جوابیه دفتر تامینی به یک خبر و واکنش تابناک ؛
به گزارش تابناک گیلان، در واکنش به این خبر، یکی از رسانه های محلی استان جوابیه ای را صادر کرد که ضمن انتشار جوابیه ، این نکته را متذکر می شویم از آنجا که اصل و رونوشت نامه برای تحریریه ارسال نگشت، ما نیز در حد معقول به آن پاسخ می دهیم.
کد خبر: ۱۳۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 30 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان:
هفته گذشته خبری با عنوان " کدام نماینده گیلانی از ورود به مجلس دهم منصرف شد!؟ " در قالب یک گزارش تحلیلی از همین رسانه منتشر گردید که واکنش برخی از نزدیکان و دفتر دکتر تامینی ، نماینده مردم رشت را با خود به همراه داشت.

به گزارش تابناک گیلان، در واکنش به این خبر، یکی از رسانه های محلی استان جوابیه ای را صادر کرد که ضمن انتشار جوابیه ، این نکته را متذکر می شویم از آنجا که اصل و رونوشت نامه برای تحریریه ارسال نگشت، ما نیز در حد معقول به آن پاسخ می دهیم.

ابتدا در رسانه وابسته به دفتر تامینی آمد:

" موضوع ازاین قراراست که در سایت خبری تابناک گیلان خبری جعلی با عنوان انصراف نماینده رشت از ورود به مجلس دهم درتاریخ چهارم اذر ۹۴ با کد خبر ۱۳۴۷۲۴ منتشر شده  که این خبر مربوط به تاریخ ۲۰تیرسال گذشته است .اما داستان چیست ؟چرا و به چه دلیل خبر تنظیمی در سایت مدکور طوری درج شده که دفتر نماینده را وادار به واکنش کرده است.

با مشاهده خبر و تیتر موضوعی به خواننده این مطلب القا میشود که گویی نماینده موردنظر همین چندروزاخیربازهم بعد از اعلام کاندیداتوری درتابستان امسال مجددا از ورود به انتخابات انصراف داده اند.دفتر نماینده مردم رشت درمجلس ضمن تماس با تحریریه گیلان فردا و بیان درج خبرمدکور درسایت تابناک گیلان علی رغم تماسهای مکرر با مسئول استان گیلان و عدم توجه به جعلی بودن خبرورعایت اصل امانتداری و پرهیز از تشویش اذهان عمومی ،ازاین پایگاه خبری درخواست کرد ضمن درج بیانیه دفتر نماینده باطلاع عموم مردم شریف شهرستان رشت رسانیده شود که جناب آقای دکتر تامینی کماکان با قوت درعرصه انتخابات مجلس دوره دهم حضورخواهند داشت وخدمت گذاری به مردم شریف شهرستان و استان گیلان را مایه افتخار خود میدانند. "


صحت و سلامت کاری رسانه تابناک دیگر نیاز به تشریح و اثبات و دفاع ندارد ، همین بس با آنکه این مجموعه در همین مدت کوتاه که با قرار گرفتن کنار سایر رسانه های ارزشی و خبرگزاری های استان و با هدف امید و آگاهی و پوشش اخبار مشکلات و معضلات مردم گیلان و رساندن پیام این مردم غیور به گوش مسئولان در گیلان شروع به کار کرده ، توانسته است اعتماد و رضایت بخش عمده مردم خونگرم و پهلوان گیلان را به خود جلب کند.

تابناک اضافه می کند که واکنش تحریریه نه در جواب به یک رسانه فاقد مجوز ؛ بلکه گلایه ای است از دکتر تامینی نماینده مردم رشت که چگونه ممکن است در پاسخ به یک خبر ولو صددرصد کذب از چنین ادبیاتی استفاده شود!؟


چیزی را که خودتان گفتید چگونه جعلی خطاب می کنید!؟


متن بیانیه دفتر نماینده رشت درمجلس به شرح ذیل می باشد:

تکذیب یک خبر جعلی درباره نماینده مردم رشت در مجلس

مدیرمسوول محترم سایت خبری تابناک

با سلام

روز چهارم آذرماه سایت تابناک گیلان خبری را با عنوان «کدام نماینده گیلانی از ورود به مجلس دهم منصرف شد!؟» (کد خبر ۱۳۴۷۲۴) منتشر کرد که در آن با انتشار عکسی گفته شد که دکتر حسن تامینی، نماینده مردم رشت در مجالس هشتم و نهم از شرکت در انتخابات مجلس دهم انصراف داده است. این خبر مربوط به یکسال گذشته است و چند ماه پیش آقای تامینی رسماً اعلام کرد که در انتخابات مجلس دهم شرکت می‌کند.

در پایان متن آمده: «تابناک اضافه می‌کند‌؛ روزهای آینده بیشتر مشخص خواهد کرد که هدف و مقصود صحبت‌های اخیر نماینده رشت درخصوص انصراف از کاندیداتوری در مجلس دهم تا چه حد صحت دارد.»

تماس با تابناک گیلان برای تصحیح خبر، بی‌نتیجه ماند و مسوول تابناک گیلان اصرار کرد که خبر را تصیحیح نمی‌کند. حال باید سایت خبری تابناک توضیح بدهد که به چه قصد این شیطنت سیاسی و غیرخلاقی را مرتکب شده و همچنان بر آن اصرار می‌ورزد؟

ضمن این‌که حق پیگرد قانونی انتشار خبر کذب را برای خود محفوظ می‌داند، شایسته است خبر مورد نظر حذف و طبق قانون مطبوعات این جوابیه منتشر شود.

در پایان یادآور می‌شود چنین کاری از سایت حرفه‌ای تابناک که به درستی همیشه بر رقابت سالم سیاسی تاکید کرده، دور از انتظار است.

دفترارتباطات مردمی دکترتامینی
نماینده مردم شریف شهرستان رشت درمجلس شورای اسلامی


تابناک در جواب به دفتر دکتر تامینی این نکته را متذکر می شود که در به کار بردن عناوین و کلمات بیشتر دقت کند چراکه تابناک حق قانونی خود می داند که به عنوان جعل نسبت داده شده به این رسانه از حق و حقوق قانونی خود دفاع کند ؛  زیرا ظلم است که متهم به جعل مطلبی شویم که نصب العین گفته نماینده محترم است!

در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر تامینی ، نماینده محترم رشت اضافه می کنیم ؛ مطلوب است که قدری بیشتر نسبت به ادبیات خود درباره دیگران محتاط باشیم و تقاضا داریم که همه نمایندگان گیلان در پاسخ به رسانه ها از کسانی استفاده کنند که اولا از جنس رسانه بوده و ثانیا درک درستی از شرایط حساس امروز کشور داشته باشند ؛ چراکه در تایید فرمایشات رهبر معظم انقلاب ، ایجاد اختلاف و چند دستگی در آستانه انتخابات اسفند را به نفع هیچ کس نمی دانیم و علاقه مند نیستیم که این نماینده محترم نیز ، از اقدامات نسنجیده برخی از نزدیکان خود متضرر شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
چرا شهامت ندارید و کار اپسوزیون رابه عهده گرفتیدو نقش تخریب چی را بازی میکنید....شما نه تنها اصول حرفه ای و اهلاق را رعایت نمیکنید بلکه له دروغ طوری خبررابازنشر کردید که انگار همین چندروزپیش ایشان اعلام انصراف داده اند....ضمنا بانشر یک خبر تحت عنوان چیزی را که خودتان گفتید کی گفتند را هم مبگفتید ظاهرابادبیات رسانه اشنایی ندارد مشکل ازشمانیست برادر خودشیفتگیتان منجر به رفتارهای دروغین و حتی حمله به دفتر نماینده شده است و ازروی استیصال و تبریه خودتان یک متن به دور از اخلاق را نشردادیدمردم بافرهگ رشت واستان نیازبه تملق افرادی مانند شمارندارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
تابناک گیلان یک رسانه کاملا دروغ پرداز و جاعل است
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
تابناک دمت گرم که رسوا کردی دمت گرم
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
ناشناس، جاعل خودت هستی ک جرات نداری اسم خودت را بنویسی!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار