مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد:
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به فعالیت بیش از ۵۸ هزار واحد صنفی در استان یزد گفت: واحدهای صنفی یزد ۱۴۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۱۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶ 28 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدکاظم صادقیان در همایش روز ملی اصناف با تبریک دهه تولید و تجارت، اظهار داشت: اصناف به عنوان یکی از نهادهای مدنی و مردمی از محورهای مهم  در بسط و توسعه اقتصادی استان و کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: در استان یزد به لحاظ ویژگی‌های خاص فرهنگی، تاثیر فعالیت اصناف نسبت به سایر استان‌ها بی‌بدیل است و دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های خود این قشر از جامعه را به عنوان بازوان توانای خود محسوب می‌کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با تاکید بر تعامل بین اصناف و دستگاه‌های اجرایی، قضایی، نظارتی و امنیتی افزود: اصناف از منظر آماری در حوزه تولید ناخالص داخلی کشور حدود 17 تا 19 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را با بیش از 7 میلیون و 500 فرصت شغلی در قالب بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط فراهم آورده است.

صادقیان افزود: در استان یزد در حال حاضر 58 هزار و 522 واحد صنفی با اشتغال بالغ بر 146000 نفر فعالیت دارند که این تعداد اشتغال و واحد صنفی در قالب 10 اتاق اصناف و تعداد 177 اتحادیه صنفی فعال هستند.

وی ادامه داد: از مجموع 58 هزار و 522 واحد صنفی که در استان یزد داریم، به تفکیک تعداد واحدهای تولیدی، صنفی 13 هزار و 516 واحد، تعداد واحدهای خدمات فنی 11 هزار و 544 واحد، تعداد واحدهای توزیعی 26 هزار و 245 و تعداد واحدهای خدماتی هفت هزار و 217 واحد مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد تصریح کرد: در این  مراسم  از 39 واحد‌ صنفی و پیشکسوت نمونه تجلیل به عمل آمد که از این تعداد، 14 واحد پیشکسوت بازاری مرکز استان که سابقه طولانی در بازار استان داشتند ، 14 واحد صنفی نمونه مرکز استان و نیز 11 واحد صنفی نمونه شهرستان‌ها را تشکیل می‌دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار