بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۲۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 03 November 2015
تمایل متنفذين سنتي قم بر کاندیداتوری لاریجانی

تا امروز در مورد علی لاریجانی گمانه‌زنی‌ها مبتنی بر کاندیداتوری مجدد از شهر قم است. او با توجه به جایگاه نسبتا مناسبی که در میان علما و مراجع تقلید قم دارد بعید است فکر حضور انتخاباتی از حوزه دیگری را داشته باشد.

به نقل از اعتماد، از طرفي متنفذين سنتي قم نيز تمايل دارند رييس دو دوره مجلس دوباره از شهر خودشان راهي بهارستان شود چرا كه آنها احتمال مي‌دهند در صورت كسب اكثريت اصولگراي مجلس دوباره اين لاريجاني باشد كه بر صندلي رياست بنشيند. 

به همين دليل حضور لاريجاني در انتخابات از شهر قم براي اصولگرايان سنتي قم كه پايگاه خوبي در ميان مراجع و روحانيون دارند يك بازي برد- برد خواهد بود و هر دو طرف راضي از ميدان خارج مي‌شوند.


استعفای الهام ارجمند عضو شوراي اسلامي شهر

در صد و پنجاه و سومين جلسه علني و رسمي شوراي اسلامي شهر قم، الهام ارجمند عضو كميسيون حقوقي و نظارت شوراها تقاضاي استعفا از اين كميسيون را داد كه با اكثريت آراء خواسته وي تامين شد و از اين كميسيون كنار رفت. 

به نقل از فارس، عواطف رستمي عضو كميسيون فرهنگي خواهان توضيح الهام ارجمند در ارتباط با علت استعفاي خود بود ولي وي دليل خود را از اين اقدام اعلام نكرد.

حسين فاكر خراساني عضو كميسيون برنامه و بودجه و عضو كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر قم و مصطفي ملايي نايب رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر براي جايگزين الهام ارجمند در كميسيون حقوقي و نظارت شوراها كانديدا شدند كه در نهايت فاكر خراساني با يك راي بيشتر به اين كميسيون راه يافت.


چند برابر شدن عوارض آزادراه قم تهران 

انتشار اوراق صکوک اجاره برای پرداخت مطالبات پیمانکاران تصمیمی است که به تازگی در وزارت راه و شهرسازی مطرح شده است. براین اساس پیشنهاد وزیر راه وشهرسازی این بوده که در ازای ضمانت نامه ای که از سوی این وزارتخانه در وزارت اقتصاد گذاشته می شود، اوراق صکوک اجاره منتشر شده و در اختیار پیمانکاران قرار گیرد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در این پیشنهاد که هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، آمده است که وزارت راه و شهرسازی می‌تواند از محل واگذاری آزادراه تهران قم به عنوان ضمانتنامه، اوراق صکوک اجاره را منتشر کرده و مطالبات پیمانکاران را بپردازد.

هرچند که هنوز این طرح در مرحله پیشنهاد است اما اجرای چنین تصمیمی، می تواند یک تحول در بخش آزادراه های دولتی ایجاد کند. در واقع این آزادراه ها که به عنوان پرتردد ترین آزادراه های کشور شناخته می شوند، هزینه سنگینی بابت نگهداری دارند که با این اقدام، هزینه های نگهداری این آزادراه ها هم از محل های دیگر تامین می شود.

در حال حاضر عوارض دریافتی از خودروهای شخصی در آزادراه تهران قم ۵۰۰ تومانی است که با واگذاری آن به بخش‌های دیگر احتمال افزایش مبلغ این عوارضی و چند برابر شدن آن وجود خواهد داشت، ضمن آنکه هزینه سنگین نگهداری از آن هم از محل دریافت عوارض بیشتر، تامین می‌شود.


بنایی به مجلس فکر نمی کند

علی بنایی معاون سیاسی امنیتی سابق استانداری قم، که گفته می شد به منظور حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از سمت خود استعفا داده، برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد نمی شود.

به نقل از قم پرس، حجت الاسلام بنایی که مشاور پارلمانی رئیس قوه قضائیه می باشد در صورت تمایل به شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی به استناد بند9 ماده 29 قانون انتخابات می بایست در مهلت مقرر استعفا دهد که ادامه اشتغال در کسوت مشاوره ریاست قوه قضائیه به منزله عدم تمایل وی به حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی تلقی می شود.

این پایگاه خبری مدعی شده بر اساس افکار سنجی های غیر رسمی در قم علی بنایی بعد از علی لاریجانی از بخت نخست پیروزی در انتخابات برخوردار بود.


کشف 50 هزار ليتر نفت سفيد قاچاق 

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان قم از کشف 50 هزار ليتر نفت سفيد قاچاق، در اين استان خبر داد. 

به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ احمدکرمي گفت: به دنبال دريافت خبري مبني بر اينکه يک کارگاه غير مجاز در يکي از مناطق قم خارج از شبکه در زمينه قاچاق سوخت فعاليت دارد، موضوع در دستور کار مأموران آگاهي استان قرار گرفت. 

به گفته وي، ضمن اخذ دستور از مقام قضائي استان محل مذکور مورد بازرسي قرار گرفت. 

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان قم اضافه کرد: در نتيجه اين بازرسي 50 هزار ليتر سوخت قاچاق به ارزش750 ميليون ريال کشف و متهم، دستگير شد. 


واکنش ابتکار به موضع‌گیری نمایندگان درقم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهارنظر نمایندگان مجلس و گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره بنزین یورو 4 را سیاسی دانست.

به نقل از قم نا، معصومه ابتکار در حاشیه سخنرانی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در فرهنگسازی و مطالبه گری اقتصاد مقاومتی که در دانشگاه قم، برگزار شد در پاسخ به سئوال برخی از دانشجویان اظهار کرد: توزیع بنزین سالم یورو 4 در شهر به شهر ایران و از دیروز نیز در اهواز آغاز شده است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست کشور همچنین افزود: بنزین یورو 4 سالم است و نمایندگان مجلس متاسفانه صرفا سیاسی برخورد می کنند و این گونه اظهار نظرها سیاسی است.


چهره‌های معروفی که در قم کاندیدا می‌شوند

در ميان اصلاح‌طلبان تاكنون حضور رضا فرجي دانا، وزير سابق علوم تحقيقات و فناوري و محمد علي سبحاني سفير اسبق ايران در اردن و لبنان تقريبا قطعي است و هر دو نفر در برابر درخواست گروه‌ها و اقشار مختلف براي كانديداتوري از قم مخالفتي ابراز نداشته‌اند.

به نقل از اعتماد، همچنين رايزني اصلاح‌طلبان قمي با مرتضي حاجي، وزير آموزش و پرورش دولت اصلاحات نيز به صورت جدي ادامه دارد. اصلاح‌طلبان مي‌خواهند در قم با ظرفيتي وارد انتخابات شوند كه كوچك‌ترين مجالي براي تندروها باقي نماند.

اما اصولگرايان جبهه پايداري كه در طول سال‌هاي اخير يارگيري‌هاي موثري در قم كرده‌اند نيز در ائتلاف با برخي چهره‌هاي ديگر تدارك گسترده‌اي براي قم ديده‌اند. آنها تاكنون روي حجت‌الاسلام ذوالنور، جانشين سابق نماينده ولي‌ فقيه در سپاه و حجت‌الاسلام رضا آشتياني عراقي اجماع كرده‌اند و به دنبال سومين گزينه مناسب خود هستند. در ميان گزينه‌هاي شناخته شده پايداري باقري‌لنكراني، وزير بهداشت دولت احمدي‌نژاد نيز ديده مي‌شود. 

آنها همچنين تلاش دارند تا سعيد جليلي، عضو فعلي شوراي عالي امنيت ملي را نيز به حضور در انتخابات از قم راضي كنند. اگرچه تاكنون با پاسخ مثبتي از سوي جليلي مواجه نشده‌اند اما در مورد باقري لنكراني كمتر نگراني دارند و اميدوارند با حضور آيت‌الله مصباح و رايزني‌هاي او باقري لنكراني نيز به جاي ورود به انتخابات از شيراز نسبت به ثبت‌نام از حوزه انتخابيه قم اقدام كند.


بستني داش علي به شورا آمد

در صد و پنجاه و سومين جلسه علني و رسمي شوراي اسلامي شهر قم، اخذ مجوز فروش ملك متعلق به شهرداري در خيابان صدوقي از لوایح كميسيون امور زيربنايي بود كه براي تصويب به صحن علني شورا آمده بود.

به نقل از فارس، آن‌گونه كه رئيس كميسيون امور زيربنايي شوراي اسلامي شهر گفت: اين پلاك پيش از اين مصوبه‌اي از شورا مبني بر اينكه از طريق روال قانوني به مزايده گذاشته و به فروش برسد، داشته است.

مصطفي سعادت‌طلب اظهار كرد: با توجه به اينكه در لايحه قبلي عنوان مشاركت آورده شده بود شهرداري براي آسان‌تر كردن كار، مجدداً لايحه‌اي جديدي تنظيم و به شورا ارائه كرده است.

نائب‌رئيس شوراي اسلامي شهر قم در خصوص اين لايحه گفت: صرف فروختن يك قطعه زمين به مصلحت نيست و بايد شهرداري وارد مذاكره شده و بر اساس مدل‌هاي سرمايه‌گذاري واگذاري انجام شود.

محسن عابديني ديگر عضو شوراي اسلامي شهر قم نيز در خصوص اين لايحه اظهار كرد: اين ملك در بَر خيابان قرار گرفته است و مالك بستني«داش علي» كه جنب اين زمين قرار دارد نيز متقاضي خريد بوده است و به نظر بنده اين ملك ارزش بيشتري دارد.

معاون شهردار قم نيز در خصوص اين لايحه خاطرنشان كرد: در خصوص مشاركت، بخش مشاركت‌هاي ما اقداماتي انجام داده اما چون ملك موقوفه‌اي است اقبال زيادي از طرف بخش خصوصي نشان داده نشده است به همين لحاظ با توجه به اينكه مالك مجاور تمايل به خريد اين ملك را دارد تصميم به فروش بر اساس قيمت كارشناسي گرفته شد و در نهايت اين لايحه نيز به تصويب رسيد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید رضا موسوی منش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
اخباری بسیار جالبی است البته جای بهتر شدن را هم دارد در هر صورت باید قدردان زحمات مسولین محترم سایت در قم بوده و هستیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار