کتاب شعرهای "هیولای مهربان" و کتاب "کوچه گلاب" به نویسندگی مریم زرنشان شاعر و نویسنده کودک ونوجوان در همدان رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳ 14 October 2015
کتاب شعرهای "هیولای مهربان" و کتاب "کوچه گلاب" به نویسندگی مریم زرنشان شاعر و نویسنده کودک ونوجوان در همدان رونمایی شد.

به گزارش تسنیم؛سروده‌های مریم زرنشان شاعر و نویسنده کودک ونوجوان و داور استانی جشنواره ادبی زنگ حماسه در قالب کتابهای شعر "هیولای مهربان" و کتاب "کوچه گلاب" در این جشنواره رونمایی شد.

جشنواره زنگ حماسه فصل دوم از چهار فصل هفتمین جشنواره شعر بسیج است که با هدف شکوفایی و رشد استعدادهای درخشان و نوظهور در این حوزه برگزار شد.

مریم زرنشان در حاشیه این جشنواره اظهار داشت: متولد هفتم مرداد ماه 1354 در همدان هستم و در خانواده‌ای فرهنگ دوست به دنیا آمدم، از کودکی به شعر علاقمند بودم و با کنار هم گذاشتن کلمات آهنگین شعر می‌سرودم، به گونه‌ای که این کار به سرگرمی من در اوقات بیکاری مبدل شده بود.

وی بیان کرد: نخستین شعر خود را به مناسبت فرارسیدن فصل بهار در سن یازده سالگی گفتم که مورد توجه نیز قرار نگرفت و حتی باعث خنده دیگران شد، اما من ادامه دادم و باز هم شعر سرود، اشعاری را که در دوران کودکی می‌سرودم به پدربزرگم نشان می‌دادم و او که بر عروض و قافیه و اوزان شعری تسلط داشت، سروده‌هایم را تصحیح می‌کرد و همچون استادی همواره در کنارم بود.

زرنشان افزود: در سال 72 به طور جدی شروع به کار کردم و به عضویت انجمن‌های ادبی باباطاهر و میلاد همدان درآمدم، از محضر اساتیدی همچون زنده یاد اردشیر بهمنی و استاد منوچهر امیدی بهره بردم.

وی عنوان کرد: در سال 72 مجموعه‌ای توسط برقعی تحت عنوان سخنوران نامی معاصر ایران تألیف شد که در این کتاب چند صفحه‌ای نیز به معرفی آثار و زندگینامه من پرداخته شد.

نویسنده و شاعر کودک و نوجوان بیان کرد: پس از ازدواج مدت زیادی از فعالیت‌های هنری خود دور شدم، اما همواره در این دوران نیز به مطالعه و نوشتن پرداختم.

زرنشان گفت: اکنون عضو فعال انجمن ادبی بوعلی هستم و در حوزه هنری استان همدان و انجمن ادبی میلاد نیز فعالیت می‌کنم.

وی افزود: این‌گونه جشنواره ها پایگاه‌هایی هستند برای رقابت سالم بین هنرمندان و شاعران که منجر به کشف استعدادهای بی‌نظیر در این حوزه وحوزه‌های مختلف می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار