مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: تاکنون ۲۴۷ کیلومتر خطوط انتقال آب با هدف تامین آب شرب سالم و بهداشتی روستا‌های محروم استان در قالب طرح جهاد آبرسانی اجرا شده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵ 07 April 2024

به گزارش تابناک کردستان، محمد فرهاد امروز شنبه (۱۸ فروردین) در گفتگو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: ۱۱۱ کیلومتر شبکه‌های توزیع آب نیز در قالب طرح جهاد آبرسانی در استان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه جهاد آبرسانی روستایی در کردستان ۴۸.۲۶ درصد پیشرفت دارد، افزود: در این راستا ۳۴ باب مخزن ذخیره آب به حجم چهار هزار و ۹۵۰ متر مکعب و ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اضافه کرد: این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شد و قرار است طی ۳۰ ماه، ۱۶۹ روستای استان را از نعمت آب شرب بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند کند.

فرهاد ادامه داد: از این تعداد روستا ۱۲۲ مورد در قالب ۶ مجتمع آبرسانی روستایی و ۴۷ تک روستا قرار دارند و در مجموع ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: پس از اتمام فاز نخست این طرح، با برنامه ریزی‌های انجام شده و در فاز دوم طرح جهاد آبرسانی، روستا‌های دیگری نیز در استان کردستان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره مند می‌شوند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار