کد خبر: ۱۴۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 18 December 2015

پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاهها و مراکز پژوهشی و حامیان برتر پژوهش معرفی و تجلیل شدند

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از 4استاندار، 4 رئیس دانشگاه و 22 پژوهشگر، فناور، واحد پژوهشی و حامیان پژوهش و فناوری برگزیده کشور تجلیل شد.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محسن شریفی دبیر جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر در این مراسم گفت: انتخاب پژوهشگران برتر، فرآیندی دو مرحله ای است که مرحله نخست انتخاب در داخل دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری و مرحله دوم در دبیرخانه جشنواره انجام می شود.

وی افزود: امسال 171 پرونده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که هر پژوهشگر باید حداقل 120 امتیاز را کسب می کرد تا به مرحله دوم راه یابد که در نهایت و پس از داوری های تخصصی ، براساس شاخص های تعیین شده در جشنواره امسال، 16 نفر از دانشگاه ها، پژوهشگاه های وزارت علوم و وزارت بهداشت، 3 نفر از انجمن ها و نشریه های علمی و 2 نفر به عنوان فناور نمونه برگزیده شده اند.

دکتر شریفی گفت : همچنین از دو مرکز به عنوان حامیان پژوهش و فناوری تجلیل می شود.

پس از قرائت گزارش دبیر جشنواره و ارائه دیدگاههای سخنرانان، از استانداران آذربایجان غربی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کردستان و روسای دانشگاه های صنعتی ارومیه، فردوسی مشهد، سیستان و بلوچستان و کردستان به عنوان فعالان برتر استانی تجلیل شد.

مهرداد فوج لعلی از پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی و محمد مختارزادگان از پارک علم و فناوری استان فارس نیز فناوران برگزیده شانزدهمین جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری بودند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار