رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گلستان شکوفایی استعدادها را از اهداف تشکیل جهاد دانشگاهی دانست و گفت: فعالان بخش فرهنگی این مرکز می‌توانند شرایط خوبی را برای حوزه و دانشگاه رقم بزنند.
کد خبر: ۱۱۱۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ 04 August 2023

به گزارش تابناک گلستان به نقل از ایسنا، سیدحسام بنی‌فاطمه در گفتگویی ضمن تبریک پیش رو بودن چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در ۱۶ مرداد ماه ۱۳۵۹ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد؛ این نهاد باید پل و پیوند دهنده علم و دانشگاه با صنعت و خدمات باشد.

وی با بیان اینکه این نگاه نباید تنها در عرصه علمی باشد، ادامه داد: فعالیت در عرصه‌های پژوهشی، فرهنگی، خدماتی، آموزشی، صنعت و حتی اقتصادی از اهداف شکل گیری این نهاد بوده که در دوران انقلاب فرهنگی کشور و در روز‌های نخست پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

رئیس حوزه هنری گلستان با تأکید بر اینکه شکوفایی استعداد‌ها از همان ابتدا در اهداف و برنامه‌های جهاد دانشگاهی ترسیم شده است، افزود: باید توانمندی‌های موجود همچون تحقیقات و پژوهش در فضای دانشگاهی، توسط این مرکز بسط و گسترش یابد.

وی توسعه فرهنگ را از دیگر وظایف جهاد دانشگاهی دانست و خاطرنشان کرد: فعالان بخش فرهنگی این نهاد می‌توانند با ارائه ایده‌ها، نظارت و تحقیقات شرایط خوبی را برای حوزه و دانشگاه رقم بزنند.

بنی‌فاطمه با اشاره به اینکه در مأموریت‌های جهاد دانشگاهی، بین عرصه‌های فرهنگی و عرصه‌های علمی و پژوهشی، عرصه‌های فرهنگی را مقدم می‌دانم، اضافه کرد: اگر جهاد دانشگاهی در فرهنگ‌سازی، ارتباط بین حوزه و دانشگاه و نهاد‌های پژوهشی و تحقیقاتی موفق باشد، قطعاً در سایر حوزه‌ها هم موفق خواهد بود.

وی فرهنگ‌سازی در میان جوانان و به خصوص قشر دانشجو را یکی از مسائل مهم کشور برشمرد که جهاد دانشگاهی می‌تواند در این نوع نگاه تأثیرگذار باشد، گفت: این مسأله باید در چند بُعد انجام شود تا نگاه جوانان از «پشت میز نشینی و کارمندی» به فعالیت در شغل‌های عملیاتی و میدانی تغییر یابد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه زمان آن رسیده است تا جهاد دانشگاهی یک پیوست فرهنگی برای همه اتفاقات خود رقم بزند، تصریح کرد: اگر این مسأله را مدنظر قرار دهد و در طی مسیر موفق باشد، قطعاً سایر مأموریت‌ها را به خوبی انجام می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار