سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: نفوذ ابتدا روی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور اثر می‌گذارد و در همین راستا نباید در پساتحریم به آمریکا اعتماد کنیم.
کد خبر: ۱۳۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 24 November 2015
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: نفوذ ابتدا روی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور اثر می‌گذارد و در همین راستا نباید در پساتحریم به آمریکا اعتماد کنیم.

عبدالرضا مصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه برجام را یکی از مهم‌ترین موضوعات کنونی کشور دانست که دیدگاه‌های مختلفی در رابطه با آن وجود دارد.

نماینده کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه پیش مقدمه بحث برجام صرفاً مذاکرات دو سال قبل نیست، گفت: مذاکرات ایران با 1+5 از زمانی که رئیس دولت یازدهم، دبیر شورای عالی امنیت ملی بود و تاکنون ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه سیاست خارجی معطوف به دولت خاصی نیست، بیان داشت: دولت‌ نمی‌تواند در مذاکرات سلیقه‌ای عمل کند، چراکه خط مشی مذاکره و به طور کلی سیاست خارجی را نظام ترسیم می‌کند.

به گفته سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، مقام معظم رهبری با تأکید بر نرمش قهرمانانه و پس از آن همدلی و همزبانی دولت و ملت، چندین بار اعلام کردند که به تیم مذاکره کننده اعتماد دارند، اما به آمریکا بی‌اعتمادند.

مصری با اشاره به جلسات متعدی که در مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به برجام برگزار شد، گفت: نمایندگان چهار گزینه از جمله رد برجام، تأیید آن، سکوت و یا تأیید مشروط آن پیش رو نداشتند.

وی رد برجام را مساوی با رد مذاکرات عنوان کرد و ادامه داد: آمریکا و متحدان آن به دنبال بهانه بودند که در افکار عمومی ایران را به وقت‌کشی در مذاکرات متهم کنند که با رد برجام به این موضوع دامن می‌زدند.

به گفته نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، کنگره آمریکا هم موافق برجام نبود، اما رد برجام از طرف آمریکا موجب کاهش اعتماد جامعه جهانی به این کشور و ایجاد تردید نسبت مواضع آنها در اعمال تحریم‌ها نسبت به ایران می‌شد.

مصری با بیان اینکه تأیید برجام به عنوان راهکار دوم به دلیل وجود ابهامات زیاد در ذهن نمایندگان انتخاب نشد، گفت: در صورتی که در مقابل برجام سکوت می‌کردیم، در هر صورت برجام 26 مهر ماه اجرا می‌شد که به نفع ایران نبود.

وی دوران پسابرجام را مهم‌تر از خود برجام دانست و گفت: در دوران پسابرجام باید تبعات این موضوع در ابعاد سیاسی، امنیتی و نظامی، فرهنگی و... را مورد توجه قرار دهیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت پسابرجام، تصریح کرد: در نهایت تصمیم گرفته شد که با تعریف شروطی برای برجام دست طرف خارجی برای بعد از برجام بسته شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا، گفت: آمریکا پایبند برجام نخواهد بود، اما نباید بهانه‌ و دست‌آویزی برای آنها فراهم کرد.

برجام ربطی به مسائل امنیتی و موشک‌های بالستیک ندارد

مصری خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری هر آنچه که در مورد برجام بود، باید با منشور و تأیید ایشان پرونده‌اش تمام شد و در نهایت رهبر معظم انقلاب با تقدیر از کمیسیون برجام، برجام نهایی را ابلاغ کردند.

وی با تأکید بر اینکه باید تمهیداتی برای بعد از برجام اندیشیده شود، تصریح کرد: باید راه برای هرگونه نفوذ دشمن بسته شود که برای این کار در نخستین قدم موضوع هسته‌ای را از سایر موارد نظامی، امنیتی و موشکی جدا کردیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برجام ربطی به مسائل امنیتی و موشک‌های بالستیک ندارد، گفت: غرب باید بداند حق بازدید از مراکز نظامی ما را ندارد، چرا که هدف غرب از بازدید از این مراکز ارزیابی بنیه نظامی ایران است و اگر آمریکا و 1+5 یکی از بندهای برجام را رعایت نکند، دولت باید رفتار متقابل نشان دهد.

مصری با اشاره به اوضاع فعلی سوریه، خاطرنشان کرد: ایران در جریان لیبی دخالت نکرد، چراکه فاقد نظام ارزشی بود و از ما هم درخواست کمک نداشت، اما در سوریه شرایطی متفاوت حاکم بود و اکنون چند سال است که با مشاوره‌های ایران مقاومت کرده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروهای داعش جنایتکارانی هستند که غرب با اهداف خاص آنها را به سمت سوریه گسیل داشته است، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی همه توطئه‌های دشمنان برعکس شده و مکر داعش به خود آن‌ها برگشته است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نفوذ را اصلی‌ترین بخش بعد سیاسی در پسابرجام عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری برای نخستین بار به بحث نفوذ اشاره کردند و بیش از 30 بار در خصوص آن هشدار جدی دادند.

مصری مسئله نفوذ را غیر قابل پیش‌بینی و دارای پیچیدگی دانست و بیان داشت: نفوذ ابتدا روی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور اثر می‌گذارد و در همین راستا نباید در پساتحریم به آمریکا اعتماد کنیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد شعبه «مک دونالد» و استفاده از کلمات خارجی در صدا و سیما یکی از نمونه‌های نفوذ است، اظهار کرد: نفوذ ممکن است در بعد فرهنگی هم وارد شود که بسیج دانشجویی مهم‌ترین نقش را برای مقابله با این نوع نفوذها دارد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
آقای مصری خیلی ها در تهران دارند این حرف ها را می‌زنند شما لازم نیست با این مسائل بپردازید اینها را با مسئولان مملکتی بسپارید قدری هم به این شهر مظلوم بپردازید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار