متاسفانه بدون اینکه اصل پیشنهاد را بررسی و برای رفع نواقص آن نظر کارشناسی بدهیم، از سوی برخی به صورت غیرکارشناسی شده به کل پیشنهاد حمله و حتی توهین شد، این در حالی است که با توهین و شعار دادن نمی‌توان مشکلات جاده چالوس را برطرف کرد.
کد خبر: ۱۲۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 10 November 2015
به گزارش تابناک – البرز: چندی پیش محمد تقی ایرانی معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج، به دنبال افزایش مشکلات و معضلات جاده چالوس و افزایش هزینه‌های این جاده که بر دوش مردم استان البرز، پیشنهادی را برای برون رفت از مشکلات مطرح کرد.
بخشی از این پیشنهاد مربوط به صدورت کارت سبز تردد در جاده چالوس ویژه روزهای تعطیل بود که متاسفانه با پاسخ‌های غیر منطقی و غیر معقول روبه‌رو شد.
از جمله آنکه قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با ادبیاتی نامتعارف گفته بود: فرماندار کرج چه کاره هستند که چنین اظهارنظرهای غیر کارشناسی می کند! این حرف پوچ است! هر فردی هنگام سخن گفتن و ارائه پیشنهاد باید سعی کند تا حرف‌های نسنجیده نزند!
در پاسخ به این توهین‌ها محمد جواد کولیوند نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده چالوس یکی از زیباترین جاده‌های جهان است که متاسفانه از ابتدای احداث این جاده تا به امروز به صورت سنتی اداره می‌شود.
وی افزود: این جاده در حالی به عنوان یکی از پرترددترین محورهای برون‌شهری کشورمان به شمار می‌آید که حتی از امکانات ابتدایی محروم است.
نماینده کرج در خانه ملت تصریح کرد: این جاده حداکثر ظرفیت تحمل عبور و مرور 10 هزار خودرو را دارد، اما ما در برخی از روزها شاهد هستیم که بیش از 100 هزار خودرو در این محور حضور دارند.
کولیوند گفت: به دلیل اینکه جاده چالوس جزء معدود راه‌های اتصال دو استان پر جمعیت تهران و البرز به استان‌های شمالی است، حجم بسیار زیاد ترافیک به این محور تحمیل شده که این امر خسارات جبران‌ناپذیری به همراه داشته است.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه در تمام روزهای پایان هفته و همچنین روزهای تعطیل جاده چالوس پر از خودروهایی است که قصد مسافرت دارند و این امر هزینه‌های بسیار زیادی را به استان البرز تحمیل کرده است.
نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: به دلیل حجم بالای خودروها شاهد هستیم که تمام جمعه‌های سال و روزهای پایانی تعطیلات این محور یک طرفه می‌َشود و این در حالی است که مردم ساکن روستاهای حاشیه جاده چالوس از یک طرفه شدن جاده متضرر می‌شوند.
کولویند در پاسخ به این پرسش که چرا به پیشنهاد فرماندار کرج که با عنوان صدور کارت سبز مشهور گردید، هجمه‌های بسیار زیادی وارد شد، گفت: همانطور که فرماندار کرج نیز تاکید کرده، سخنان ایشان تنها پیشنهاد است و پیشنهاد را می‌توان با کار کارشناسی و اصولی اصلاح و غنی کرد.
وی افزود: متاسفانه بدون اینکه اصل پیشنهاد را بررسی و برای رفع نواقص آن نظر کارشناسی بدهیم، از سوی برخی به صورت غیرکارشناسی شده به کل پیشنهاد حمله و حتی توهین شد، این در حالی است که با توهین و شعار دادن نمی‌توان مشکلات جاده چالوس را برطرف کرد.
نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استان البرز در ابتدای جاده چالوس قرار دارد و این محور تنها برای البرز تولید هزینه می‌کند، لذا ما حق داریم درباره نحوه اداره آن و رفع مشکلاتی که به مردم آسیب رسانده و هزینه‌های بسیاری را به کشور تحمیل کرده است، نظر بدهیم.
کولیوند تاکید کرد: نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی پاسخ‌ توهین‌ها را با متانت و به صورت علمی و اصولی دادند و تاکید داریم که باید دست از اداره سنتی جاده چالوس برداشت و برای رفع مشکلات این محور به ویژه خانواده‌ روستاییان ساکن در حاشیه جاده چالوس چاره‌اندیشی کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کرجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
اون نماینده محترم مازندرانی که با طرح کارت سبز مخالفت کرده اگر طرح بهتری سراغ داره بگه تا این جاده نجات پیدا کنه.در هیچ کجای دنیا چنین قانونی وجود نداره که جمعی از ساکنین یک منطقه(ساکنین جاده چالوس در حدود 18 هزار نفر هستند) در حبس اسیر بشن تا عده ای دیگه بدون تحمل حتی ترافیک به تفریح بپردازند.در کدوم کتاب قانون و منطق عدالت چنین چیزی هست.واقعا برای مسئولین متاسفیم که توان حل این معضل رو ندارند.
این مشکل رو باید استانداری البرز و نماینده البرز در مجلس با جدیت پیگیری کنن و به نتیجه برسونن تا این معضل بزرگ که در اولویت اول اجحاف در حق سکنه و در مرحله بعد آسیب رسانی به طبیعته حل بشه.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
به آندسته ازمدیرانی که فکرمی کنندبافشارآوردن به مردم می توان مشکلات راحل کردنه ازطریق خدمت وکار کارشناسی بایستی آفرین گفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار