رئیس پلیس راهور کردستان گفت: بیشترین علت تصادفات درون‌شهری در استان کردستان طی ۱۰ ماه سال‌ جاری، توجه نکردن رانندگان به جلو حین رانندگی است.
کد خبر: ۱۱۵۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳ 18 February 2024

به گزارش تابناک لرستان، رضا همتی‌زاده اظهار کرد: بیشترین علت تصادفات درون‌شهری در استان کردستان طی ۱۰ ماه سال جاری توجه نکردن به جلو حین رانندگی بوده که ۶۴ درصد را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تخطی از سرعت مطمئنه با ۳۰ درصد، رعایت نکردن حق تقدم با ۳ درصد و سایر علل با ۳ درصد در رتبه‌های بعدی مهم‌ترین علل تصادفات سال جاری بوده‌اند.

رئیس پلیس راهور کردستان بیان کرد: در مجموع بی‌توجهی به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه عامل ۹۴ درصد تصادفات درون‌شهری استان کردستان تا پایان ۱۰ ماه سال جاری بوده است.

همتی‌زاده با بیان اینکه لغزندگی معابر نقش مؤثری در بروز حوادث رانندگی در فصل زمستان دارد، تصریح کرد: در عین حال رانندگان نیز باید حتماً سرعت مطمئنه و فاصله طولی با وسیله نقلیه جلویی را به‌خصوص در فصل زمستان رعایت کنند؛ چرا که رعایت این دو عامل می‌تواند تصادفات رانندگی را در این فصل به نصف کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: سرعت مطمئنه، سرعتی است که راننده در آن سرعت توانایی کنترل کامل وسیله نقلیه را دارد که این سرعت به شرایط جوی بستگی دارد و پایین‌تر از سرعت مجاز در جاده‌ها است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار