جنتی تأکید کرد:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ دینی از دریچه هنر دارای اثرات بالایی است، گفت: گرایش انسان به خدا ریشه در فطرت انسان دارد و این ریشه نیازمند آبیاری است.
کد خبر: ۱۷۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 26 January 2016
به گزارش تابناک از قزوین علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین در حال برگزاری است، اظهار کرد: نماز نباید به‌صورت فُرادا در خانه اقامه شود بلکه باید شرایط اقامه‌ نماز را در مکان‌های عمومی ایجاد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه سخن گفتن از نماز آسان است زیرا نماز نجوا باخداست، افزود: از سوی دیگر دشوار است چراکه نماز سرشار از روح عبودیت و بندگی است و انسان در نماز جز معبود همه‌چیز را فراموش می‌کند.

جنتی ادامه داد: قلب نمازگزار واقعی آرام است و هیچ‌گاه احساس ناامیدی ندارد چراکه نماز در سخت‌ترین زمان ریشه انسان را به ملکوت پیوند می‌زند.

این مسئول با اشاره به اینکه نماز جز پاک کردن نمازگزار از گناهان، جامعه را نیز به سمت سعادت هدایت می‌کند، تأکید کرد: در شهری که صف نمازگزاران طولانی‌تر و صدای اقامه نماز بلندتر باشد همه‌ کارها به‌آسانی صورت می‌گیرد چراکه در فرهنگ دینی ما نیز مرز مسلمانی نمازگزاری است و ما باید این مرز را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ دینی از دریچه هنر مؤثرتر است بیان کرد: با استفاده از ابزاری مانند کتاب، نشریه، سینما و هنرهای تجسمی و دیگر محصولات هنری زمینه نفوذ نماز را می‌توان فراهم کرد.

جنتی ادامه داد: اختصاص طرح‌ها و راهکارهای فرهنگی هنری و تولید کتاب و نرم‌افزار مذهبی ازجمله فعالیت‌های صورت گرفته توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نتیجه این فعالیت‌ها هنگامی موفقیت‌آمیز است که نماز در بطن جامعه وجود داشته باشد و نفوذ آن در رفتار افراد مشاهده شود، عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز در این زمینه پیگیری و تأکید زیادی دارند، به همین منظور در هر اجلاس نماز، پیام‌هایی که راهگشای فرهنگ است و پشتوانه ارزشمند محسوب می‌شود، ارسال می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه برای جذب مردم به نماز باید از شیوه‌های جذابی استفاده کرد چراکه نسل امروز لحن مستقیم را نمی‌پذیرند بلکه باید شیرینی نماز را درک کنند، تأکید کرد: در عصر حاضر نماز مهم‌ترین سلاح برای مقابله با جنگ نرم محسوب می‌شود که باید به آن توجه پیش‌تری شود.

جنتی اعلام کرد: برای مقابله با چالش‌های موجود در ماهواره و فضای مجازی باید نماز را در جوانان نهادینه کنیم و شرایط اقامه نماز را در مکان‌های عمومی و مراکز تجاری ایجاد کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر مکان‌های تجاری مجللی ساخته می‌شود و مهجورترین بخش آن را به نمازخانه اختصاص می‌دهند درحالی‌که نمازخانه باید مکانی با طراوت جهت جذب جوانان باشد.

وی در پایان با بیان اینکه علی‌رغم تلاش‌هایی که برای احداث مساجد و نمازخانه‌ها صورت گرفته است افرادی که در مسجد نماز را اقامه می‌کنند کم هستند، اظهار کرد: همه‌ دستگاه‌های اجرایی کشور باید با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت ترویج فرهنگ نماز همکاری لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار