مراسم بزرگداشت شهدای نیجریه با حضور علما، مسؤلان و اقشار مختلف مردم قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 20 December 2015
به گزارش تابناک قم، مراسم یادبود شهدای نیجریه شامگاه شنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور آیت الله علوی گرگانی و آیت الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید و جمع کثیری از مردم و طلاب برگزار شد، آیت الله محسن اراکی دبیرکل تقریب مذاهب اسلامی سخنرانی کرد.

در این مراسم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، آیت الله علیرضا اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه، آیت الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س)، آیت الله سید محمود شاهرودی و سید مهدی صادقی استاندار قم حضور داشتند.

همچنین جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، طلاب و روحانیون و تعدادی ار طلاب خارجی جامعه المصطفی العالمیه از حاضران در این مراسم بودند.

آیت الله اراکی در سخنان خود از دادگاه‌های بین المللی خواستار محاکمه مرتکبان حادثه کشتار شیعیان نیجریه شد و افزود: ما اعلام خواهیم کرد مرتکبان این جنایت بزرگ را‌‌ رها نخواهیم کرد و مطالبه محاکمه این جنایتگران را پیگیری خواهیم کرد تا تحقق یابد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت: باید رهبر شیعیان نیجریه شیخ ابراهیم زکزاکی که امروز در جنگ ارتشیان نیجریه در بند است آزاد شود.

گفتنی است نیروهای ارتش نیجریه روزهای شنبه و یکشنبه بیست و یکم و بیست و دوم آذرماه در چند حمله به حسینیه بقیه الله و منزل «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه در شهر زاریا، صد‌ها تن از مسلمانان این کشور را به شهادت رساندند.

لازم به ذکر است: تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانیون حوزه در اعتراض به کشتار فجیعانه شیعیان نیجریه فردا دوشنبه ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح در مدرسه فیضیه و با سخنرانی آیت الله اعرافی برگزار می‌‌شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار