رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سلامت و بهداشت یکی از مهم‌ترین مولفه‌های زندگی انسان بوده و معیار سنجش توسعه کشور‌ها است که با توجه به اهمیت حیاتی مقوله سلامت، سازمان جهانی بهداشت هر ساله در روز جهانی بهداشت (۷ آوریل مصادف با ۱۸ فروردین) با شعاری جهانی توجه همه کشور‌ها را به مهم‌ترین مشکلات موجود در نظام سلامت معطوف می‌دارد.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰ 07 April 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سیده سمیه اصغری بیان کرد: روز جهانی بهداشت که همسو با آن هفته ملی سلامت (۱-۷ اردیبهشت ماه) در کشور ما فرصتی است تا با بازنگری و نگاه مجدد بر توانمندی‌های موجود، گامی استوار در مسیر تحقق آرمان‌های نظام سلامت برداشته شود.

وی اظهار کرد: تغذیه سالم اثر مستقیم بر سلامت انسان دارد و کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد لذا پیروی از یک الگوی غذایی صحیح در طول زندگی از کودکی تا میانسالی راهکاری ساده و ارزان در پیشگیری از بروز بیماری‌های غیرواگیر مرتبط با تغذیه است که با آموزش و فرهنگ سازی صحیح می‌توان به آن دست یافت.

اصغری گفت: شرط اصلی سالم زیستن، داشتن تغذیه صحیح است که با رعایت دو اصل تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه برای حفظ سلامت بدن است لذا بهترین راه اطمینان از تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه استفاده از هر ۶ گروه اصلی در هرم غذایی است.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: هرم غذایی نشان دهنده گروه‌های غذایی و موادی است که در هر گروه جای می‌گیرند و قرار گرفتن آن در بالای هرم که کمترین حجم را در هرم دارند به این معنی است که افراد بزرگسال باید از این دسته از مواد غذایی کمتر مصرف کنند (مانند قند‌ها و چربی ها) چرا که هر چه از بالای هرم به سمت پایین نزدیک می‌شویم حجمی که گروه‌های غذایی به خود اختصاص می‌دهند بیشتر شده که مقدار مصرف روزانه این دسته از مواد غذایی باید بیشتر باشد.

وی اظهار کرد: شناسایی گروه‌های غذایی به عنوان راهنمایی برای تغذیه کلیه گروه‌های سنی در جامعه ضروری و پایه و اساس برنامه ریزی غذایی است که البته در گروه‌های سنی مختلف قابل انطباق با شرایط ویژه آن گروه است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار