دو خبرانه تابناک گیلان (7+) ؛
تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که هفتمین بسته دو خبرانه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 15 October 2015
تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که هفتمین بسته دو خبرانه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.


نون به نرخ روز خور خطاب کردن لاریجانی توسط دلواپسان در یادواره شهدای نیروی انتظامی گیلان(+عکس)


تابناک گیلان:
صبح روز یکشنبه با 133 رای موافق، و پس از حاشیه‌هایی طرح یک فوریتی اقدام متناظر جمهوری اسلامی ایران در مورد اجرای برنامه جامع اقدام مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و 1+5 در اولویت کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش تابناک گیلان، محمد جوادظریف وزیر امور خارجه کشورمان و سیدعباس عراقچی مذاکره کننده ارشد هسته‌ای برای حضور در جلسه بررسی و تصویب گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد برجام که یک فوریت آن در جلسه علنی 12 مهر 94 به تصویب رسیده بود در جلسه حاضر شدندو در نهایت پرونده برجام در مجلس نهم بسته شد.

اما بسته شدن پرچالش ترین پرونده سیاسی کشور بعد از 12 سال کشمکش همچین بی هزینه نبود. از تهاجم دلواپسان پایداری به لاریجانی در صحن مجلس تا کشیده شدن این ماجرا به یادواره ای برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی گیلان توسط بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان!


از نون به نرخ روز خور خطاب کردن لاریجانی توسط دلواپسان در یادواره شهدای نیروی انتظامی گیلان(+عکس) تا راز مخفی نگه داشتن و علنی کردن رای نمایندگان استان به برجام




راز مخفی نگه داشتن و علنی کردن رای نمایندگان گیلان به برجام

در چند روز گذشته بود که پس از کش و قوس های فراوان کلیات و جزئیات طرح بررسی برجام به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. نکته جالب در تصویب برجام، رای گیری مخفی آن بود که با انتقاد بسیاری از کارشناسان سیاسی همراه شد. علی رغم اینکه رای گیری نمایندگان به صورت مخفی برگزار شد، برخی از نمایندگان مواضع شان را برای مردم تشریح کرده بودند.

به گزارش خزر،اما نمایندگانی دیگری هم بودند که گویا حاضر نشدند مردم و رسانه ها را محرم خود بدانند. این نمایندگان در خصوص برجام به صورت شفاف اعلام نظر نکرده و حتی گاهاً با کلی گویی به نوعی دست به فرافکنی زدند، به طوری که اینگونه به ذهن متبادر می شود که از عواقب این رای هراس دارند.

نکته جالب اما بررسی رفتار نمایندگان گیلان است چرا که برخی از نمایندگان گیلانی هم از رای مخفی استقبال کرده و تا جایی که خسته بند، نماینده مردم انزلی علناً در گفتگویی اظهار می کند که نماینده ها نباید رای خود به مصوبات مجلس از جمله مخالف یا موافق بودن اعلام کنند!

این اظهارات در حالی مطرح می شود که بارها و بارها بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مقابل دوربین های خبری رای خود را یا اعلام کرده اند و یا به نمایش گذاشته اند و این حق بدیهی مردم است که بدانند نمایندگان شان در مجلس چه رفتاری از خود در بزنگاه های حساس بروز می دهند.

بی تردید این سوال ممکن است برای هر خواننده و شنونده ای پیش بیاید که اگر نماینده ای فکر می کند رای اش در خصوص برجام درست و منطقی است، پس اصرار بر مخفی ماندن یک رای برای چیست؟

شائبه ای که عدم موضع گیری شفاف نمایندگان مجلس در خصوص رای ای که اعلام کرده اند، به وجود می آورد اینست که این دسته از نمایندگان خواسته اند به نوعی از منافع دو گروه موافق و مخالف در آینده استفاده بهینه را برده و خود را حامی جریان پیروز و یا عاقبت اندیش جا بزنند یا شاید هم مایل نیستند روابط خود را با دولت تیره کنند!


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار