رئیس اداره ورزش و امور جوانان فردوس:
رئیس اداره ورزش و امور جوانان فردوس از باز شدن پای بزرگ‌ترین پروژه ورزشی این شهرستان به دستگاه قضا خبر داد.
کد خبر: ۱۲۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴ 08 November 2015


محمدرضا مهران‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه ورزش در شهرستان فردوس نبود سالن استاندارد مسابقات است که برای رفع این مشکل از سه سال گذشته عملیات احداث سالن دو هزار متری با ظرفیت 800 نفر در این شهرستان آغاز شده است.

وی گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل زیرساختی شهرستان فردوس، سالن دو هزار متری مجموعه انقلاب است که با وجود نیاز شدید برای برگزاری مسابقات سالنی به ویژه مسابقات هندبال لیگ برتر، به دلیل عدم نظارت پیمانکار و عدم عمل به تعهد زمان اجرای نصب سوله متوقف و موضوع به مراجع قضایی کشیده شده تا حقوق بیت‌المال حفظ و اصول فنی در این پروژه رعایت شود.

رئیس اداره ورزش و امورجوانان فردوس افزود: سالن دو هزار متری مجموعه انقلاب جزو بزرگ‌ترین پروژه‌های ورزشی شهرستان فردوس است که مدتی پیش به دلیل بی‌تدبیری پیمانکاران در زمان اجرای نصب سوله تعطیل شد زیرا مصالح به کار رفته در این سوله دست دوم و مطابق با نقشه نیست که باید توسط پیمانکار جمع و سوله جدید نصب شود.

مهران‌پور افزود: تاکنون برای احداث سوله ورزشی فردوس مبلغ 318 میلیون تومان هزینه شده و 70 درصد آن نصب شده است ولی به دلیل اشکالات فنی و به کارگیری مصالح دست دوم توسط پیمانکار، این پروژه که عملیات اجرایی آن از سال1391 آغاز و مقرر بود در بهمن ماه 1392 تکمیل شود، در حال حاضر با صفر درصد پیشرفت فیزیکی در انتظار رأی دادگاه و مراجع قضایی بسر می‌برد تا تکلیف پیمانکار مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران شهرستان فردوس با کمترین امکانات افتخارات بزرگی را به دست می‌آورند، تصریح کرد: کسب مقام دوم کیوکشین کاراته منطقه‌ای کشور، کسب سه مدال طلا، 6 نشان برنز کاراته منطقه‌ای کشور و دیگر مقام‌های کشوری و استانی در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله افتخارات ورزشکاران شهرستان فردوس است.

رئیس اداره ورزش و امور جوانان فردوس یادآور شد: این شهرستان با وجود تمامی مشکلات در زمینه ورزش، از مهرماه سال گذشته تا پایان شهریورماه سال جاری یکی از شهرستان‌های هدفمند و موفق در زمینه فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی در بخش‌های قهرمانی و حرفه‌ای بوده است.

مهران‌پور، نایب قهرمانی تیم هندبال منیزیم فردوس در لیگ برتر هندبال کشور را از افتخارات ورزشی شهرستان فردوس دانست و گفت: صعود تیم هندبال فردوس به جام باشگاه‌های آسیا و کسب عنوان‌های برتر مربی، بازیکن، تماشاچی و نیز افتخارآفرینی تیم کاراته شهرستان فردوس در مسابقات آسیایی از جمله فعالیت‌های ورزشی این شهرستان است.

بیش از 60 درصد اماکن ورزشی فردوس فرسوده است

وی با اشاره به اینکه 60 درصد از اماکن ورزشی فردوس فرسوده است، افزود: تعداد زیادی از اماکن ورزشی شهرستان فردوس به دلیل عمر بالا و نیز اجرایی نشدن عملیات اصولی فضاهای تازه ساز در حال فرسایش است که باید تدابیری در این ارتباط اندیشیده شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فردوس با اشاره به هزینه زیاد برای نگهداری اماکن ورزشی در شهرستان تصریح کرد: دو سالن ساخته شده در مجموعه ورزشی انقلاب که جزو مصوبات سفرهای هیئت دولت‌های قبلی بوده است به دلیل رعایت نشدن اصول زیربنایی هر سال نیازمند 20 میلیون تومان اعتبار برای نگهداری است.

وی یادآور شد: کمبود اعتبار در بخش ورزش، سبب شده که تامین هزینه‌های سالن با مشکل مواجه و از طرفی با وجود واگذاری این دو سالن به بخش خصوصی بر اساس ماده 88، کیفیت پایین و استقبال کم ورزشکاران از این دو سالن، جوابگوی هزینه‌های نگهداری آن نیست.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار