رئیس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست شهرستان بینالود از فعالیت حدود 600 واحد خدماتی در دو شهر طرقبه و شاندیز خبر داد و گفت: به‌زودی تمامی رستوران‌های طرقبه شاندیز به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 17 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مرتضی شیرزور در گفت‌وگو با تسنیم، از فعالیت 600 واحد خدماتی شامل مجموعه‌های گردشگری، رستوران، کبابی و اغذیه خبر داد و اظهار داشت: با همکاری این مجموعه‌ها و اتحادیه‌های مربوط تاکنون نزدیک به 200 واحد از مجموع 250 رستوران فعال در دو شهر طرقبه و شاندیز به سیستم تصفیه فاضلاب و سپتیک مجهز شده‌اند و اینک از سیستم ایزوله استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم حفظ و نگهداری از طبیعت خدادادی طرقبه و شاندیز یادآور شد: در صورت آسیب دیدن طبیعت روند بازگشت‌پذیری آن غیرممکن است و اگر هم بتوان خسارت‌های ناشی از آسیب به طبیعت را جبران کرد این مسئله ممکن است ده‌ها و صدها سال به طول بینجامد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست شهرستان بینالود گفت: حفظ و نگهداری از طبیعت منطقه به‌ویژه رودخانه‌ها که در واقع منشأ سرزندگی و طراوت طبیعت هستند کاری است که علاوه بر تلاش کارکنان سازمان حفاظت از محیط‌زیست تلاش جمعی و همت ملی و مشارکت همه مردم را طلب می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند با نریختن زباله در طبیعت به حفظ و نگهداری آن کمک کنند گفت: با توجه به اهمیت آب‌های جاری در رودهای دو منطقه طرقبه و شاندیز که در چند سال گذشته به دلیل کاهش بارندگی از وضعیت مطلوبی هم برخوردار نیستند حفظ و نگهداری از آنچه باقی‌مانده است نیازمند فرهنگ‌سازی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار