کد خبر: ۱۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۸ 16 March 2015

به نقل از تسنیم حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل محیط زیست فارس با اشاره به فعال‌شدن گشت‌های ویژه صیانت از طبیعت در ایام نوروز، اظهار داشت: در هر شهرستان یک گشت ویژه و 2 گشت نیز از اداره کل محیط زیست در ایام نوروز آماده حفاظت و صیانت از طبیعت و محیط زیست استان فارس هستند.

وی با بیان اینکه از تمامی نیروها و نیروهای کشیک در این ایام استفاده می‌شود، گفت: کنترل، نظارت، آموزش و راهنمایی از دیگر اقدامات محیط زیست فارس در این ایام است تا گردشگران ضمن بهره‌ بردن از طبیعت سبب تخریب طبیعت نشوند.

ابراهیمی‌کارنامی حفاظت از اراضی ملی در برابر سوءاستفاده زمین‌خواران را یکی دیگر از دلایل تقویت و افزایش گشت‌های حفاظت و صیانت از طبیعت عنوان کرد.

مدیرکل محیط زیست فارس از اعزام گشت‌های سیار به مناطق حساس طبیعت خبر داد و خاطرنشان کرد: در برخی مناطق ممکن است گردشگران به علت عدم آشنایی با محیط گم شوند یا حادثه‌ای برایشان پیش آید که این گشت‌های سیار می‌تواند در این موارد به کمک گردشگران آیند.

وی تهیه بسته‌ها و پوسترهای آموزشی را از دیگر اقدامات محیط زیست فارس ویژه این ایام دانست و تصریح کرد: امسال با توجه به خشکسالی در صورتی که طبیعت‌گران اقدام به روشن کردن آتش کنند یا به طور کامل آتش را خاموش نکنند، امکان آتش‌سوزی بیشتر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار