مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: بیش از یک‌هزار و 230 نفر از هموطنانمان در استان اردبیل در نوبت اهدای خون در قالب طرح نذر خون هستند.
کد خبر: ۱۲۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳ 11 November 2015

اللهوردی نوبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در بخش اجرای طرح نذر خون و همچنین نوبت‌دهی خونگیری رتبه ممتاز کشور را به دست آورده و توانسته است در اجرای این طرح با همراهی رسانه‌ها خوب و موثر عمل کند.

وی با بیان اینکه در روزهای تاسوعا و عاشورا بیش از 3 هزار و 720 نفر برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد از یک‌هزار و 500 نفر خونگیری انجام شده است، افزود: تعداد 342 نفر نیز معاف موقت و یا دایم خونگیری بوده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 230 نفر در نوبت اهدای خون هستند تا در قالب نذر خون خونشان را اهدا کنند، گفت: این تعداد از جمعیت 12 درصد نوبت‌دهی کل کشور را شامل می‌شود که با یک تدبیر مناسب در قالب این طرح سعی داریم تا با تعیین وقت قبلی زمینه خونگیری را از علاقمندان فراهم کنیم.

نوبخت تصریح کرد: ‌در کل کشور بیش از 10 هزار نفر در این نوبت‌دهی قرار گرفته‌اند و ما بر اساس ثبت‌نام و نوبت‌دهی که انجام داده‌ایم علاقمندان به اهدای خون را دعوت می‌کنیم تا اهدای خون خود را انجام دهند.

این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته نیز در اجرای این طرح با همکاری مردم جایگاه مناسب‌تری را پیدا کردیم، یادآور شد: امیدواریم در انجام این رسالت که بر محوریت تعهد و عشق به همنوع است بتوانیم اهداف متعالی خود را تحقق بخشیده و به آن عینیت بدهیم.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل ادامه داد: انتظار می‌رود خود مردم به نوبت و به مرور زمان در اهدای خون مشارکت کنند تا زمینه بهره‌مندی بیشتر از این فضا در کمک به دیگر هموطنان فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار