رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: دانشگاه بوعلی سینا رتبه دهم را در بین دانشگاه‌های جامع دارد و باید با تلاش بیشتر بتوانیم به رتبه‌های بالاتر دست پیدا کنیم.
کد خبر: ۱۴۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 06 December 2015

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: دانشگاه بوعلی سینا رتبه دهم را در بین دانشگاه‌های جامع دارد و باید با تلاش بیشتر بتوانیم به رتبه‌های بالاتر دست پیدا کنیم.

به گزارش فارس، منصور غلامی در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه بوعلی با تأکید بر اینکه دانشجویان قیدهای مادی ندارند اظهار کرد: به دلیل اینکه دانشجویان قیدهای مادی ندارند به دور از محافظه‌کاری برای بهبود فضای جامعه تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه با ارتباط با صنایع و کارخانجات و مراکز تولیدی می‌تواند برای خودش درآمدزایی کند بیان داشت: سال گذشته دانشگاه بوعلی طی برقراری ارتباط خوب با سازمان صنایع دفاع در زمینه کارهای تحقیقاتی و فناوری، توانست رتبه اول را در سطح کشور کسب کند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا افزود: برای اینکه دانشگاه بتواند درآمدزایی کند باید بخش خصوصی نیز وارد چرخه ارتباط با آن شود که متاسفانه به دلیل عدم رقابت در این حوزه، بخش خصوصی رغبتی به ایجاد ارتباط با دانشگاه ندارد.

وی ادامه داد: در طراحی برنامه‌ها و برنامه پنج ساله چشم‌انداز دانشگاه بوعلی به دنبال این هستیم تا 30 درصد از درآمدهای دانشگاه حاصل کار خودش باشد.

غلامی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا خوابگاه متاهلی به دانشجویان ارائه نمی‌شود گفت: خوابگاه متاهلی اصلاً وجود ندارد که بخواهیم از دانشجویان دریغ کنیم؛ در حال حاضر فضا و امکانات مادی را برای ساخت و یا ارائه خوابگاه متاهلی در اختیار نداریم.

وی شهریه هر ترم دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه بوعلی را 2.5 میلیون تومان دانست و ادامه داد: شهریه تحصیل یک دانشجو در طول چهار سال تحصیل در دانشگاه بوعلی 20 میلیون تومان است که دولت پرداخت می‌کند.

رئیس دانشگاه بوعلی با اشاره به اینکه تعداد موسسات غیر انتفاعی 180 موسسه غیر دولتی بوده است خاطرنشان کرد: در سال 92 تعداد این موسسات به 392 موسسه رسید یعنی در عرض 10 سال 211 موسسه اضافه شده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه بوعلی سینا رتبه دهم را در بین دانشگاه‌های جامع دارد و باید با تلاش بیشتر بتوانیم به رتبه‌های بالاتر دست پیدا کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار