته بودند یکی یکی سوالاتی که در طول چهار سال نمایندگی حجت‌الاسلام عبادی در ذهن داشتند، پرسیدند.

فریاد، استیضاح و استعفا در مجلس برای پروژه راه‌آهن بیرجند

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن نیازمند گرفتن ردیف اعتباری بود، گفت: اگر این پروژه ردیف اعتباری نداشته باشد تا سال‌های سال هم که می‌بود به آن بودجه نمی‌دادند، چهار سفر هیئت دولت به استان صورت گرفت اما هیچ اقدامی در این زمینه انجام ندادند.

عبادی به مراحل سخت‌گرفتن ردیف اعتباری برای پروژه راه‌آهن اشاره کرد و افزود: نزد وزیر راه و شهرسازی رفتیم که ردیف اعتباری برای این پروژه بگیریم، اما وزیر معتقد بود که در خراسان جنوبی راه‌آهن توجیه اقتصادی ندارد، بعد از رایزنی‌های زیاد بالاخره جلسه‌ای را با حضور آقای لاریجانی، رئیس مجلس و نمایندگان استان و استاندار با وزیر راه گذاشتیم و موافقت این پروژه را از وزیر راه و شهرسازی گرفتیم و همه اعضا در آن جلسه امضا کردند.

وی با بیان اینکه دولت بهانه‌های زیادی را می‌آورد که این پروژه ردیف بودجه اجرایی نگیرد، افزود: بعد از اینکه وزیر راه آن قول  داد و پای صورت جلسه را نیز امضا کردند، چند روز بعد بهانه آورد که راه‌آهن در بیرجند از نظر پدافند غیرعامل مشکل دارد و بعد از این حرف بنده نامه استیضاح وزیر راه و شهرسازی را نوشتم و امضای 12 نماینده را هم گرفتم و به معاون وزیر نشان دادیم که اگر موافقت نشود استیضاح خواهد شد که معاون وزیر گفت «آقای عبادی ما شما و پدرتان را دوست داریم و این کار را نکنید»، که بنده گفتم من نماینده مردم هستم نه دولت و بعد از این طرح وزیر به جای یک نامه دو نامه به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نوشت.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس گفت: بودجه امسال هم همزمان شده بود با نصف شدن قیمت نفت و سخت بود که ردیف اعتباری برای راه‌آهن قراردهند و قرار شده بود که در ردیف اعتباری پروژه راه‌آهن شرق کشور گنجانده نشود که بنده طرح استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان‌های شرق کشور را برای معاون رئیس جمهور فرستادم.

عبادی با بیان اینکه برای این پروژه تلاش‌های زیادی شد تا در ردیف اعتباری قرار گیرد، گفت: تنها پروژه بزرگی که در سطح کشور ردیف اجرایی گرفت پروژه راه‌آهن بیرجند بود که برای همین سال اول 10 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شد که 9 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دنبال سرمایه‌گذار خارجی برای این طرح هستیم تا زودتر اجرایی شود و معاون رئیس جمهور هم قول داده که نخستین سرمایه‌گذار خارجی که به کشور بیاید به این پروژه اختصاص دهند.

پشت‌پرده قرارداد با اروپا در پساتحریم با وجود فشارهای زیاد فرانسه در دوران تحریم

قراردادهای دولت با شرکت‌های خارجی یکی دیگر ازسوالات مردمی امروز بود؛ نماینده مردم بیرجند در مجلس در پاسخ به این سوال، اظهار داشت: مجلس در مورد قراردادهای هوایی هنوز در حال پیگیری است اما قرار است 20 هواپیمای 70 نفره وارد کشور شود که برای فرودگاه بیرجند هواپیماهای 70 نفره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عبادی به قراردادهای خودرویی ایران با کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: یکی از بی‌کیفیت‌ترین خودروها در اروپا به کشور فرانسه تعلق دارد اما آقایان اصرار دارند که با این شرکت‌ها قرارداد امضا کنند در حالی که فرانسه در جریان تحریم‌ها ایران را بسیار اذیت کرد.

عبادی ادامه داد: شرکت خودروسازی پژو، افرادی را که به دنبال امضای قرارداد بودند، تهدید کرده که اگر با ما قرارداد نبندید یک‌سری مباحث را افشا خواهند گرد لذا اگر مشکلی ندارند پس چرا این قراردادها را امضا کردند؟.

قرارداد کرسنت پدر مردم را درآورده است

وی با اشاره به اینکه مردم حق دارند در جریان قراردادهای نفتی باشند، گفت: قرارداد کرسنت پدر مردم را درآورده است و هنوز خیلی از مردم ابعاد این موضوع را نمی‌دانند.

در جریان دیدار مردمی امروز نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در مسجد الحسین(ع) جوادیه بیرجند، حجت‌الاسلام عبادی به تعدادی از سوالات مردم پاسخ داد؛ اما وی در طول این هفته دیدارهای متعددی دارد که مردم بیرجند از این فرصت می‌توانند در جریان روند مسائل روز کشور قرار گیرند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار