در ماجرای تخلف پزشکی در خمینی شهر، وزیر بهداشت به همه نشان داد که بجای انکار و تکذیب عجولانه یک تخلف و صرف وقت و انرژی و امکانات هنگفت برای ماست مالی کردن آن، می توان صادق بود و به مسئولیتی که بر عهده است عمل کرد.
کد خبر: ۱۴۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 10 December 2015
به گزارش تابناک یزد، به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در نامه خود خطاب به مردم ایران نوشته است: به مردم مهربانمان می گویم که بعد از تحقیقات مفصل دو تیم بازرسی از وزارت بهداشت، روشن شده است روایت هایی که برخی شبکه های اجتماعی و خبری، از رفتاری غیرانسانی در اورژانس بیمارستان ارائه کردند، صحیح و کامل نبوده است.

جزئیات حادثه را همکارانم بیان کرده اند و اکنون روشن است، تکرار نمی کنم؛ اما نمی توانم شگفتی ام را از ترویج ناشایست بی اعتمادی میان اقشار مختلف جامعه ابراز نکنم؛ آن هم میان بیمار و کادر پزشکی.

به مردم عزیز اطمینان می دهم که مهم تر از حقوق آنان، هیچ مصلحت و ملاحظه ای در کار ما نیست و برخورد شدیدی که با دست اندرکاران و مقصران این حادثه صورت گرفته، نه به دلیل بزرگی جرم، که حاکی از اهتمام همه خدمتگزاران شما در عرصه بهداشت و درمان است؛ بر اینکه تضییع عامدانه اندکی از حقوق بیماران نیز در نظام سلامت، قابل اغماض نیست.


اما سخنی نیز با همکاران پزشک و پرستاران شریف و خدوم؛ حق می دهم دلشکسته و آزرده باشید از اینکه قصور یا اشتباه فردی، سبب شده است خدمات فداکارانه شما در دور افتاده ترین نقاط و در سخت ترین شرایط، زیر سوال برود.


مگر نه اینکه در همین چند هفته گذشته، سه نفر از پزشکان نخبه و جوان، جانشان را در راه خدمت به مردم از دست دادند؛ آقای دکتر عزت الله صادقی جراح و فوق تخصص عروق در کرمانشاه، خانم دکتر شهپوری در مسیر خدمت رسانی به زائران کربلا و دکتر پویان، متخصص جوان جراحی مغز و اعصاب، آن هم در اولین روز خدمت خود در کاشمر.


ایمان دارم، مردم ما قدرشناس خادمان خود هستند، همچنان که یقین دارم، جامعه خدوم پزشکان و پرستاران کشور هم در مسیر پرفراز و نشیب خدمت به مردم همچنان استوار خواهند ماند.
برای صدرای عزیز و پر جنب و جوش هم آرزوی سلامتی می کنم، امید که خود روزی در لباس مقدس پزشکی به مردم خدمت کند.

 

* ماجرای بازکردن بخیه ها و حادثه تلخی که تکذیب نشد

هفته گذشته مسئولان درمانگاه شهید اشرفی اصفهانی شهرستان خمینی شهر اصفهان، بعد از بخیه و پانسمان زخم چانه یک کودک 5 ساله، وقتی متوجه می شوند که مادر کودک، هزینه 150 هزار تومانی درمانگاه را نمی پردازد، کودک را به اتاق پانسمان باز می گردانند و ضمن برداشتن پانسمان، بخیه ها را هم باز می کنند.

این رخداد تلخ ابتدا در رسانه های محلی اصفهان و سپس در شبکه های اجتماعی بازتاب داده شد و هر بار، با حذف یا اضافه کردن برخی حاشیه ها، تغییراتی نیز در داستان بوجود آمد، به گونه ای که حتی نام درمانگاه، سن و سال و دختر یا پسر بودن بیمار در خبرهای مختلف متفاوت است. در اغلب خبرها تاکید شده که این مادر و کودک به علت فقر و نداشتن پول نتوانسته اند هزینه را بپردازند و برخی خبرها هم به نقل از شاهدان عینی تصریح می کنند که علت اصلی اعتراض مادر، بالا بودن رقم درخواستی بیمارستان برای پانسمان یک زخم کوچک بوده و مسئولان بیمارستان هم مدعی بودند که هزینه 150 هزار تومانی تنها برای پانسمان نبوده و شامل حق ویزیت و معاینه پزشک، آمپول کزاز، تزریقات، شستشو و پانسمان زخم و بخیه ها نیز شده است.

دکتر قاضی زاده هاشمی بلافاصله پس از اطلاع از این ماجرا، گروهی را برای پیگیری و بررسی واقعه به اصفهان اعزام کرد و مسئولان درمانگاه، پزشک و پرستار خاطی برکنار و به دادگاه معرفی شدند.

به علت سابقه بد شبکه های اجتماعی در انتشار شایعات و غیرقابل اعتماد بودن مطالب آنها، بسیاری تصور کردند این موضوع نیز صحت ندارد و شایعه است و حتی در صورت صحت نیز، بزودی از سوی برخی مسئولان، تکذیب و انکار می شود، اما اقدام مسئولانه و سریع وزیر بهداشت، بدون طفره رفتن از بار مسئولیت نشان داد که او حتی از کنار شایعات مربوط به حرفه و عرصه مسئولیتش نیز به سادگی نمی گذرد و مردم می توانند به چنین مسئولانی اعتماد و اطمینان داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار