ایندیپندنت نوشت منابع امنیتی آلمان اعلام کردند توطئه تروریستی انفجار در مسابقه فوتبال آلمان و هلند شامل سه انفجار در ورزشگاه و دو انفجار در خارج از ورزشگاه بوده است.
کد خبر: ۱۳۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 23 November 2015
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ایندیپندنت، مسئولان امنیتی فرانسه به همتایان خود در فرانسه درباره توطئه چینی برای انفجار بمب در ورزشگاه هانوفر آلمان هشدار دادند. براساس این توطئه چهارمین بمب قرار بود در یک ایستگاه اتوبوس و پنجمین بمب نیز قرار بود در ایستگاه قطار منفجر شود. در پی اطلاعاتی که آنها به مسئولان آلمان دادند توطئه تروریستی برای منفجر کردن سه بمب در یک استادیوم در آلمان با لغو مسابقه در آخرین لحظه خنثی شد.
در پی دریافت این اطلاعات مسابقه میان آلمان و هلند لغو شد و ورزشگاه نود دقیقه پیش از زمان آغاز مسابقه تخلیه شد. جزییات این توطئه نافرجام را یک منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با یک روزنامه آلمانی گفته است.
نیروهای ویژه پلیس پس از لغو مسابقه دوستانه میان آلمان و هلند ورزشگاه هانوفر را به طور کامل محاصره کردند. توماس دی مازیار وزیر کشور آلمان از افشای جزییات تهدیدهایی که منجر به لغو این مسابقه شد خودداری کرد. مسئولان بلندپایه منطقه ساکسونی آلمان با این حال اعلام کردند علت این اقدام تهدیدی جدی و خطری واقعی براساس اطلاعاتی محرمانه بوده است که موجب لغو مسابقه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :