امام جمعه موقت شیراز گفت: تولید کالای با کیفیت از جمله معروف ها و امور پسندیده در دین مبین اسلام است و از دیگر سو، تولید و عرضه کالای غیراستاندارد و بدون کیفیت، تقلب و بر خلاف موازین شرع و مصداق مال حرام است.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 16 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت الاسلام محمد حسن مرادی پنجشنبه در آیین استانی گرامیداشت روز ملی استاندارد در شیراز افزود: از منظر دینی، استاندارد جلوگیری از ظلم به مردم است و این مفهوم در قرآن کریم و احادیث و روایات اشاره شده است.

وی معنای استاندارد را رعایت ضابطه و قاعده در تولید و عرضه محصول دانست و گفت: در قرآن کریم واژه هایی همچون موزون، سنجیده و علمی و حساب شده و اتقان یعنی ارایه جنس بادوام و استوار و پایدار و همچنین ارایه کالایی که به نفع امور دنیوی مردم و آخرت آنها باشد درباره مفهوم استاندارد آمده است.

امام جمعه موقت شیراز گفت: از احادیث و روایات برداشت می شود که حقه بازی و دادن جنس بدون کیفیت به دست مردم از نظر شرعی حرام است و موجب ضمان است.

مرادی در ادامه فرهنگسازی برای تشویق مردم به استفاده از کالاهای داخلی و به طور همزمان ارتقای شاخص های کیفی تولیدات داخلی را خواستار شد.

امام جمعه موقت شیراز با بیان این که شاخص های استاندارد مربوط به گذشته را باید استاندارد کرد،در این زمینه به برخی استانداردها در زمینه شیرآلات ساختمانی اشاره کرد و گفت: در حالی که دیروز کالایی استاندارد شناخته می شد امروز و در شرایط کم آبی و خشکسالی، کاهش مصرف آب باید از شاخص های استاندارد بودن یک محصول باشد.

در این آیین از واحدهای تولیدی برتر استان فارس از نظر رعایت معیارهای استاندارد قدردانی شد.
چهاردهم اکتبر مصادف با 22 مهرماه همه ساله به عنوان روز جهانی استاندارد ، شناخته می شود و از این رو از 18 تا 24 مهرماه به عنوان هفته استاندارد در کشورمان نامگذاری شده است.

در این هفته برنامه های مختلف برای شناساندن مفهوم استاندارد در کشور و استان فارس برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار