معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست:
مهناز مظاهری:درهفته کودک با نامگذاری یک روز از ایام هفته به نام محیط زیست تلاش شده تا فرهنگ حفاظت از محیط زیست در لوح جان کودک از سنین کم تا بزرگسالی حک گردد.
کد خبر: ۱۰۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 08 October 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در نشست با تشکل های زیست محیطی آذربایجان غربی بیان کرد: امضای تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش یکی از کارهای مطلوب سازمان بوده و نتیجه این تفاهم نامه این بوده که محیط زیست استانها در کتاب های درسی معرفی شده است که امیدواریم کودکان از سنین مدرسه با محیط زیست آشنا شوندو درهفته کودک با نامگذاری یک روز از ایام هفته به نام محیط زیست تلاش شده تا فرهنگ حفاظت از محیط زیست در لوح جان کودک از سنین کم تا بزرگسالی حک کردد.

مهناز مظاهری افزود: دو واحد درسی در برنامه درسی دانشجویان در زمینه محیط زیست و نیز حضور یک نماینده از سازمان های مردم نهاد در شورای استانی نیز از برنامه هایی است که در حال تدوین آن می باشیم.

معاون سازمان محیط زیست کشور ادامه داد:.

وی بیان کرد: صنایع سبز و رعایت استاندارد های زیست محیطی توسط صنایعضروری است هر توسعه ای که در قالب واحد صنعتی ، واحد تولیدی و کشاورزی شکل می گیرد ، پیوست زیست محیطی در زمینه تبعات زیست محیطی این فعالیت را داشته باشد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: آموزش از مباحثی است که باید به آن نگاه ویژه داشت و آموزش مستمر زیست محیطی در این میان از جایگاه خاصی برخوردار است و ایده های بسیاری را طراحی می کنیم ولی چون پشتیبانی مردمی ندارند ، منجر به شکست می شوند.

وی اظهار کرد: اگر آموزش های مردمی را در استان گسترش دهیم می توان گفت که دیگر نیازی به محیط بانان بیشتر نخواهد بود.


آراسته گفت: محیط زیست هم اکنون با چالش های بسیاری در حوزه آب و خاک و هوا مواجه است و هرچه در این بین جوامع محلی ما آگاه تر باشند به همان میزان حفاظت از این عناصر مهم نیز آسان تر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار