نخستین آزمون منطقه‌ای صدور مجوز تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در استان، در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲ 17 December 2022

رئیس کل دادگستری استان در جریان بازدید از نحوه برگزاری این آزمون گفت: در این آزمون یکهزار و ۲۴۵ متقاضی کسب جواز تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری شرکت کردند.

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری افزود: در این آزمون که به میزبانی و مسؤولیت دانشگاه اصفهان برگزار شد، ۸۴۰ شرکتکننده مربوط به استان اصفهان هستند.

وی اظهار داشت: برگزاری آزمون یاد شده برای تصدی مسوولیت ۶۱ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان است که از این تعداد ۳۹ دفتر بعنوان دفاتر اصلی دایر می‌شوند.

رئیس کل دادگستری اصفهان افزود: ۲۲ دفتر نیز در شهرستان‌هایی که در زمان حاضر دارای دفتر خدمات قضایی به تعداد کافی هستند، بعنوان ذخیره، پس از قبولی و طی مراحلی، دایر خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته، قوه قضاییه با نظارت معاونت برنامه‌ریزی اقدام به صدور مجوز تأسیس دفاتر می‌کرد که مقرر شد در دوره جدید صدور مجوز در قالب آزمون‌های سازمان سنجش انجام شود.

حجت‌الاسلام جعفری یادآور شد: هرچند تمام متقاضیان دارای تحصیلات مرتبط با رشته حقوق هستند، اما پذیرفته‌شدگان بعنوان کاربر، آموزش‌های لازم را خواهند دید.

رئیس دستگاه قضایی اصفهان تأکید کرد: معاونت برنامه‌ریزی دادگستری استان ضمن نظارت بر عملکرد این دفاتر و سنجش میزان رضایت مردم، ارتقاء کیفیت در نحوه ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی شهروندان را نیز دنبال می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار