رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال گفت: همزمان با سراسر کشور، چهادهمین آزمون سراسری قرآن و عترت با همکاری موسسه قرآنی فرهنگی نسیم وحی خلخال در دو نوبت صبح و عصر در شهرستان خلخال با شرکت یک هزار و 300 نفر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 13 November 2015

خرم اشرفی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درخلخالاظهار داشت: همزمان با سراسر کشور، چهادهمین آزمون سراسری قرآن و عترت با همکاری موسسه قرآنی فرهنگی نسیم وحی خلخال در دو نوبت صبح و عصر در شهرستان خلخال با شرکت یک هزار و 300 نفر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این آزمون در دبیرستان باقرالعلوم خلخال که آزمون نوبت اول از ساعت 8 صبح در رشته حفظ قرآن و نوبت دوم از ساعت 10 صبح در رشته تدبر در قرآن، حفظ مفاهیم و نهج البلاغه همزمان در شهرستان کوثر، بخش هشجین و روستای لرد شاهرود برگزار خواهد شد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال افزود: موسسه قرآنی فرهنگی نسیم وحی خلخال در این شهر عملکرد مطلوبی دارد به طوری که بیشترین آمار ثبت نام و شرکت کننده در این آزمون در سطح کشور، از نظر جمعیتی، مربوطه به موسسه قرآنی و فرهنگی نسیم وحی خلخال بوده و رتبه ممتاز کشوری را کسب کرده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خلخال بیان کرد: ثبت نام چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور از 16 شهریورماه سال 94 آغاز شد و در مدت 40 روز در نهایت یک هزار و 300 نفر از شهرستان خلخال در این آزمون ثبت نام کردند.

اشرفی تصریح کرد: این دوره از آزمون با حضور نماینده معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی و با همکاری 40 نفر از کارکنان اداره آموزش و پرورش خلخال برگزار خواهد شد و تمامی شرکت کنندگان در این آزمون از اقشار مختلف شهر و فعالان قرآنی خلخال و کوثر و بخش های تابعه هستند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال گفت: نتایج این مسابقات در 15 آذر ماه امسال از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی اعلام خواهد شد و به شرکت کنندگانی که در آزمون حد نصاب نمره قبولی را کسب کرده باشند گواهی پایان دوره اعطا می شود.

اشرفی اظهار کرد: با توجه به اینکه موسسه قرآنی فرهنگی نسیم وحی خلخال چندین سال متوالی به کسب رتبه برتر کشوری دست می یابد تاثیر بسزایی از نظر معنوی به این شهر بخشیده است، به طوری که اعضای این موسسه موفق به کسب رتبه‌های برتر قرآنی در سطح کشور شده‌اند و باید برای توسعه قرآنی و اثرگذاری در جامعه و اشاعه فرهنگ و پرورش استعدادهای رشته‌های مختلف قرآنی مورد توجه و حمایت خانواده‌های این شهر قرار بگیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار