گزارش یک سفر نا تمام:
سفر دو روزه وزیر کشور به طبس نیمه تمام ماند و رحمانی فضلی که قرار بود در سفر دو روزه به طبس، در جلسه‌ی شورای اداری خراسان جنوبی نیز شرکت کند، پیش از موعد به تهران بازگشت . دلیل ناتمام گذاشتن این سفر پیش آمد کار فوری اعلام شده است.
کد خبر: ۱۲۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷ 07 November 2015

به گزارش تابناک، وزیر کشور ساعاتی قبل از ترک طبس در جمع مردم طبس در محل آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع)،سخنرانی کرد و در باره استمرار خط 13 آبان و خط ولایت از طریق مذاکره برای احقاق حقوق ملت ایران از قدرتمندان مغرور سخن گفت و تاکید کرد: آمریکا درباره مردم ایران دچار فهم و تحلیل نادرست است و نمی‌داند این مردم یاران امام شهیدشان در کربلا هستند و غیرت، عزت و هویت ایرانی‌ها با اعتقادات دینی‌شان گره خورده است و تابع امامی هستند که گفت هیهات من‌الذله ... مردمی که حب حسین(ع) در سینه دارند و جوانانی که الگویی همچون علی‌اکبر(ع) دارند و و الگوی زنان‌شان زینب(س) است را نمی‌توان شکست داد.

رحمانی فضلی همچنین با اشاره به واقعه شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس گفت: مردم بسیاری در سراسر جهان تمایل به مشاهده محل شکست آمریکا در طبس که بازسازی واقعه لشگر ابابیل بود دارند و لازم است این مکان که افتخاری برای این منطقه است به موزه عبرت تبدیل شود.

وزیر کشور همچنین از جهت‌گیری گروه‌های تروریستی علیه ایران، لزوم اصلاح نظام اقتصادی کشور، طرح دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی و اهمیت انتخابات پیش رو سخن گفت و افزود: انتخابات این دوره باید به عرصه رقابت‌های باشکوه قانونی و سالم سیاسی تبدیل شود و در راستای نمایش بیش از پیش اقتدار ملی و اتحاد مردم قرار گیرد.

آخرین قسمت سخنرانی رحمانی فضلی به طبس و اهالی این شهرستان تاریخی اختصاص داشت که طی آن تدین، انقلابی‌گری، صبر، تلاش، مجاهدت و عطر شهادت را از شاخصه های مردم این سرزمین معرفی کرد و خیلی سر بسته گفت: من از قبل در جریان مشکلات و مسائل شهرستان طبس بوده‌ام و بسیاری از موارد را هم مردم طی نامه‌هایشان به من ارائه داده اند که برای حل آنها پیگیری می‌کنم.

درخواست استقلال حوزه‌ی انتخابیه‌ی طبس

در جریان دیدار وزیر کشور از طبس در خراسان جنوبی فرصتی هم به مقامات شهرستان و استان داده شد تا درخواست هایشان را رو در رو با وزیر مطرح کنند.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان‌مقدم امام جمعه طبس با اشاره به طرح استقلال حوزه‌ی انتخابیه‌ی شهرستان‌های طبس و بشرویه گفت: دولت‌های گذشته براساس کارشناسی، طرح افزایش 20 نماینده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به مجلس ارائه کردند که یکی از این نمایندگان هم سهم استان خراسان جنوبی و شهرستان‌های طبس و بشرویه بوده است.

مهاجریان‌مقدم برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم تاکید کرد: هر چه هم که نماینده مردم قوی باشد اما در حوزه انتخابیه وسیع شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان نمی‌تواند به نحو مطلوب به همه ی مسائل این حوزه گسترده رسیدگی کند و لازم است دولت نسبت به پیگیری جدی این طرح که در مجلس معطل مانده سریع تر اقدام کرده و تا قبل از انتخابات پیش رو آن را به نتیجه برساند.

به گزارش تابناک، در صورت جدا شدن حوزه انتخابیه طبس و بشرویه، فردوس و سرایان نیز از نماینده مستقلی برخوردار خواهند شد.

درخواست ابلاغ چارت تشکیلاتی ارتقاء فرمانداری طبس به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه که به تصویب دولت هم رسیده، تقویت امکانات و تجهیزات نیروی انتظامی شهرستان برای توان مقابله با عبور کاروان‌های قاچاق مواد مخدر و تأمین روشنایی باند فرودگاه طبس برای برقراری پرواز در شب از دیگر درخواست های امام جمعه طبس بود که تمامی این خواسته‌ها در قالب نامه‌ای نیز تحویل وزیر کشور شد.

عشایر منطقه رو به نابودی هستند

دکتر محمدعلی عبداله‌زاده نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز بخش دیگری از مطالبات مردم طبس را به وزیر کشور گوشزد کرد و گفت:مردم این منطقه که معادل بیش از نیمی از وسعت استان خراسان جنوبی است و 10 شهرداری دارد، 17 سال است که از خشکسالی رنج می‌برند و اکنون عشایر این منطقه دیگر رو به نابودی هستند. انتقال آب در حال حاضر مهمترین نیاز استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس است که به تصویب وزارت نیرو هم رسیده است.

وی پیشتر در جلسه شورای اداری توسعه و سرمایه گذاری خراسان جنوبی روز پنجشنبه در مرکز همایش های امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس با حضوراستاندار و مدیران استان برگزار شده بود گفته بود: انتقال آب به خراسان جنوبی بسیار مهم و حیاتی است ... طبس هم از خط 2 انتقال آب سرشاخه کارون به یزد که به تصویب رسیده است سهم دارد.

دکتر عبداله‌زاده با اشاره به مشکلات درمانی اهالی طبس گفت: باتوجه به مسافت زیاد طبس با مراکز استان‌ها، باید امکانات بهداشت و درمان این شهرستان در سطح یک مرکز استان باشد.

پیگیری 3 هزار میلیارد تومان فاینانس چین تکمیل پروژه احداث نیروگاه حرارتی طبس که تا کنون 500 میلیارد تومان برای آن هزینه شده از دیگر خواسته های نماینده منطقه از وزیر کشور بود.

ارتقاء اختيارات مديران دولتی در شهرستان ها تا سطح مديران كل استان

اما جور عدم حضور وزیر کشور در شورای اداری طبس را وجه اله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی به دوش کشید و با اشاره به لغو برنامه هاي وزير كشور در روز دوم سفر ايشان به شهرستان طبس از مردم اين شهرستان عذرخواهي خواهی کرد و گفت: بنابه برنامه كاري پيش بيني نشده اي كه براي وزیر ايجاد شد، ايشان ناچارا شبانه به تهران بازگشتند.

خدمتگزار همچنین از ابلاغ سلام گرم رئيس جمهوري به مردم طبس سخن گفت و افزود: وزراي دولت يازدهم توجهي خاص به نظرات استانداران به عنوان نمايندگان عالي دولت در اين مناطق دارند كه فرصت بي نظري است.

استاندار خراسان جنوبی با بيان اينكه مديران دولتی در شهرستان ها براي ارائه خدمت بهتر به مردم از كليه اختيارات مديران كل در استان برخوردار هستند، گفت: مسائل و مشكلات مردم در استان بايد با نگاهي مثبت از سوي مديران بررسي و با شناسايي راهكارهاي اجرايي مناسب در جهت حل آنها اقدامات لازم صورت گيردو تنها آندسته از مشكلاتي كه در سطح شهرستان ها قابل حل و فصل شدن نيست بايد با ارائه پيشنهادات كارشناسي شده به استان منتقل شود تا تصميمات لازم براي رفع آنها اتخاذ شود.

پيگيري ۱۴۰ ميليارد تومان مطالبات كوير تاير از سايپا و ايران خودرو

وی همچنین به ضرورت توسعه صنعت گردشگري در استان به عنوان يكي از برنامه هاي دولت اشاره كرد و باتوجه به پتانسيل ها و توانمندي هايي كه در خراسان جنوبي در زمينه گردشگري وجود دارد از همگان خواست تا جدي تر از گذشته در زمينه توسعه صنعت گردشگري در استان ورود كنند.

در مورد اقدامات انجام شده برای تامين آب خراسان جنوبي خدمتگزار گفت: مكاتباتي در اين زمينه با رياست جمهوري صورت گرفته که ايشان هم با دستوری صريح مقرر داشتند موضوع تامين آب شرب استان های خراسان جنوبي و رضوی و سیستان و بلوچستان با همكاري وزارت نيرو و سازمان مديريت و برنامه ريزي در جلسه اي رسمي مورد توجه و بررسي فوری قرار گيرد.

پيگيري ۱۴۰ ميليارد تومان مطالبات كارخانه كوير تاير از شركت هاي خودروسازي سايپا و ايران خودرو، رفع مشکلات مالی كارخانه شمش منيزيم فردوس و تعيين تكليف سپرده گذاران در موسسه منلحه ميزان از طریق بانك طی يك جدول زمان بندي و رفع مشكلات موجود در حوزه مرز مشترك با كشور افغانستان از دیگر موضوعات مورد بحث استاندار بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار