کد خبر: ۱۱۶۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶ 20 May 2024

یکی از برنامه‌های راهبردی دولت رفع ناترازی‌های برق استیکی از برنامه‌های راهبردی دولت رفع ناترازی‌های برق است

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان اسدالله عباسی در جریان بازدید از پست برق ۲۳۰ کیلوولت سردار شهید حق بین رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در گیلان نیز برای رفع ناترازی برق تلاش شده تا از همه ظرفیت نیروگاه های استان استفاده و وارد مدار شوند.

وی افزود: پست ۲۳۰ کیلوولت برق شهید حق بین رشت یکی از پروژه‌های بزرگ صنعت برق گیلان و بزرگترین پست GIS در این استان است که برای بهره برداری از آن، ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که در دومین سفر رئیس محترم جمهور به گیلان افتتاح خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیتهای موجود با استفاده از دانش روز بهترین استفاده شود، تصریح کرد: تاکید رئیس محترم جمهور نیز بر همین امر است و باید برای پیشرفت روزافزون به کار خود سرعت دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: پروژه پست برق ۲۳۰ کیلوولت شهید حق‌بین رشت نیز همینگونه است زیرا با توجه به محدودیتهای زمین که در گیلان وجود دارد، با استفاده از دانش روز از حداقل فضا استفاده شده تا حداکثر بهره برده شود.

 

*پروژه پست برق ۲۳۰ کیلوولت شهید حق بین رشت بزرگترین پست GIS گیلان

 

همچنین مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: پروژه پست برق ۲۳۰ کیلوولت شهید حق بین رشت دومین پست GIS و بزرگترین پست نوع خود در استان است که ۴۰۰ مگاولت آمپر ظرفیت دارد که به پست های ۲۳۰ کیلوولت شهید سیادتی رشت، پست رشت شمالی در خمام و پست ۲۳۰ کیلوولت پونل در رضوانشهر و به واسطه آن به پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه پره سر متصل است و نقش حیاتی در انتقال انرژی نیروگاه پره‌سر به شبکه سراسری دارد.

محمود دشت بزرگ افزود: حدود سه سال است که این پست برق با هدف خدمات رسانی بهتر به مردم در حال احداث است و بزرگترین پست صنعت برق گیلان از نظر ظرفیت سازی است که همه تجهیزات آن در فضای بسته قرار دارد.

وی بیان کرد: این پروژه از دهم اردیبهشت ماه امسال برقدار شده و همچنین به دلیل استفاده از فناوری GIS زمین مورد نیاز برای احداث این پست به حداقل کاهش یافته تا صرفه‌جویی مناسبی در استفاده از زمین برای احداث این پست انجام شود.

مدیرعامل شبکه توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: البته شبکه برق گیلان از سال گذشته خود را آماده کرد تا بهترین شرایط را برای مشترکین فراهم کند و امیدواریم که مشترکین برق در این استان نیز با رعایت اصول صرفه جویی، ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار