مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: تعامل درست رسانه و اواقف می تواند سبب آشنایی هر چه بیشتر مردم با حوزه وقف و در نتیجه فرهنگ سازی بیشتر در حوزه وقف شود.
کد خبر: ۱۴۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 11 December 2015
به گزارش تابناک از قزوین، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در دیدار با مدیر کل و معاونان صدا و سیمای مرکز قزوین بر ایجاد روابط حسنه به منظور گسترش و ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد.
حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی با اشاره به دیگر فعالیت‌های عمرانی در حوزه احداث مراکز درمانی، افزود: یک مرکز درمانی خیریه مختص بیماران دیالیزی احداث شده که 25 تخت دیالیز  داشته و جزو تخصصی‌ترین مراکز دیالیز در سطح کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از دو میلیارد تومان برای احداث و تجهیز مرکز درمانی بیماران دیالیزی شهرستان الوند هزینه شده است، گفت: این مبلغ از محل درآمد موقوفات استان قزوین تأمین شده است.

نوروزی با اشاره به اینکه مساحت زمین این مرکز درمانی بیش از 640 متر مربع است، گفت: مرکز درمانی شهر الوند با زیربنایی بیش از  یک هزار و 200 متر مربع در چهار طبقه در حال احداث است که در هفته وقف افتتاح می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه در ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) کمک‌های مردمی و وجوهات حاصل از درآمد موقوفات به هیئت‌های مذهبی داده شده است، اظهار داشت: بیش از 470 میلیون تومان از موقوفات سیداشهدا (ع) به هیئت‌های مذهبی برای اجرای برنامه‌ها و عزاداری داده شده است.

وی افزود: این مبلغ در راستای ساماندهی هیئت‌های مذهبی و افزایش شور و شعور حسینی در ایام سوگواری امام حسین (ع) بین جوانان در قزوین صورت گرفت.

نوروزی به برپایی موکب در منطقه صفر مرزی اشاره کرد و گفت: در شهر مهران برای پذیرایی از زائران حسینی که در بازگشت از کشور عراق در شهر مهران توقف داشتند، کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در موکب برپا شده از سوی این استان مورد پذیرایی قرار گرفتند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین نیز در این دیدار با تشکر از فعالیت های انجام شده در هفته وقف این هفته را با متولیان و فعالین این عرصه تبریک گفت و ارایه عملکرد و گزارش از سوی اداره کل اوقاف قزوین به مردم استان را نشان از جدیت و تلاش امینانه در حوزه وقف دانست.

هم چنین در طی هفته وقف به منظور اطلاع رسانی بیشتر به مردم استان قزوین و ارایه گزارشی از عملکرد اوقاف مدیر کل اوقاف قزوین در برنامه شب های روشن و فراسو و گفت و گوی ویژه خبری از شبکه استانی قزوین حضور پیدا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار