خطیب موقت رشت:
تمام مراجع چهارشنبه‌سوری را جزو خرافات و حرام می‌دانند و هر سال خسارات بسیاری به جامعه وارد می‌شود و چهارشنبه‌سوری موجب مختل شدن امنیت عمومی شده و مردم مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷ 13 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: شهید پس از شهادت به بالاترین درجه نیکی می‌رسد و شهید بلافاصله پس از شهادت وارد بهشت می‌شود. وی با برشمردن امتیازهای شهید افزود: شهید پس از شهادت تمام گناهانش آمرزیده می‌شود و به مقام شفاعت می‌رسد و در مرحله نخست شفیع 70 نفر از اهل خود می‌شود.

خطیب موقت رشت شهدا را دارای حیات ابدی و جاودانه خواند و گفت: شهید همواره زنده است و به جایگاهی می‌رسد که آرزوی خروج از بهشت را برای ده‌ها بار کشته شدن در راه خدا دارد و بدن شهید طیب و پاک است و اگر کسی دست به بدن شهید بزند نیاز به غسل ندارد.

وی شهید را بدون سئوال و پاسخ قبر دانست و ادامه داد: کسی که شهید می‌شود مورد سئوال قرار نمی‌گیرد و شهادت بالاترین افتخار است. شفیعی‌زاده زیارت مزار شهید را ثواب زیارت خانه خدا همراه پیامبر عنوان کرد و گفت: شهید درد کشتن و جراحت را هنگام شهادت احساس نمی‌کند.

وی در ادامه با اشاره به چهارشنبه آخر سال گفت: 36 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و هنوز بین برخی از مردم خرافاتی وجود دارد و چهارشنبه‌سوری جزو خرافاتی است که از گذشته‌های دور وارد فرهنگ ایرانی شده است.

خطیب موقت رشت اضافه کرد: تمام مراجع چهارشنبه‌سوری را جزو خرافات و حرام می‌دانند و هر سال خسارات بسیاری به جامعه وارد می‌شود و چهارشنبه‌سوری موجب مختل شدن امنیت عمومی شده و مردم مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما را متهم به خرافه‌پرستی و وحشی‌گری می‌کنند، اظهار کرد: اگر کسی از روی اعتقاد کارهای چهارشنبه‌سوری را انجام دهد منتهی به شرک می‌شود. شفیعی‌زاده درباره انتخابات رئیس مجلس خبرگان گفت: قبل از انتخاب رئیس مجلس خبرگان رهبری رسانه‌های بیگانه شیطنت‌هایی داشتند و می‌خواستند مجلس خبرگان را آلوده کنند اما اعضای مجلس خبرگان با حرکت عالمانه، عابدانه و به دور از گرایش‌های سیاسی توطئه‌ها را خنثی کردند و با این حرکت رضایت‌مندی مقام معظم رهبری فراهم شد.

وی انتخاب آیت‌الله یزدی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری را اقدامی شایسته خواند و یادآور شد: آیت‌الله یزدی فردی جامع‌الشرایط و اصلح است. خطیب موقت رشت به اقتصاد و وابستگی دولت به نفت اشاره کرد و افزود: دشمن این مسئله را هدف قرار داده و مسئولان موظف هستند مسیر کشور را در جهتی که رهبر فرموده است، قرار دهند.

وی با اشاره به حوادث عراق برای مبارزه با داعش گفت: اتفاقی که در عراق رخ داده به‌هم خوردن مهندسی خاورمیانه در غرب است که دشمن قصد تشکیل آن را داشت و با این حرکت مردم عراق آنها به هدف خود نرسیدند. 

شفیعی‌زاده با تصریح بر اینکه کاری که در عراق منجر به عقب‌نشینی و شکست داعش شده دارای پیامدهای مختلف است، متذکر شد: این شکست راهبردی بوده که همپیمانان آمریکا با تشکیل گروه‌های تکفیری قصد داشتند به هدف خود برسند اما حرکت امروز عراق همه آنها را زمین‌گیر کرد و در واقع شکست داعش مربوط به آمریکا و صهیونیسم بوده است.

وی ائتلاف آمریکایی‌ در مقابل داعش را برای از بین بردن این گروه تروریستی ندانست و خاطرنشان کرد: حرکتی که در عراق انجام شد بدون ائتلاف بود ضمن اینکه در عراق خطوط قرمز داریم که عتبات عالیات هستند و اگر مورد دستبرد قرار گیرند وارد عمل می‌شویم.

امام جمعه موقت رشت به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و یادآور شد: امروز دشمنان در مذاکرات هسته‌ای به جایی رسیده‌اند که به جان خود افتاده‌اند و هیچ‌کدام از آنها خیرخواه ما نیستند و این مسئله در طول انقلاب اسلامی اثبات شده است. وی با بیان اینکه جنگ زرگری بین سنا و دولت آمریکا ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این جنگ زرگری برای باج‌خواهی از تیم هسته‌ای ایران است و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب نشانه فروپاشی اخلاق سیاسی در آمریکاست.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار