مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد از جرائم کلاهبرداری از طریق فضای سایبری انجام می‌شود، گفت: دشمن در حال رواج دادن این شیوه جنگ است و ارتش سایبری به همین دلیل در دنیا در حال شکل‌گیری است.
کد خبر: ۱۲۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹ 30 October 2015
به گزارش تابناک مازندران، یدالله نبوی در سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه مرکز استان اظهار کرد: کشورهایی که بیشترین طعم جنگ را چشیدند اقدامات گسترده‌ای در حوزه پدافند غیرعامل انجام دادند.
وی با بیان اینکه ضرورت پرداختن به پدافند غیرعامل، اجتناب‌ناپذیر است، افزود: هر اندازه مصونیت ایجاد کنیم می‌توانیم در مقابل ملایمات و حوادث، سربلند بیرون بیاییم و مازندران در هفته پدافند غیرعامل 349 برنامه اجرا کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با اشاره به اینکه با گسترش انقلاب اسلامی، منطق حکم می‌کند علاوه بر بعد نظامی، در بعد دفاع غیرنظامی و پدافند غیرعامل هم تلاش کنیم، گفت: در هشت سال دفاع مقدس با وجود اینکه بیش از 40 کشور با ما وارد جنگ شدند اما از تمام ظرفیت‌های داخلی استفاده کردیم و نظام اسلامی توانست از مرزها دفاع کند.
این مسئول با بیان اینکه پدافند غیرعامل به معنای حفاظت از زیرساخت‌ها، استقرار خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی و پایدارسازی مدیریت کشور در مقابل تهدید و هرگونه اقدام نظامی دشمن است، تصریح کرد: سیاست‌هایی که رهبری در این مورد بیان کردند بسیار حائز اهمیت است.
نبوی با اشاره به اینکه شناخت تهدیدات از مولفه‌های اصلی پدافند غیرعامل است، ادامه داد: پدافند غیرعامل مربوط به شرایط و مقطع خاص نیست و رهبری فرمودند در هر شرایط و مقطعی باید پدافند غیرعامل استمرار داشته باشد.
وی با بیان اینکه در تهدیدات طبیعی می‌توان به راحتی بر این حوادث اعم از زلزله، سیل و ... مقاومت کرد، خاطرنشان کرد: در تهدیدات غیرطبیعی که نوع حکومت‌ها در آن دخالت دارند و با تکنولوژی گره خورده، نوع تهدیدات تخصصی‌تر است.
مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با اشاره به اینکه امروز تهدیدات تغییر ماهیت دادند، اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که امروز به عنوان جنگ نرم مطرح است، جنگ مردم‌محوری و خالی کردن مردم از عرصه است.
این مسئول با بیان اینکه دشمن می‌خواهد نظام را ناکارآمد نشان دهد، افزود: دشمن می‌خواهد با استفاده از جنگ مردم‌محور، نظام را ساقط کند و در این مسیر از جنگ سایبری هم استفاده می‌کند.
نبوی با اشاره به اینکه امروز بیش از 80 درصد از جرائم کلاهبرداری و سرقت از طریق فضای سایبری انجام می‌شود، گفت: دشمن در حال رواج دادن این شیوه جنگ است و ارتش سایبری به همین دلیل در دنیا در حال شکل‌گیری است.
وی با بیان اینکه تهدیدات زیستی هم از جمله مواردی است که برای ما قابل توجه است، تصریح کرد: تهدیدات زیستی برای استکبار جهانی از جنگ سخت هم اهمیت بیشتری دارد تا سلامت انسان‌ها را به مخاطره بی‌اندازند.
مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری برای مقابله با این نوع تهدید است، ادامه داد: در حوزه اقتصادی باید از تولیدات داخلی حمایت شود و صنعت‌گران و تولیدکنندگان به پیام رهبری درباره اقتصاد مقاومتی توجه کنند.
این مسئول با بیان اینکه حمله به باورها و اعتقادات دینی مردم، جنگی بدون خونریزی است که خسارت آن در درازمدت برای نظام بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد: دشمنان برای ضربه‌زدن به اهداف عالی دین به دنبال این هستند در نخستین گام جوانان را از مسیر اصلی خود منحرف کنند تا به اهداف خود دست یابند.
نبوی در پایان با اشاره به اینکه تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمن، تاسی به فرهنگ عاشورایی در جامعه است، گفت: عاشورا نقش برجسته‌ای در فرهنگ بیداری دارد، خلاقیت، آگاهی متعهدانه و پشتیبانی از نظام برای نخبگان حائز اهمیت است.
انتهای پیام/
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار