معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از کشف و شناسایی بیش از 20 تن برنج تاریخ مصرف گذشته در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ 29 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از کشف و شناسایی بیش از 20 تن برنج تاریخ مصرف گذشته در بابل خبر داد.

حسین اصغرزاده افزود: پرونده این مورد، جهت اقدامات تکمیلی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

مهدی عباسی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران درباره وضعیت پرونده کشف 20 تنی برنج تاریخ مصرف گذشته در بابل بیان کرد: این پرونده در حال حاضر برای بررسی آلودگی در اختیار سازمان غذا و دارو است که بلافاصله پس از تأیید، در سیر بررسی قانونی قرار می‌گیرد.

فرمانده انتظامی بابل نیز گفت: در پی کسب خبری درباره ورود محموله‌ای از برنج قاچاق و تاریخ مصرف گذشته در بابل، مأموران انتظامی با ورود به محل مورد نظر خودروی تریلی یک شرکت باربری در منطقه آزاد چابهار را توقیف کردند.

به گفته سیدمحسن جعفری راننده این خودرو 484 کیسه 50 کیلویی برنج قاچاق و تاریخ مصرف گذشته را در انبار شخصی در مرکز شهر تخلیه کرده بود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  درباره تأیید آلوده بودن برنج‎های وارداتی گفت: آنچه در خصوص این برنج‌ها مطرح است، آلوده بودن آنها نیست، بلکه بحث گذشتن و تمدید تاریخ مصرف استفاده آنهاست.

حسن مکرمی درباره وجود یا کشف برنج‌های تاریخ مصرف گذشته در مازندران، خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر یک مورد کشف چند تنی برنج تاریخ مصرف گذشته در استان داشتیم که گزارش آن به تهران ارسال شده است.

در حالی که عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما با عنوان میزان واردات برنج و تأثیر آن بر تنظیم بازار، از تایید آلوده بودن برنج های وارداتی از سوی سازمان غذا و دارو خبر داده بود، حسن عباس معروفان معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی از عدم صحت تاریخ مصرف گذشته بودن برنج های وارداتی خبر داد.
/بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار